Συνεντεύξεις

Εξομολόγηση «εκ βαθέων» της πρώτης των πρώτων, στις Πανελλαδικές!

Συνέντευξη στον
Δημήτρη Γκαρτζώνη

Η Αναστασία Φουτούλη από τον Αρχάγγελο, μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, είχε την υψηλότερη επίδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις στα Δωδεκάνησα και βρίσκεται ανάμεσα στους πρώτους μαθητές ανά την Ελλάδα, έχοντας καταφέρει να συγκεντρώσει 19.708 μόρια!
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «δημοκρατική» μίλησε για τους κόπους και τις θυσίες που απαιτεί η προετοιμασία των Πανελληνίων. Με το πλατύ της χαμόγελο και την ευγένεια που τη διακρίνει, η Αναστασία δηλώνει ότι η προσήλωση στο στόχο, το πρόγραμμα και η επιμονή, είναι τα συστατικά της επιτυχίας. Η ίδια, με την υψηλή βαθμολογία που συγκέντρωσε παίρνει το πολυπόθητο εισιτήριο για την Ιατρική Σχολή Αθηνών, εισιτήριο που δεν της χαρίστηκε, αλλά κατέκτησε με το …σπαθί της, κάνοντας υπερήφανους γονείς, συγγενείς και φίλους και βέβαια τους συγχωριανούς της στον Αρχάγγελο. Η επιτυχία της Αναστασίας γεμίζει όλους με αισιοδοξία σε πείσμα των καιρών…

• Αναστασία, αναφέρθηκες στην σκληρή προετοιμασία που έκανες για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Πώς βίωσες όλη αυτή τη διαδικασία και τι προσπάθειες απαιτούνται από ένα μαθητή, που θέλει να πετύχει στις πανελλήνιες;
Με βεβαιότητα, απαιτείται πολύ διάβασμα και οπωσδήποτε συγκέντρωση. Μη ξεχνάτε ότι ένας μαθητής που προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες πρέπει ταυτόχρονα να παρακολουθεί και τα μαθήματα του σχολείου. Προσωπικά, έκανα έτσι το πρόγραμμά μου ώστε τα απογεύματά μου να έχω είτε τα φροντιστηριακά μου μαθήματα, είτε να είμαι στο σπίτι και να μελετώ. Επειδή μένω στον Αρχάγγελο και οι μετακινήσεις μού έπαιρναν πολύ χρόνο, το ρύθμισα έτσι ώστε να μένω κάποια απογεύματα στο σπίτι. Όταν, λοιπόν, έμενα στο σπίτι μου, το διάβασμα ξεκινούσε στις 4 το απόγευμα και τελείωνε στη μία ή στις δύο τα ξημερώματα…
• Φαντάζομαι, Αναστασία, για ένα παιδί που δεν μένει στο κέντρο, οι συχνές μετακινήσεις για τα φροντιστήρια, καθιστούν την προετοιμασία ακόμη πιο δύσκολη… Πόσο σε δυσκόλεψαν οι μετακινήσεις;
Για να φτάσω στη Ρόδο χρειαζόμουν 45 λεπτά. Συνεπώς έχανα μιάμιση ώρα στο δρόμο. Προσπαθούσα στη διαδρομή να μελετώ δοκίμια για να βελτιώσω το γραπτό μου λόγο, ή διάβαζα τη θεωρία της φυσικής ή της χημείας… Δεν μπορούσα να αφήνω αυτή τη μιάμιση ώρα να πηγαίνει χαμένη… Οι αποστάσεις και οι μετακινήσεις, έκαναν συνεπώς την όλη διαδικασία ακόμη πιο δύσκολη.
• Τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα για ένα μαθητή που έχει ως στόχο την επιτυχία στις πανελλήνιες;
Πιστεύω πως ναι. Βέβαια οφείλω να πω ότι οι καθηγητές μου στο σχολείο μας βοηθούσαν πάρα πολύ, έκαναν ό,τι μπορούσαν. Η σχολική ύλη δεν μπορώ να πω ότι είναι τόσο ευρεία που δεν μπορεί να καλυφθεί στο σχολείο. Παρ’ όλα αυτά, η εμβάθυνση στην ύλη δεν μπορεί να γίνει στο σχολείο. Στις εξετάσεις ζητούν συνήθως λεπτομέρειες, τις οποίες αναγκαστικά πραγματευόμαστε στο φροντιστήριο…
• Τώρα, λοιπόν, που έχεις πίσω σου τις πανελλήνιες, πώς κρίνεις την όλη διαδικασία; Πιστεύεις ότι απαιτείται να εκσυγχρονιστούν;
Σίγουρα θα χαρακτήριζα την διαδικασία των πανελληνίων ως εξουθενωτική σωματικά και ψυχικά. Χρειάζεται μεγάλη επιμονή και υπομονή… Εκεί γύρω στο Μάιο είχε αρχίσει να εξαντλείται η υπομονή μας. Οι μαθητές της τρίτης λυκείου χάνουν ουσιαστικά ένα μεγάλο μέρος απ’ τη ζωή τους. Είναι σαν να πατάς την παύση στο τηλεκοντρόλ και συνεχίζεις να ζεις το καλοκαίρι…
Έχω να επισημάνω ότι οι Πανελλήνιες έχουν πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις στη σύγχρονη κοινωνία, ίσως πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι θα έπρεπε. Σίγουρα θα μπορούσαν να εκσυγχρονιστούν, να είναι πιο κοντά στο πνεύμα της εποχής και να μην βάζουν σε άδικο, πολλές φορές κόπο τους υποψηφίους. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι είναι ο πιο αδιάβλητος θεσμός στην Ελλάδα.

• Πώς σου φάνηκαν τα θέματα των εξετάσεων; Πολλοί μαθητές δυσκολεύτηκαν στη βιολογία…
Στη βιολογία υπήρχαν αρκετά συνδυαστικά θέματα. Εμένα μου άρεσαν πολύ τα θέματα, έμοιαζαν με θέματα σε κάποιο διαγωνισμό, ήταν συνδυαστικά κάτι που δεν συνηθίζεται. Τα είχαμε διδαχθεί όλα και μου φάνηκαν αρκετά βατά… Δεν με δυσκόλεψαν πολύ. Ήταν θέματα που απαιτούσαν την κριτική σκέψη του μαθητή, και μάλλον δεν βοηθούσαν το μαθητή, που απλά αποστηθίζει την ύλη.
• Πώς είδαν την επιτυχία σου αυτή οι συγχωριανοί σου στον Αρχάγγελο, τι σου είπαν;
Μου δίνουν συγχαρητήρια. Νομίζω πως χάρηκαν, που μέσα από τη δική μου επιτυχία ακούστηκε και ο Αρχάγγελος. Προσωπικά το χάρηκα και εγώ αυτό. Είναι καλό να ακούγεται το χωριό μας…
• Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των κοντινών σου ανθρώπων και του περίγυρού σου όλο το διάστημα που προετοιμαζόσουν για τις εξετάσεις;
Η στήριξη που είχα από την οικογένειά μου σε πρακτικό και ηθικό επίπεδο ήταν πολύτιμη. Πραγματικά με βοήθησε πολύ και με έκανε να αισθάνομαι πιο σταθερή και σίγουρη για τον εαυτό μου. Τους ευχαριστώ απεριόριστα. Έπειτα οι καθηγητές στο σχολείο και στο φροντιστήριο έπαιξαν μεγάλο ρόλο, παρακινώντας μας να πετύχουμε τους στόχους μας. Οι φίλοι είναι επίσης ένα σημαντικό κεφάλαιο στην όλη διαδικασία, καθώς πρέπει να δείχνουν κατανόηση. Με βοήθησαν πολύ οι φίλοι μου. Ήταν άτομα που επίσης έθεταν τον πήχη ψηλά… Όπως θα είδατε στο Μουσικό Σχολείο υπήρχαν και άλλες καλές επιδόσεις…
• Αναστασία, πέρα από καλή μαθήτρια είσαι και καλή μουσικός. Πες μας για την αγάπη σου για τη μουσική. Τι χώρο έδινες στη μουσική κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας σου για τις Πανελλήνιες;
Η αλήθεια είναι ότι κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και της προετοιμασίας μου για τις εξετάσεις προσπαθούσα απλά να διατηρήσω το καλό επίπεδο των δεξιοτήτων μου στο πιάνο. Πολλές φορές έπαιζα για να αποβάλλω το άγχος. Τώρα θα ξεκινήσω ξανά τα μαθήματα για να πάρω το πτυχίο μου το καλοκαίρι. Έχω ήδη πάρει το πτυχίο μου στη θεωρία.

• Ποια μουσική σου αρέσει να ακούς;
Ακούω τα πάντα. Μου αρέσει όμως να παίζω κλασική μουσική…
• Ο επόμενος μεγάλος σταθμός για ‘σένα είναι η ιατρική… Πώς επέλεξες αυτή την επιστήμη; Είναι μία κλασική επιλογή για τους πολύ καλούς μαθητές σαν κι εσένα…
Ίσως να επηρεάστηκα από το κύρος της επιστήμης της ιατρικής. Κυρίως όμως επέλεξα την ιατρική επειδή μου αρέσουν πάρα πολύ τα μαθήματα της βιολογίας και της ανθρωπολογίας. Πιστεύω επίσης ότι η ιατρική είναι λειτούργημα και μου αρέσει πολύ η ιδέα να προσφέρω στον συνάνθρωπο μέσα από τη συγκεκριμένη επιστήμη.
• Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να στείλεις στα παιδιά που από το καλοκαίρι ξεκινούν την προετοιμασία για τις επόμενες πανελλήνιες εξετάσεις;
Τους συνιστώ να έχουν υπομονή και να θέτουν στόχους. Αν δεν έχεις στόχους, όλος αυτός ο αγώνας σου φαίνεται μάταιος. Πρέπει να έχεις στόχους και να σκέφτεσαι θετικά!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Vag    10.07.2017 15:14

    Προφανώς υπάρχει λόγος που υπάρχουν οι εξετάσεις και είναι το ότι πρέπει να αξιολογούνται με έναν αδιάβλητο τρόπο. Αυτό είναι κάτι που το έχουμε καταφέρει παρά τα προβλήματα και τις παρενέργειες. Η λύση δεν είναι να κόψουμε το πόδι, αλλά να το γιατρέψουμε. Ιδίως που δεν θέλουν και δεν μπορούν όλοι να πάνε στο εξωτερικό. Πρέπει απλώς να βελτιωθεί η κατάσταση.

  • Αλδπν    10.07.2017 07:52

    Για να μην το χοντρύνω και πω: Ούτε καν πανελλήνιες στην Ελλάδα !!

    Μια ξένη γλώσσα ΑΠΤΑΙΣΤΑ και αμέσως έξω !!!

    Δεν υπάρχει λόγος να τραβάνε τα παιδιά όλο αυτό το άγχος των εξετάσεων !!

  • Vag    09.07.2017 11:43

    Προδότη!
    (το λέω σαρκαστικά)

  • Αλδπν    09.07.2017 08:35

    Μπράβο στην κοπέλα και καλή σταδιοδρομία .. Αν ήμουν τώρα στη θέση της (ήμουν πριν 10+ χρόνια) θα έφευγα έξω κατευθείαν !!

Σχολιασμός άρθρου