Ειδήσεις

Το «all inclusive» αποδίδει στην αγορά της Ρόδου περισσότερα από κάθε άλλο πακέτο διακοπών

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

«Το σύστημα all inclusive λειτουργεί για την εμπορική αγορά της Ρόδου πιο ευεργετικά σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο πακέτο διακοπών». Το συμπέρασμα αυτό στηρίζεται σε επίσημα στοιχεία και ήδη έχει προκαλέσει πληθώρα συζητήσεων, αλλά και δρομολογεί ανατροπές στις ακολουθούμενες εμπορικές πρακτικές.
Τα στοιχεία προέκυψαν από την τουριστική έρευνα που οργάνωσε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, σε συνεργασία με το Αμερικανικό Κολλέγιο της Θεσσαλονίκης (ACT). Σύμφωνα με αυτά, οι τουρίστες πέραν του κόστους αγοράς του τουριστικού πακέτου (εισιτήρια, διαμονή, φόροι κλπ), δαπανούν κατά μέσο όρο:
«450 ευρώ ανά άτομο στη διάρκεια των διακοπών τους στο νησί. Τα χρήματα αυτά ξοδεύονται τόσο στα καταστήματα των ξενοδοχείων, όσο στα καταστήματα της υπόλοιπης Ρόδου».
Στην ανάλυση που έγινε, διαπιστώθηκε ότι η δαπάνη αυτή παραμένει ίδια είτε οι επιλέξουν διαμονή σε ξενοδοχεία ημιδιατροφής (δωμάτιο με πρωϊνό, ή δωμάτιο με πρωινό και βραδινό), είτε σε ξενοδοχεία all inclusive.
Συνεπώς, τα 450 ευρώ της κατά κεφαλήν δαπάνης των επισκεπτών ημιδιατροφής γίνονται λιγότερα καθώς πρέπει να αφαιρεθεί η κάλυψη της ανάγκης πλήρους ημερήσιας διατροφής τους. Από την άλλη, εκείνοι που έχουν πλήρως καλύψει την ανάγκη διατροφής (φαγητό – ποτό) all inclusive μέσα στο ξενοδοχείο, δαπανούν το σύνολο των επιπλέον χρημάτων τους στην αγορά του νησιού.
Αρα, από την εφαρμογή του συστήματος all inclusive η εμπορική αγορά κερδίζει περισσότερα, εν αντιθέσει με την αγορά μαζικής εστίασης που αποδεδειγμένα αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη επίπτωση.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η έρευνα, σε δείγμα 3000 ερωτηθέντων, έδειξε επίσης ότι ανά εθνικότητα η κατά κεφαλήν δαπάνη στη διάρκεια της διαμονής διαμορφώνεται:
– Στους Γερμανούς σε 319 ευρώ
– Στους Ρώσους σε 417 ευρώ
– Στους Αγγλους σε 714 ευρώ

Τα συμπεράσματα
προκάλεσαν ΣΟΚ
Η επικρατούσα άποψη θέλει τους τουρίστες που επιλέγουν το σύστημα all inclusive να παραμένουν εσώκλειστοι στα ξενοδοχεία. Η άποψη αυτή πλέον δεν ισχύει.
Με το συμπέρασμα συμφώνησαν τόσο η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου, όσο και ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΔ Νίκος Παπασταματίου. Ο τελευταίος μάλιστα έσπευσε να δηλώσει ότι «το στοιχείο αυτό είναι εντελώς καινούριο και έρχεται να προστεθεί σε όλα εκείνα που πλέον πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπ’ όψιν όλοι οι παράγοντες της αγοράς. Το καμπανάκι των αλλαγών ηχεί εδώ και πολλά χρόνια και οφείλουν όλοι να καταλάβουν ότι οι κανόνες της αγοράς έχουν αλλάξει».
Η αναφορά αυτή του κ. Νίκου Παπασταματίου στρέφεται προς το δεύτερο μεγάλο στοιχείο που ανέδειξε η έρευνα και έχει να κάνει με την αγορά της Ρόδου. Τα 450 ευρώ της μέσης δαπάνης, αφορούν περίπου 9 – 10 ημέρες διαμονής. Τα στοιχεία έδειξαν ότι το 70% των επισκεπτών της Ρόδου δαπανούν στα καταστήματα και τα εστιατόρια κάτω από 40 ευρώ την ημέρα.
«Γι’ αυτό το λόγο μιλάμε για ευημερία των αριθμών, σε άδεια ταμεία» εξήγησε προς τη «δημοκρατική» ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΔ. «Ολοι οφείλουν πια να αλλάξουν τις εμπορικές τους πρακτικές. Εχει παρέλθει ανεπιστρεπτί η εποχή που απλώς πήγαινες σε μια έκθεση για να επιλέξεις εμπορεύματα, που αυτά στη συνέχεια στοιβάζονταν στις προθήκες των καταστημάτων εν αναμονή των πελατών».
Εκείνο που πια βρίσκεται σε πρώτη γραμμή των εμπορικών πρακτικών είναι η πρωτοτυπία, η αυθεντική δημιουργία και τα προϊόντα της ροδίτικης γης.

More Greek food
Υψηλός ήταν ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών από τις κουζίνες των ξενοδοχείων, αλλά και των εστιατορίων της Ρόδου. Οι βαθμολογίες τους βρισκόντουσαν πολύ κοντά στο άριστα, παρά το γεγονός της επισήμανσης που έκαναν οι επισκέπτες για περισσότερη Ελληνική γεύση στα τραπέζια.
Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου, σε δηλώσεις της προς τη «δημοκρατική» στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να συνδεθεί η τοπική παραγωγή με τα ξενοδοχεία. «Αυτό είναι το μεγάλο μας ζητούμενο και μόνο με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να οδηγήσουμε σε πλήρη βελτίωση ολόκληρη την τοπική οικονομία. Το πρόβλημα είναι πως έχουμε μικρή πρωτογενή παραγωγή, που από μόνη της δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο των ξενοδοχειακών αναγκών, όμως αυτό δεν θα σταθεί εμπόδιο».

Για ποια στοιχεία η
έρευνα θεωρείται ως
αντιπροσωπευτική της
Ρόδου
Όλα τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα θα πρέπει να θεωρούνται ως σχεδόν αντιπροσωπευτικά για τη συμπεριφορά και το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών που είχαν επιλέξει διαμονή στα ξενοδοχεία της Ρόδου. Τα ερωτηματολόγια που είχαν συμπληρωθεί αφορούσαν τους επισκέπτες 40 ξενοδοχείων του νησιού, καθώς και εκείνους που διακινήθηκαν από τους πιο μεγάλους πράκτορες εισερχόμενου τουρισμού. Μάλιστα οι συγκεκριμένοι πράκτορες είναι εκείνοι που διακινούν κάθε χρόνο στη Ρόδο τη συντριπτική πλειοψηφία των Ρώσων τουριστών.
Ετσι, τα στοιχεία της έρευνας είναι:
– Απολύτως αντιπροσωπευτικά για την καταναλωτική συμπεριφορά και το βαθμό ικανοποίησης των Ρώσων τουριστών.
– Σχεδόν αντιπροσωπευτικά θεωρούνται τα συμπεράσματα που αφορούσαν τους τουρίστες που πέρυσι είχαν επιλέξει (από τις 20 Ιουλίου έως τις 31 Οκτωβρίου) διαμονή σε κάποιο από τα μεγάλα ξενοδοχεία του νησιού. Χρησιμοποιείται ως όρος «σχεδόν αντιπροσωπευτικά», διότι οι ίδιοι οι οργανωτές εξήγησαν ότι ο χρόνος προετοιμασίας της έρευνας ήταν ελάχιστος και γι’ αυτό υπήρχαν μικρές ελλείψεις (οι οποίες όμως θα προβλεφθούν στη φετινή έρευνα).
– Δεν είναι αντιπροσωπευτικά τα στοιχεία για τη συμπεριφορά και το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών που επέλεξαν διαμονή σε οικογενειακά καταλύματα, σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, σε μικρά boutique καταλύματα και σε καταλύματα μέσω airbnb. Οι τουρίστες αυτών των καταλυμάτων δεν προσεγγίσθηκαν.

Ηταν μια σημαντική έρευνα
Η έρευνα είχε μηδενικό οικονομικό κόστος για τη Ρόδο. Το σύνολο της δαπάνης απορροφήθηκε από το Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης (ACT) και τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Η συνεργασία των δύο μερών θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, συνεπώς το νησί έχει ήδη κερδίσει ένα σημαντικό εργαλείο που από μόνο του μπορεί να δείξει ξεκάθαρα το τι σκέφτονται οι τουρίστες που διαμένουν στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες του νησιού. Υπό το πρίσμα αυτό, τα συμπεράσματα που προέκυψαν και που θα προκύπτουν από δω και πέρα, θα αντιπροσωπεύουν τη μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών του νησιού.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος, μιλώντας προς τη «δημοκρατική» τόνισε ότι «έχουμε στα χέρια μας ένα πολύτιμο εργαλείο που κάθε χρόνο θα το εμπλουτίζουμε με καινούρια στοιχεία» και θέλησε να ευχαριστήσει για τη συνεργασία τους τα στελέχη του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης (ACT) και ιδιαίτερα τον κ. Ανέστη Αναστασίου, υπεύθυνο των Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT και τον δρ. Νικόλαο Χουρβουλιάδη, διευθυντή του Business School του ACT.

Στις 25 Μαρτίου
η πρώτη άφιξη τσάρτερ
Οι αφίξεις πτήσεων τσάρτερ θα ξεκινήσουν φέτος από νωρίς, καθώς το Πάσχα των Καθολικών θα εορταστεί στην πρώτη εβδομάδα του Απριλίου.
Ετσι, από τις 25 Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι πρώτες αφίξεις αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Διαγόρας. Οι πρώτοι επισκέπτες θα είναι Γερμανοί, Βρετανοί και Σκανδιναβοί. Από τις 25 Μαρτίου και για χρονικό διάστημα περίπου 20 ημερών, οι αφίξεις των τσάρτερ θα γίνονται με ρυθμό μία έως δύο ανά ημέρα. Από τις 15 Απριλίου κι έπειτα ο ρυθμός θα αυξάνεται σταδιακά με ημερομηνία ορόσημο την 1η Μαΐου, οπότε και θα έχουν ανοίξει όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες του νησιού και οι αφίξεις ανά ημέρα θα είναι αρκετές.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου