Συνεντεύξεις

Σ. Μπίλης:«Οι ποιοτικές υπηρεσίες που παρέχει ειναι το κλειδί των επιτυχιών του Ομίλου Μήτση»

Συνέντευξη
στη Μαίρη Φώτη

Για την ανοδική πορεία του Ομίλου Μήτση, την μεταβατική περίοδο μετά την απώλεια του Κώστα Μήτση, τα επόμενα βήματα αλλά και την πρωτιά που κατέγραψε πρόσφατα το ξενοδοχείο Mitsis Norida Beach, που ήρθε πρώτο πανελλαδικά σε κρατήσεις στο HolidayCheck, μιλά σήμερα σε συνέντευξή του προς την «δημοκρατική» ο διευθυντής του ξενοδοχείου κ. Σωτήρης Μπίλης.
Ο κ. Σ. Μπίλης, ένας νέος άνθρωπος βρίσκεται τα τελευταία δυο χρόνια στο τιμόνι του Mitsis Norida Beach, έχοντας καταφέρει πολλά και σημαντικά πράγματα. Στην συνέντευξή του αναφέρεται στα μηνύματα για την νέα σεζόν, στην σημαντική τουριστική ανάκαμψη της Κω αλλά και στην πρόκληση των ποιοτικών παρεχόμενων υπηρεσιών στους πελάτες, που όπως λέει, είναι το κλειδί για την ανοδική πορεία του ξενοδοχείου αλλά και του Ομίλου.
• Kύριε Μπίλη, θα ήθελα να ξεκινήσουμε την συνέντευξη από την πρωτιά που κατέγραψε πανελλαδικά το ξενοδοχείο Mitsis Norida Beach για τις περισσότερες κρατήσεις στο HolidayCheck, στο πρώτο τρίμηνο του 2017. Πρόκειται για μια σημαντική διάκριση για ένα ξενοδοχείο μάλιστα, που βρίσκεται στην Κω η οποία δοκιμάστηκε στα τελευταία χρόνια, εξαιτίας του προσφυγικού.
Πράγματι, πρόκειται για την ευόδωση προσπαθειών που καταβάλλονται τα τελευταία δύο χρόνια με στόχο την όσο το δυνατόν ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών στους πελάτες μας. Η προσπάθεια ξεκίνησε από μένα και τους συνεργάτες μου, είμαστε μια ομάδα από νέα παιδιά με μεγάλη όρεξη γι΄αυτό που κάνουμε και με πολλή αγάπη για την δουλειά μας.
• Η διάκριση αυτή ήταν αναμενόμενη;
Δεν ήταν κάτι που περιμέναμε και οπωσδήποτε ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Όταν ξεκίνησα να εργάζομαι στο ξενοδοχείο και συμπλήρωσα την υπόλοιπη ομάδα, στόχος μας ήταν να είμαστε μέσα στα πέντε καλύτερα ξενοδοχεία του Ομίλου MITSIS, όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τα οποία και προσμετρά το HolidayCheck. Η προσπάθεια, λοιπόν, που ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια, άρχισε να αποδίδει κι αυτό γιατί η ομάδα του ξενοδοχείου μας, κατάλαβε από νωρίς πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ποιοτικά αποτελέσματα όχι μόνο στο HolidayCheck αλλά και στα τουριστικά γραφεία και σε όλα τα τουριστικά site, διότι από αυτά βαθμολογούμαστε και η υψηλή βαθμολογία, σημαίνει περισσότερους ευχαριστημένους πελάτες.
• Τα μηνύματα για την τουριστική περίοδο στην Κω φέτος ποια είναι;
Τα μηνύματα είναι πολύ θετικά. Τα περισσότερα ξενοδοχεία του νησιού, έχουν δώσει stop sales από τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, που σημαίνει ότι είναι λίγα πλέον τα διαθέσιμα δωμάτια στο νησί. Αυτό είναι κάτι που χρειαζόταν η Κως, μετά την δοκιμασία που πέρασε στα τελευταία χρόνια με το προσφυγικό. Οι ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες του νησιού και κατ΄επέκταση η τοπική κοινωνία και η τοπική οικονομία πέρασαν δύσκολα. Η «έκρηξη» αυτή στις κρατήσεις, είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς που έγινε στα τελευταία δύο χρόνια από τους τοπικούς παράγοντες του τουρισμού και τους φορείς. Εγινε αντιληπτό ότι για να έχουμε κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό αφίξεων, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στα ποιοτικά μας χαρακτηριστικά. Να δίνουμε στον πελάτη μας αυτό που πλήρωσε, κι αν μπορούμε να δίνουμε και κάτι παραπάνω για να φύγει ευχαριστημένος. Αυτό, λοιπόν, έγινε πέρσι στην Κω σχεδόν από όλους τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τον τουρισμό και το εισπράξαμε φέτος.
• Το Mitsis Norida Beach, είναι μέλος ενός ισχυρού ομίλου, του ομίλου MITSIS, που πέρασε μια μεταβατική περίοδο, έπειτα από την απώλεια του Κώστα Μήτση, η οποία ωστόσο δεν επηρέασε την ανοδική πορεία του. Φάνηκε, λοιπόν, ότι το οικοδόμημα είναι ισχυρό.
Η πορεία του Ομίλου, μετά την απώλεια του αείμνηστου Κώστα Μήτση, δεν επηρεάστηκε γιατί ο κ. Σταύρος Μήτσης, όλα αυτά τα χρόνια ήταν πίσω από τον πατέρα του και γνώριζε πολύ καλά τις ανάγκες, τις δυνατότητες αλλά και τις προοπτικές του Ομίλου. Οπωσδήποτε η απώλεια του Κώστα Μήτση, ήταν σημαντική, ωστόσο το οικοδόμημα που δημιούργησε ήταν ισχυρό και πέρασε σε σταθερά χέρια. Ο κ. Σταύρος Μήτσης, είναι νέος άνθρωπος με φρέσκιες ιδέες, τις οποίες μοιράστηκε με τους διευθυντές των ξενοδοχείων και τα στελέχη, και είδαμε ότι από κοινού μπορούμε να τις υλοποιήσουμε. Ο καθένας μας, από την πλευρά του, έβαλε το λιθαράκι του, για να περάσει ο Ομιλος επιτυχημένα στην επόμενη ημέρα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι ανακαινίσεις ξενοδοχείων, η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τέθηκαν βάσεις για την ανέγερση νέων ξενοδοχείων. Το βασικό και σημαντικό στοιχείο, είναι πως πρόκειται για έναν οικονομικά υγιή όμιλο και τα ξενοδοχεία είναι ιδιόκτητα, κι αυτό διευκολύνει σημαντικά να κάνουμε βήματα προς τα μπροστά, αργά και σταθερά.
• Είναι πάντως εντυπωσιακό κ. Μπίλη, ένας νέος άνθρωπος όπως είστε εσείς, να είναι σε μια τόσο σημαντική θέση. Τι κόστος έχει αυτό;
Η αλήθεια είναι πως έχει οικογενειακό κόστος… Οι θέσεις αυτές πάντα έχουν αυτό το κόστος. Υπηρετώ τον τουρισμό, εδώ και 20 χρόνια, ξεκίνησα από πολύ μικρός. Με μεγάλη προσπάθεια έχω καταφέρει να ισορροπήσω την εργασία μου με τις οικογενειακές μου υποχρεώσεις.
Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής, το βάρος γέρνει προς την εργασία μου τον περισσότερο χρόνο αλλά είναι κάτι που κάνω με ευχαρίστηση, αγαπώ την δουλειά μου, έχω σπουδάσει το αντικείμενο και εξακολουθώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου.
• Η νέα γενιά ανθρώπων που υπηρετεί τον τουρισμό, φαίνεται πάντως να έχει μια πιο διευρυμένη άποψη με πιο ανοιχτούς ορίζοντες για το αντικείμενο, απ΄ότι ίσως, οι προηγούμενες γενιές.
Είναι έτσι. Η νέα γενιά, εμείς,  που υπηρετούμε τον τουρισμό, έχουμε το βλέμμα στο παρελθόν ώστε να κρατήσουμε όσα αξίζει αλλά και να μάθουμε από τα λάθη που έγιναν και να μην τα επαναλάβουμε. Η αλήθεια είναι ότι έγιναν λάθη στο παρελθόν, είναι όμως πλέον αντιληπτό ότι η ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού είναι αυτή που θα μας φέρνει τους πελάτες κάθε χρόνο και εκεί έχουμε επενδύσει.
• Η εκπαίδευση στον τουρισμό σταματάει ποτέ;
Η εκπαίδευση στον τουρισμό δεν σταματάει ποτέ και δεν πρέπει να σταματάει ποτέ. Όσο κι αν μεγαλώνουμε, πάντα υπάρχουν καινούρια πράγματα για να μαθαίνουμε. Η τεχνολογία προχωράει, όλα προχωράνε και ανοίγουν κατ΄επέκταση νέους ορίζοντες, πώς θα μπορούσε να λοιπόν η γνώση να μένει στάσιμη; Κάθε μέρα που περνάει, εμείς που ασχολούμαστε με τον τουρισμό μαθαίνουμε και κάτι καινούριο.
• Σε μια περίοδο πάντως, που οι τουριστικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για την χώρα και που αποτελούν στόχο ξένων συμφερόντων, φαντάζομαι ότι είναι πολύ σημαντικό να εργάζεται κανείς για έναν οικονομικά ισχυρό ελληνικό όμιλο.

Ενας βασικός παράγοντας επιτυχίας του ξενοδοχείου Mitsis Norida Beach αλλά και ολόκληρου του Ομίλου, είναι αυτό που είπατε, ότι η εταιρεία είναι αμιγώς ελληνική και δεν υπάρχουν αναταράξεις, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία. Οι συνθήκες εργασίας είναι πολύ καλές και όλο αυτό βοηθάει εμάς και τα 4.000 άτομα προσωπικό που έχει ο όμιλος. Εργαζόμαστε σε ένα περιβάλλον που μας παρέχει ασφάλεια, χωρίς φόβο ότι αύριο θα χάσουμε την δουλειά μας ή ότι θα συμβεί κάτι στην εταιρεία, όπως ίσως αν ήταν πολυεθνική.
• Ποιος είναι ο στόχος που έχετε θέσει για το Mitsis Norida Beach;
Το Mitsis Norida Beach, είναι το δεύτερο κατά σειρά ξενοδοχείο του Ομίλου. Κατασκευάστηκε το 1981 και ανακαινίστηκε πλήρως το 2012 και κάθε χρόνο κάνουμε συμπληρωματικές εργασίες αναβάθμισης, όπως συμβαίνει εξάλλου και στα υπόλοιπα ξενοδοχεία του Ομίλου. Ο στόχος μας είναι να είμαστε όσο πιο ψηλά μπορούμε στις βαθμολογίες των πελατών μας – και στον ποιοτικό τομέα- διότι μέσα από αυτό θα καταφέρουμε να κρατηθούμε στην κορυφή και άρα να αυξήσουμε τις τιμές μας όταν η ζήτηση θα είναι αυξημένη. Και η ζήτηση θα είναι αυξημένη όταν ποιοτικά είσαι ψηλά.
• Υπάρχει μια δυσφορία πάντως, για την οικονομική κατάσταση των τουριστών που μας επισκέπτονται. Είναι αυτό κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε;
Αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση… Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οικονομική κρίση δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη, με την διαφορά όμως ότι οι Ευρωπαίοι είτε είναι οικονομικά εύρωστοι είτε όχι, θα πάνε τις διακοπές τους σε αντίθεση με εμάς τους Ελληνες. Εχουν αναγκαστεί λοιπόν τα ξενοδοχεία, να προσαρμοστούν στις ανάγκες των πελατών. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προσελκύσουμε πιο εύρωστους οικονομικά επισκέπτες, είναι να διατηρήσουμε όσο πιο ψηλά γίνεται τα ποιοτικά μας standards. Είναι πολύ σημαντικό, φέτος που η σεζόν πάει πάρα πολύ καλά και είμαστε γεμάτοι από νωρίς – και μάλιστα χωρίς εκπτώσεις- να μην επαναπαυθούμε και να μην κάνουμε ποιοτική έκπτωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τον πελάτη. Γι αυτό πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια που ξεκινήσαμε τα δύο τελευταία χρόνια, ώστε να μπορέσουμε και του χρόνου τέτοια μέρα, να μιλάμε για τα ίδια αυξημένα ποσοστά, αν όχι καλύτερα.
• Οι εξελίξεις στην Τουρκία, θεωρείτε ότι έχουν λειτουργήσει υπέρ μας;
Εχουμε καταφέρει να πάρουμε ένα κομμάτι της τουριστικής πίτας από την Τουρκία, κυρίως Γερμανούς τουρίστες οι οποίοι επέλεξαν τα νησιά μας φέτος, κι αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς να τους κρατήσουμε εδώ και θα πρέπει αυτήν την ευκαιρία να την εκμεταλλευτούμε όσο καλύτερα μπορούμε.
• Οι παραδοσιακές αγορές είναι αυτές που ενισχύουν φέτος τον τουρισμό της Κω;
Οι Ευρωπαίοι πελάτες ενισχύουν την τουριστική μας αγορά, και ειδικά φέτος οι Γερμανοί καταγράφουν κατακόρυφη αύξηση.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου