«Μύλος» με τον διαχειριστικό έλεγχο δημοτικής επιχείρησης!

Σοβαρή εμπλοκή στη διενέργεια του καθολικού διαχειριστικού ελέγχου στην οικονομική διαχείριση της αμιγούς Δημοτικής Επιχείρησης του πρώην Δήμου Αρχαγγέλου με την επωνυμία “Δημοτική Επιχείρηση Τουρισμού – Αθλητισμού – Πολιτισμού – Κοινωνικής Πρόνοιας και Ανάπτυξης Δήμου Αρχαγγέλου (Δ.Ε.Α.)”, που ανέθεσε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το Υπουργείο Οικονομικών, προέκυψε λόγω αδυναμίας της δημοτικής αρχής να αποστείλει αρμοδίως προς έλεγχο τα οικονομικά στοιχεία της!!.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ζητήσει αρμοδίως από τη δημοτική αρχή και τους εκκαθαριστές της επιχείρησης όλα τα οικονομικά στοιχεία σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή από τον Μάρτιο του 2013 αλλά δεν έχει λάβει ακόμη σαφή απάντηση…
Για τη διαχείριση της συγκεκριμένης εταιρείας διενεργείται εξάλλου προκαταρκτική εξέταση, που παρήγγειλε ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικος, στα πλαίσια της οποίας έχουν καταθέσει οι διατελέσαντες πρόεδροι της επιχείρησης τα έτη 2008, 2009 και 2010 και οι οικονομολόγοι που παραιτήθηκαν του έργου της εκκαθάρισης κ.κ. Λίνα Παπατσή και Βασίλης Παπαβασιλείου.
Η μείζων μειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο είχε καταγγείλει δημοσίως την «εξαφάνιση» σκληρών δίσκων που περιείχαν τη λογιστική απεικόνιση του ταμείου της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Όπως έγραψε η “δημοκρατική”, σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, η ανωτέρω επιχείρηση όφειλε να είχε μετατραπεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010 σε κοινωφελή επιχείρηση. Αφού πέρασαν πέντε μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της δημοτικής αρχής και ενώ ουσιαστικά η εταιρεία δεν υφίστατο από την 1η Ιανουαρίου 2011, αποφασίστηκε, χωρίς να έχει κινηθεί επίσημη διαδικασία για την παράδοση παραλαβή των όποιων περιουσιακών της στοιχείων, να εκδοθεί η διαπιστωτική πράξη για τη λύση της.
Την 26η Μαΐου 2011 ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου εξέδωσε τη σχετική απόφαση και διέταξε ταυτόχρονα την εκκαθάρισή της.
Την 21η Ιουνίου 2011 το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου, σε τακτική του συνεδρίαση, αποφάσισε ομοφώνως (οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Χατζημάρκου είχαν αποχωρήσει), να αναθέσει την εκκαθάρισή της στους οικονομολόγους κ.κ. Βασίλειο Παπαβασιλείου και Λίνα Παπατσή.
Οι τελευταίοι επεδίωξαν να αναλάβουν καθήκοντα πλην όμως διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε ισολογισμός εκκαθάρισης για την οικονομική διαχείριση του 2010 με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκδώσουν ισολογισμό έναρξης της εκκαθάρισης και όταν ζήτησαν στοιχεία από τον λογιστή (εξωτερικό συνεργάτη) της εταιρείας, τους δηλώθηκε ότι δεν υπήρχαν.
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής που περιείχε τα οικονομικά στοιχεία και το πρόγραμμα λογιστηρίου της, ο οποίος βρισκόταν στα γραφεία της ΔΕΥΑ, δεν ξεκινούσε και τότε με τη συνδρομή της υπηρεσίας μηχανογράφησης διαπιστώθηκε ότι έλειπαν οι σκληροί δίσκοι.
Οι δύο εκκαθαριστές αποφάσισαν να υποβάλουν την παραίτησή τους αφού ενημέρωσαν τους αρμόδιους της δημοτικής αρχής. Με το αριθμ. Πρωτ. 2/156503/7 Δεκ. 2011 έγγραφό του προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς είχε ζητήσει μεταξύ άλλων τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στους δημοτικούς οργανισμούς και στις δημοτικές επιχειρήσεις του πρώην Δήμου Αρχαγγέλου.
Το αίτημα υποβλήθηκε τον Δεκέμβριο του 2011 με επίκληση σχετικού εγγράφου του προέδρου της δημοτικής κοινότητας Αρχαγγέλου που είχε όμως συνταχθεί και διαβιβαστεί στον δήμαρχο την 4η Ιουνίου του 2011.
Η δημοτική αρχή δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει στοιχεία σχετικά με την οικονομική διαχείριση της εταιρείας παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις του δημάρχου Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά, ότι δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα προς τούτο όταν ερωτήθηκε για τις δυσλειτουργίες που προκαλεί η εξαφάνιση των σκληρών δίσκων του λογιστηρίου.
Επιπλέον σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 1 του Ν.4071/2012 “Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ”, οι οφειλές προς το ελληνικό δημόσιο και το ΙΚΑ των αμιγών δημοτικών επιχειρήσεων, του π.δ. 410/1995 ή των κοινωφελών επιχειρήσεων, των αστικών μη κερδοσκοπικών επιχειρήσεων των ΟΤΑ, οι οποίες λύθηκαν και τελούν υπό το καθεστώς εκκαθάρισης, βεβαιωμένες ταμειακά ή μη έως και τις 31.12.2010, απαλλάσσονται από πρόσθετους φόρους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και κάθε μορφής επιβαρύνσεις και η εξόφλησή τους γίνεται υποχρεωτικά από τους ΟΤΑ, που τις έχουν συστήσει.

Η δημοτική αρχή, ενώ κίνησε τις διαδικασίες για την εξόφληση οφειλών άλλων εταιρειών παρέλειψε, κατά παράβαση του νόμου, να πράξει το ίδιο και στην περίπτωση της ΔΕΑ επειδή δεν έχει ακόμη στοιχεία για τις οφειλές της στο ΙΚΑ.