Ειδήσεις

362.875,56 Ε ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή

2014: 5.878 ερωτήματα – παράπονα – καταγγελίες
362.875,56 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

To 2014, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 5.878 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:
ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΕΠΑ

 

Μέσα στο 2014, δεχτήκαμε 536 καταγγελίες, 3.986 παράπονα, 1.356 ερωτήματα καταναλωτών.

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 5.878 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 18,85% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 81,15% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.

Το 84% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 86 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. 1 καταγγελία παραπέμφθηκε, στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού Δήμου Καλαμαριάς.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 362.875,56 ευρώ. Αναλυτικά από:
Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 253.978,44 ευρώ
Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 33.125,20 ευρώ
Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 21.008,58 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 10.652,56 ευρώ
Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 7.721,52 ευρώ
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 6.422,64 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 5.960, 00 ευρώ
Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 5.501,96 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.919,42 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 4.869,20 ευρώ
Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 2.940, 00 ευρώ
Επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική): 2.788,80 ευρώ
Αποζημιώσεις, από ΕΥΑΘ: 1.930,00 ευρώ
Αποζημίωση από ΔΕΗ: 889,24 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από εκτός εμπορικού καταστήματος: 100 ευρώ
Επιστροφή, από σούπερμάρκετ: 68 ευρώ

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη.

Δυστυχώς εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε.

Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου