«Η επίσκεψή μας στη Ρόδο επιβεβαιώνει το ένθερμο ενδιαφέρον του ομίλου ΤUI για το πανέμορφο νησί σας, την σημασία που δίνουμε για την τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή αλλά και για να τιμήσουμε μια μακρά σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και επιτυχίας που διατηρείται εδώ και τέσσερις δεκαετίες».
Αυτό υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στη «δ», ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Hellas κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος, με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του κλιμακίου του ομίλου στη Ρόδο. «Είναι πολύ σημαντικό για μας να έχουμε στενές σχέσεις με τους φορείς του τουρισμού και τις τοπικές αρχές ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να κτίσουμε, να υλοποιήσουμε, μια στρατηγική που θα επιταχύνει την ανάπτυξη στη χώρα και στους τουριστικούς προορισμούς», δηλώνει ο κ. Μαυρόπουλος και προσθέτει πως στόχος του ομίλου είναι η υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου που θα φέρει την ανάπτυξη στην περιοχή.
Σε ερώτηση αν μπορεί να γίνει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο, ο κ. Μαυρόπουλος επισημαίνει:
«Ένα από τα στοιχεία που συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η σταθερότητα στη χώρα. Αυτό όμως δεν εξαρτάται από εμάς. Οι άλλοι παράγοντες έχουν να κάνουν με τα προϊόντα που θα προσελκύσουν τους τουρίστες ώστε να έρθουν στη Ρόδο σε μια περίοδο που δεν έχει ήλιο κάθε ημέρα, όπως το καλοκαίρι. Η σκέψη μας θα πρέπει να εστιαστεί στις ενασχολήσεις που μπορεί να έχουν οι επισκέπτες την χειμερινή ή τη φθινοπωρινή περίοδο».
Η συνέντευξη του κ. Μαυρόπουλου, αναλυτικά:
• Ποιος ήταν ο λόγος της επίσκεψης της αντιπροσωπείας της TUI στη Ρόδο;
Η σεζόν ήδη έχει ξεκινήσει και για μας είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισκεφθούμε έναν από τους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Η επίσκεψή μας επιβεβαιώνει το ένθερμο ενδιαφέρον του ομίλου ΤUI για το πανέμορφο νησί σας, την σημασία που δίνουμε για την τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή αλλά και για να τιμήσουμε μια μακρά σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και επιτυχίας που διατηρείται εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Πρέπει να τονίσουμε πως οι ενδείξεις για τις κρατήσεις το φετινό καλοκαίρι είναι πολύ θετικές και για τη Ρόδο.
• Τι είναι αυτό που θέλει να βολιδοσκοπήσει η TUI καθώς, όπως αναφέρθηκε στις συσκέψεις στη Ρόδο, γίνονται ανάλογες συναντήσεις σε όλους τους προορισμούς;
Ο όμιλος συνεχίζει να δίνει έμφαση στην Ελλάδα ως προορισμό και στους κατά τόπους, όπως η Ρόδος, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Μύκονος. Είναι πολύ σημαντικό για μας να έχουμε στενές σχέσεις με τους φορείς του τουρισμού και τις τοπικές αρχές ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να κτίσουμε, να υλοποιήσουμε, μια στρατηγική που θα επιταχύνει την ανάπτυξη στη χώρα και στους τουριστικούς προορισμούς. Αυτό δεν εξαρτάται μόνο από μας, απαιτεί τη συνεργασία όλων.
• Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί και στην περαιτέρω αύξηση των αφίξεων ανά προορισμό και στην συγκεκριμένη περίπτωση στη Ρόδο;
Η στρατηγική μας έχει ως άξονα την ανάπτυξη του τουρισμού, την αύξηση των κρατήσεων και των επισκεπτών στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Ρόδο. Το πιο σημαντικό είναι πως η ανάπτυξη πρέπει να έρθει από όλα τα κανάλια. Για αυτό προσπαθούμε να προσελκύσουμε επισκέπτες από διαφορετικά κομμάτια της αγοράς.
• Υπήρξαν επιμέρους ζητήματα που τέθηκαν στη συνάντηση που είχε το κλιμάκιο με το δήμαρχο Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά;
Είχαμε μια εποικοδομητική και φιλική συζήτηση με τον δήμαρχο Ρόδου, αλλά και με όλους τους επίσημους φορείς του νησιού και της περιφέρειας. Επιβεβαιώσαμε πως υπάρχει ένα μακρόπνοο σχέδιο στρατηγικής για το νησί από την TUI, που για να υλοποιηθεί, επαναλαμβάνω, θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία όλων των φορέων. Έτσι όλοι μαζί θα δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο, μοντέρνο, διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν στη Ρόδο. Με αυτό το εργαλείο θα προσελκύσουμε μεν τους παραδοσιακούς πελάτες αλλά και τους μεμονωμένους ταξιδιώτες. Το περιβάλλον πλέον έχει αλλάξει καθώς το ίντερνετ έχει δημιουργήσει μια καινούργια αγορά και ένα νέο τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς. Εμείς ως όμιλος έχουμε ανταποκριθεί αποφασιστικά σε αυτή τη νέα πραγματικότητα και έχουμε δημιουργήσει νέα ελκυστικά προϊόντα μέσω εναλλακτικών καναλιών, όπως η Hotelbeds, Bedsonline και Hotelopia.
• Δίνετε έμφαση στο «value for money»;
Φυσικά. Αυτό υπήρχε και υπάρχει πάντα. Για το λόγο αυτό, τονίζουμε, πως είναι σημαντική η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος. Για πολλά χρόνια η επιτυχία μας βασίστηκε στο τουριστικό μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα», που υπάρχει και στη Ρόδο. Το έχουν όμως και άλλοι προορισμοί. Τώρα ήρθε η ώρα να προσφέρουμε κάτι, που να διαφοροποιήσει το προϊόν. Αυτό μπορούμε να το βρούμε μαζί με όλους τους φορείς του προορισμού.
• Η Ρόδος μπορεί να κάνει αυτό το βήμα και να μην μείνει κολλημένη στο μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα»;
Εγώ πιστεύω ότι η Ρόδος είναι ένας από τους πιο σημαντικούς προορισμούς που διαθέτει το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό με εμπειρία, διάθεση και μπορεί να προχωρήσει. Εκτός από ό,τι είναι όμορφο νησί διαθέτει και άλλα χαρακτηριστικά, για παράδειγμα τη γαστρονομία. Υπάρχουν τα συστατικά που μπορούν να συγκεντρωθούν και να επικοινωνηθούν με τον τρόπο που πρέπει στις αγορές που μας ενδιαφέρουν και να προσελκύσουν τουρίστες.
• Έγινε κατά την επίσκεψή σας αναφορά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και ποιοι είναι οι παράγοντες που θα συμβάλουν ώστε να επιτευχθεί;
Ένα από τα στοιχεία που συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η σταθερότητα στη χώρα. Αυτό όμως δεν εξαρτάται από εμάς. Οι άλλοι παράγοντες έχουν να κάνουν με τα προϊόντα που θα προσελκύσουν τους τουρίστες ώστε να έρθουν στη Ρόδο σε μια περίοδο που δεν έχει ήλιο κάθε ημέρα, όπως το καλοκαίρι. Η σκέψη μας θα πρέπει να εστιαστεί στις ενασχολήσεις που μπορεί να έχουν οι επισκέπτες την χειμερινή ή τη φθινοπωρινή περίοδο. Πιστεύω, για παράδειγμα, ότι αν κάνουμε μια επίσκεψη στη Μεσαιωνική Πόλη θα βρούμε αρκετές ενασχολήσεις που θα μπορούσαν να έχουν οι επισκέπτες μας. Σε αυτό θα μπορούν να συμβάλουν τα έθιμα και οι παραδόσεις του τόπου. Μιλάμε για αυθεντικά προϊόντα και εικόνες που προσθέτουν στη μοναδικότητα του τουριστικού προορισμού και θα δημιουργήσουν νέες εμπειρίες.
• Πόσους επισκέπτες φέρνει στη Ρόδο ο όμιλος της TUI;
Η TUI εξυπηρετεί περίπου 400.000 επισκέπτες. Θα τονίσω όμως ότι αυτό είναι αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας συνεργασίας, που κρατά εδώ και σαράντα χρόνια. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη βάση, για να προχωρήσουμε στα επόμενα σαράντα χρόνια.
• Προβλέψεις για τη φετινή τουριστική σεζόν μπορούν να γίνουν καθώς τα μηνύματα είναι ήδη θετικά;
Δεν μπορούμε να δώσουμε αριθμητικά στοιχεία για τις αφίξεις που θα έχουμε το φετινό καλοκαίρι. Έχουμε θετικές τάσεις και όλοι μας κάνουμε τα πάντα για να γίνουν σίγουρες αφίξεις. Θα πρέπει να συνεχιστεί η σταθερότητα στη χώρα. Όλοι θέλουμε να κτίσουμε σε αυτή για να έχουμε μια πολύ καλή σεζόν την φετινή χρονιά αλλά και τις επόμενες.
• Στην περιοχή μας υπάρχει το Γκολφ Αφάντου που θα δοθεί προς αξιοποίηση σε ιδιώτες. Ως τουριστικό προϊόν ενδιαφέρει τον όμιλο;
Είναι στο πλαίσιο της διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος. Κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να αναδείξουμε τη Ρόδο, να την κάνουμε πιο ελκυστική και να προσελκύσουμε τουρίστες που θα ενδιαφέρονταν να παίξουν γκολφ. Επισκέφθηκα την παραλία και είδα πως είναι πολύ όμορφη. Θα είναι καλή επένδυση. Θα μας ενδιέφερε και μας κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.
• Θα σας ενδιέφερε η λειτουργία του Γκολφ;
Γιατί όχι; Μας ενδιαφέρουν όλες οι υποδομές, όπως σύγχρονα ξενοδοχεία ή γήπεδα γκολφ, οτιδήποτε μπορεί να προσελκύσει τους επισκέπτες και να προσδώσει διαφορετικότητα και αξία στο τουριστικό προϊόν της Ρόδου.
• Πόσο αρνητικά επηρεάζουν τον τουρισμό οι δηλώσεις που γίνονται περί επιστροφής στη δραχμή και περί εξόδου από την ευρωζώνη;
Οι δηλώσεις του τύπου αυτού δεν βοηθούν καθόλου. Δεχόμαστε πολλές ερωτήσεις από τα ξένα και τα ελληνικά ΜΜΕ. Σημασία έχει πως όλοι μαζί δουλεύουμε σκληρά για να δημιουργήσουμε μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία στον επισκέπτη ώστε να έρθει και να ξανάρθει. Επίσης είναι σημαντικό οι επισκέπτες να μεταφέρουν τις όμορφες εμπειρίες από τους προορισμούς που επισκέπτονται στις χώρες τους. Όλοι εργαζόμαστε σκληρά για να γίνει αυτό πράξη. Αντί για τις αρνητικές δηλώσεις στην Ευρώπη θα πρέπει να προβάλλεται η πραγματική εικόνα, πως η χώρα μας είναι ασφαλής προορισμός και φιλική σε όλους τους επισκέπτες. Όλες οι άλλες δηλώσεις δεν βοηθούν την εικόνα της χώρας και δυσκολεύουν την προσπάθεια που γίνεται στον τουριστικό τομέα.
• Τα γεγονότα της Κύπρου ανησύχησαν την TUI;
Από τα γεγονότα επηρεάζεται η ψυχολογία των επισκεπτών. Αυτό στη δική μας δουλειά είναι σημαντικό. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην Κύπρο και σε άλλες χώρες. Ο όμιλος έχει τη δυνατότητα και τους μηχανισμούς, ώστε να διαχειριστεί κάθε δυσκολία σε κάθε αγορά με επιτυχία. Αυτό το έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν.
• Γίνεται άνοιγμα από τον όμιλο και στη Ρωσική αγορά;
Η Ρωσία είναι μια αγορά που θα πάει πολύ καλά φέτος και θα δώσει τους διπλάσιους επισκέπτες όπως δείχνουν οι ενδείξεις. Εχει μια πολύ καλή δυναμική. Η TUI Ρωσίας είναι από τις θυγατρικές του ομίλου που αναπτύσσονται ταχύτατα και νομίζω πως θα έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα για την Ελλάδα και τη Ρόδο.
• Υπάρχει ενδιαφέρον για το θαλάσσιο τουρισμό καθώς μάλιστα το λιμάνι της Ρόδου έχει γίνει πλέον πύλη εισόδου εξόδου για κάποιες εταιρείες;
Η TUI ασχολείται και με το θαλάσσιο τουρισμό μέσω των θυγατρικών της εταιρειών. Δραστηριοποιούμαστε όμως ενεργά και στο χώρο υπηρεσιών κρουαζιέρας και προς άλλες εταιρείες. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως φέτος θα έχουμε σημαντικό αριθμό πελατών και από τη Βόρεια Αμερική. Είναι μια μοναδική ευκαιρία που θα την αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο.
• Θέλετε να στείλετε ένα μήνυμα σε όσους ασχολούνται με τον τουρισμό;
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τις τοπικές αρχές και όλους τους φορείς και παράγοντες που βοηθούν στην ανάπτυξη του τουρισμού. Το μήνυμα από τον όμιλο είναι πως είμαστε κοντά τους και υποστηρίζουμε το κοινό όραμα για να στηριχθεί η βαριά μας βιομηχανία, ο τουρισμός. Η Ρόδος έχει επαγγελματισμό, έχει εμπειρία και άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Σας ευχαριστούμε για την άψογη φιλοξενία σας και κλείνουμε την επίσκεψή μας με τις καλύτερες εντυπώσεις και θετικές σκέψεις για το μέλλον.















