Ειδήσεις

Σε ποια αεροδρόμια θα αυξηθούν οι χρεώσεις φέτος

Πιο κοντά στην ολοκλήρωση  φέρνει η φετινή χρονιά τις εργασίες αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece για διάστημα 40 ετών. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, η ολοκλήρωση των έργων αναμένεται να φέρει αναπροσαρμογή των χρεώσεων από 13 ευρώ σε 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Που ολοκληρώνονται τα έργα

Το 2018 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης στους αερολιμένες Χανίων, Ζακύνθου και Καβάλας για τα οποία το προσεχές διάστημα θα εκδοθεί πιστοποιητικό περαίωσης εργασιών από ανεξάρτητη εταιρεία μηχανικών, διαδικασία που πραγματοποιεί το Δημόσιο. Η χορήγηση της εν λόγω πιστοποίησης, όπως και η διαβούλευση με τις αεροπορικές εταιρείες-διαδικασία που διαρκεί περίπου 4 μήνες- αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις, προκειμένου τα τέλη να αυξηθούν από την 1η Απριλίου.

Πριν την έναρξη της παραχώρησης, οι χρεώσεις διαμορφώνονταν σε 12 και 22 ευρώ για τη ζώνη εκτός και εντός Σένγκεν, αντίστοιχα. Με την έναρξη της παραχώρησης, τα τέλη αναπροσαρμόστηκαν σε 13 ευρώ για όλες τις κατηγορίες ζωνών (εντός-εκτός Σένγκεν).

Επίσης, μέσα στο 2019, τα έργα θα ολοκληρωθούν στα αεροδρόμια της Κεφαλλονιάς, του Ακτίου, της Ρόδου, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Σκιάθου, γεγονός που σημαίνει ότι βάσει της σύμβασης κι εφόσον συντρέξουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις, η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα τέλη στα εν λόγω αεροδρόμια από την 1η Απριλίου 2020.

Μέσα στο 2020, τελευταίο έτος εργασιών, θα ολοκληρωθούν τα έργα και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κέρκυρας και Κω.

Ως εκ τούτου, την επόμενη διετία θα ολοκληρωθεί σταδιακά το σύνολο των έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων ο χρόνος περαίωσης τοποθετείται σε 48 μήνες, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που τέθηκε σε ισχύ τον Απρίλιο του 2017.

Οι εργασίες αναβάθμισης στα 14 αεροδρόμια, που υλοποιεί η Intrakat, είναι συνολικού συμβατικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ, με τις επενδύσεις (σχεδιαζόμενες και όσες έχουν ήδη υλοποιηθεί) να αγγίζουν τα 415 εκατ. ευρώ. Όπως έχουν αναφέρει ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ σε συνέντευξή τους στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση Wirtschaftswoche, η εταιρεία θα τοποθετήσει 100 εκατ. ευρώ περισσότερα, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, εκτιμώντας ότι από το 2020 η επένδυση στην Ελλάδα θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα.

Σχετικά με την επιβατική κίνηση, το 2018 η αύξηση διαμορφώθηκε στο 9%, σε σχέση με το 2017, με τον αριθμό των επιβατών να τοποθετείται σε 30 εκατομμύρια.

πηγή capital.gr

του Δημήτρη Δελεβέγκου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου