Ειδήσεις

Παίζουν… ΚΙΝΟ με τα ισοδύναμα-Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας, το ΚΙΝΟ και το κρέας

Ένα απίστευτο αλαλούμ με τα ισοδύναμα προκαλεί η αποτυχημένη έως τώρα προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει έσοδα ώστε να μην επιβληθεί ΦΠΑ στην εκπαίδευση αλλά και για μια σειρά άλλων ζητημάτων.
Η υπόθεση με τα ισοδύναμα πρέπει να κλείσει τις επόμενες ημέρες με τα σενάρια να δίνουν και να παίρνουν και τον κόσμο να αγωνιά γιατί δεν ξέρει τι θα πληρώσει. Ειδικά για τους ιδιοκτήτες εκατομμυρίων αυτοκινήτων και δικύκλων όπου ακούγονται διάφορα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας.
Στα νέα… ισοδύναμα που πέφτουν στο τραπέζι ξεχωρίζει η φορολόγηση του… ΚΙΝΟ. Είναι το παιχνίδι του ΟΠΑΠ που παίζεται στα πρακτορεία και κάθε στήλη κοστίζει σήμερα 0,50 ευρώ. Έτσι το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται πως σκέφθηκε να επιβάλει 0,05 ευρώ φόρο στην κάθε στήλη ώστε να μπορέσει να βρει τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ 23%. Έτσι η κάθε στήλη θα κοστίζει 0,55 ευρώ. Η κυβέρνηση υπολογίζει με τη φορολόγηση του ΚΙΝΟ να εισπράξει 260 εκατομμύρια από τα 400 εκατομμύρια ευρώ που πρέπει να βρει για να μην επιβληθεί ο ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση.
Σκέψεις υπάρχουν και για τον ΦΠΑ 23% στο εισαγόμενο βοδινό κρέας αλλά και σε κρέατα που θεωρούνται… πολυτελείας.
Όμως ο μεγάλος χαμός έχει γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ.
Το βασικό σενάριο προβλέπει αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του οχήματος αντί τα κυβικά εκατοστά ή τους ρύπους του αυτοκινήτου που ισχύουν σήμερα. Κάτι τέτοιο θέλει προεργασία και μάλλον αναβάλλεται για του χρόνου.
Ετσι, σχεδιάζεται κατάργηση εκπτώσεων και απαλλαγών για υβριδικά κλπ, αλλά και «καπέλο» που θα ξεκινά από 30-50 ευρώ τουλάχιστον για όσους απαλλάσσονταν πλήρως ως τώρα.
Το βάρος θα πέσει στους ιδιοκτήτες οχημάτων της τελευταίας 5ετίας, για οχήματα, δηλαδή, που τα Τέλη βάσει των εκπομπών ρύπων ήταν ελάχιστα ή μηδενικά. και ιδιαίτερα σε υβριδικά οχήματα μεγάλης εμπορικής αξίας ή πετρελαιοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων. Με αυξήσεις στους συντελεστές για τα πιο υψηλά κλιμάκια ρύπων, η επιβάρυνση αναμένεται να φτάνει και τα 200 ευρώ. Επίσης εξετάζεται να μπει και στα καινούργια ΙΧ πρόσθετο τέλος μεγάλου κυβισμού (πχ από 2.000 κυβικά και άνω), πέραν του Τέλους που θα υπολογίζεται με τους ρύπους.

Αντιθέτως, όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο δεν θα δουν ελάφρυνση, αφού η όποια μείωση για αυτούς δεν θα ξεπερνά τα 10 ευρώ το πολύ.

Οι μεγάλες αλλαγές αναβάλλονται για το 2016, βάσει του περιουσιολογίου όπου θα καταγράφονται και στοιχεία του ΙΧ κάθε ιδιοκτήτη.

Ημερησία

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου