• Ζητά αποζημίωση 30.000 ευρώ για ηθική βλάβη από ψευδείς καταγγελίες που, όπως υποστηρίζει, έπληξαν την υπόληψή του και έβλαψαν την επιχείρησή του
Σε μια υπόθεση που φέρνει στο προσκήνιο τα όρια μεταξύ νόμιμης καταγγελίας και προσβολής προσωπικότητας, επαγγελματίας από τη Λίνδο Ρόδου κατέθεσε αγωγή κατά κατοίκου της περιοχής, τον οποίο κατηγορεί για επανειλημμένες και εν γνώσει του ψευδείς αναφορές προς τις αστυνομικές αρχές, σχετικά με δήθεν διατάραξη της κοινής ησυχίας από την επιχείρησή του.
Η αγωγή κατατέθηκε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου και συντάχθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο κ. Βασίλη Περίδη, με το αίτημα καταβολής αποζημίωσης ύψους 30.000 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που, κατά τον ενάγοντα, υπέστη.
Ιστορικό της διαφοράς
Ο ενάγων, με πολυετή δραστηριότητα στην τουριστική αγορά της Λίνδου, διατηρεί εποχική καφετέρια από το 1988, η οποία λειτουργεί με όλες τις απαραίτητες άδειες λειτουργίας και μουσικής. Σύμφωνα με την αγωγή, κατά την τουριστική περίοδο του 2024, συγκεκριμένος κάτοικος, που διαμένει πλησίον της επιχείρησής του, προχώρησε σε αλλεπάλληλες κλήσεις προς το Αστυνομικό Τμήμα Νότιας Ρόδου, ισχυριζόμενος ότι από το κατάστημα προερχόταν θόρυβος που διατάρασσε την κοινή ησυχία.
Κάθε φορά, οι αστυνομικές αρχές έσπευδαν στο σημείο για έλεγχο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ενάγοντα, δεν διαπιστώθηκε καμία παρανομία ή παράβαση της νομοθεσίας. Παρά τις αρνητικές διαπιστώσεις, οι αναφορές συνεχίστηκαν, ακόμη και κατά τις ώρες που ο νόμος επιτρέπει τη λειτουργία μουσικής.
Ο ενάγων υποστηρίζει πως οι καταγγελίες έγιναν εν γνώσει του ψευδείς και με σκοπό την παρεμπόδιση της εύρυθμης λειτουργίας της επιχείρησής του, την αποθάρρυνση πελατών και τη διατάραξη της επαγγελματικής του εικόνας στην τοπική κοινωνία.
Επιδράσεις στην επιχείρηση και προσωπικό κόστος
Στην αγωγή αναφέρεται ότι οι συνεχείς αστυνομικοί έλεγχοι μπροστά σε υπαλλήλους και πελάτες δημιούργησαν την εντύπωση ότι το κατάστημα παρανομούσε, με αποτέλεσμα τη δυσαρέσκεια των παρισταμένων, τη σταδιακή απομάκρυνση της πελατείας και τελικά την απώλεια εσόδων. Όπως τονίζεται, το πλήγμα δεν ήταν μόνο επαγγελματικό, αλλά και προσωπικό, αφού ο ενάγων ένιωσε να αμφισβητείται η ηθική του ακεραιότητα και η επαγγελματική του εντιμότητα.
Ο ενάγων ζητά την καταβολή ποσού 30.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που, όπως αναφέρει, υπέστη από τις σε βάρος του πράξεις. Παράλληλα, ζητεί η απόφαση του δικαστηρίου να κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστή, επικαλούμενος την ένταση και τη συστηματικότητα της προσβολής που δέχτηκε.
Στο σκεπτικό της αγωγής αναφέρεται ότι τέτοιου είδους ψευδείς και επαναλαμβανόμενες καταγγελίες δεν αποτελούν απλώς καταχρηστική άσκηση δικαιώματος, αλλά πλήττουν ουσιωδώς την τιμή και την υπόληψη του ανθρώπου, τόσο ως πολίτη όσο και ως επαγγελματία.
Την υπόθεση χειρίζεται ο δικηγόρος κ. Βασίλης Περίδης.