ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΝΦΙΑ: Έρχεται νέα φορο-εξόντωση των ιδιοκτητών ακινήτων

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ενφια
Πε­ρισ­σό­τε­ροι από 400.000 ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των με ατο­μι­κή πε­ριου­σία αντι­κει­με­νι­κής αξίας άνω των 200.000 ευρώ κιν­δυ­νεύ­ουν με αύ­ξη­ση του ΕΝΦΙΑ μέσω αλ­λα­γών που δρο­μο­λο­γού­νται στον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο.

Στο υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών πέραν των δυ­σκο­λιών που αντι­με­τω­πί­ζουν για την άμεση ολο­κλή­ρω­ση (σε λι­γό­τε­ρο από έναν μήνα) των πι­νά­κων με τις νέες τιμές ζώνης, έχουν έναν ακόμη σο­βα­ρό «πο­νο­κέ­φα­λο». Οι όποιες αλ­λα­γές γί­νουν δεν θα πρέ­πει σε καμία πε­ρί­πτω­ση να οδη­γή­σουν σε μεί­ω­ση των προ­βλε­πό­με­νων εσό­δων-ει­σπρά­ξε­ων του εφε­τι­νού ΕΝΦΙΑ που θα υπο­λο­γι­στεί με τις νέες αντι­κει­με­νι­κές αξίες.

Ο στό­χος για βε­βαί­ω­ση φόρων από ΕΝΦΙΑ πε­ρί­που 3,2 δισ. ευρώ και εί­σπρα­ξης 2,65 δισ. ευρώ πρέ­πει να επι­τευ­χθεί πάση θυσία, δια­φο­ρε­τι­κά κιν­δυ­νεύ­ει ο στό­χος πρω­το­γε­νούς πλε­ο­νά­σμα­τος 3,5% του ΑΕΠ. Αν συμ­βεί κάτι τέ­τοιο τότε η ενερ­γο­ποί­η­ση του «κόφτη» κα­ρα­δο­κεί και η μεί­ω­ση του αφο­ρο­λο­γή­του θα έρθει έναν χρόνο νω­ρί­τε­ρα, το 2019 αντί για το 2020.

Κατά τη διάρ­κεια των συ­να­ντή­σε­ων με τους δα­νει­στές, όπως ανα­φέ­ρει το ΒΗΜΑ, η ελ­λη­νι­κή πλευ­ρά πα­ρου­σί­α­σε στοι­χεία και δια­φο­ρε­τι­κά σε­νά­ρια ει­σπρα­ξι­μό­τη­τας του ΕΝΦΙΑ ανά­λο­γα των επι­κεί­με­νων αλ­λα­γών των αντι­κει­με­νι­κών αξιών των ακι­νή­των.

Αυτό που φαί­νε­ται να προ­κρί­νε­ται σε πρώτη φάση σε πε­ρί­πτω­ση που δια­πι­στω­θεί ότι από τις αλ­λα­γές των αντι­κει­με­νι­κών αξιών δεν πιά­νε­ται ο στό­χος των εσό­δων είναι να αλ­λά­ξουν οι συ­ντε­λε­στές ΕΝΦΙΑ για τον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο ακι­νή­των.

Με βάση τα ισχύ­ο­ντα, αν κά­ποιος δια­θέ­τει συ­νο­λι­κή ατο­μι­κή πε­ριου­σία π.χ. 250.000 ευρώ επι­βα­ρύ­νε­ται με φο­ρο­λο­γι­κό συ­ντε­λε­στή 0,10%, δη­λα­δή επι­βα­ρύ­νε­ται με 50 ευρώ φόρο συν τον ΕΝΦΙΑ που του ανα­λο­γεί βάσει των τε­τρα­γω­νι­κών, των συ­ντε­λε­στών και της τιμής ζώνης. Οσο με­γα­λύ­τε­ρη ακί­νη­τη πε­ριου­σία δια­θέ­τει τόσο με­γα­λύ­τε­ρο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο κα­τα­βάλ­λει.

Για πα­ρά­δειγ­μα: Ατο­μι­κή πε­ριου­σία αξίας 400.000 ευρώ επι­βα­ρύ­νε­ται με συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο 325 ευρώ, ενώ μπο­ρεί να φθά­σει ο συ­γκε­κρι­μέ­νος φόρος τα 1.325 ευρώ αν η πε­ριου­σία είναι 800.000 ευρώ. Σε αυτά τα ποσά προ­στί­θε­ται και ο ΕΝΦΙΑ που ανα­λο­γεί.

in.gr

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.