Ειδήσεις

Τρεις Έλληνες εφοπλιστές στην dream team της παγκόσμιας ναυτιλίας

Αντίδοτο στην πρωτοφανή κρίση που πλήττει τις θαλάσσιες μεταφορές ξηρών εμπορευμάτων αποτελεί η γέννηση μίας πανίσχυρης ναυτιλιακής συμμαχίας, της εταιρείας Capesize Chartering, με τη συμμετοχή και Ελλήνων εφοπλιστών.

Στην «dream team» της παγκόσμιας ναυτιλίας, που δημιουργήθηκε με σκοπό να θωρακιστεί στις συνθήκες κρίσης που επικρατούν στην αγορά ξηρού φορτίου, μετέχουν η Tran­sport Hol­ding που ελέγχεται από τον Πίτερ Λιβανό, η Star Bulk Carriers στο τιμόνι της οποίας βρίσκονται ο Πέτρος Παππάς και η «Βελανιδιά», το γνωστό επενδυτικό fund Oaktree, η Golden Union του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, η Golden Ocean του Νορβηγού Τζον Φρέντρικσεν και η βελγικών συμφερόντων Bocimar Inter­na­tional.

Η βουτιά του δείκτη της ναυλαγοράς πάνω από 50% σε σχέση με πέρυσι, οφείλεται στην υπερπροσφορά πλοίων από τη μία και την έλλειψη φορτίων από την άλλη.

Υπάρχουν πληροφορίες -όπως αναφέρει ο Γιώργος Λογοθέτης, αναλυτής της G. Moundreas- ότι η πτώση των εσόδων των Panamax λόγω της μείωσης της ζήτησης από την Ευρώπη έχει οδηγήσει αρκετούς πλοιοκτήτες στο να προτιμήσουν τη λύση του παροπλισμού των πλοίων για μερικές ημέρες από το να δεχθούν τους χαμηλούς ναύλους που επικρατούν στην αγορά. Για παράδειγμα, οι ναύλοι για μεταφορά άνθρακα από τη Βιρτζίνια στο Ρότερνταμ μέσα σε λίγες ημέρες υποχώρησε στα 7,75 από τα 11,50 δολάρια τον τόνο.

Οι πέντε ναυτιλιακές εταιρείες δημιούργησαν ένα ισχυρό consortium, που ελέγχει έναν στόλο εκατοντάδων πλοίων. Αυτό στο οποίο προσβλέπουν οι «σύμμαχοι» είναι η εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος με τον συντονισμό των υπηρεσιών ναύλωσης των εταιρειών τους. Με κοινή διαχείριση του στόλου θα μπορούν να χρησιμοποιούνται κάθε φορά εκείνα τα πλοία που βρίσκονται πιο κοντά στο λιμάνι που θα φορτωθεί το εμπόρευμα.

• Η Star Bulk διαθέτει 64 φορτηγά πλοία, ενώ ο υπό ναυπήγηση στόλος ανέρχεται σε 34 πλοία.

Ο Πέτρος Παππάς πέρυσι έστρεψε δύο φορές πάνω του τα βλέμματα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Αρχικά, με τη συγχώνευση των Star Bulk και Ocean­bulk, δημιουργώντας έτσι έναν κολοσσό αξίας άνω του 1 δισεκατομμύριο δολάρια, και με την εξαγορά του στόλου 34 πλοίων της Excel Maritime, της εταιρείας που ίδρυσε ο Γαβριήλ Παναγιωτίδης και από την οποία αποχώρησε μετά και από «απαίτηση» του fund Oaktree τον περασμένο Ιούνιο. Η κοινοπραξία που δημιούργησε το 2013 με τη «Βελανιδιά» προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 1,7 δισ. δολαρίων, κυρίως με παραγγελίες «newbuilding» πλοίων, ενώ σήμερα μέσω της Oceanbulk ο Πέτρος Παππάς συμμετέχει σε τρεις κοινοπρακτικές επενδύσεις με την Oaktree Capital Management σε πλοία ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια προϊόντων (Product Shipping and Trading) και φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

• Η Golden Union, συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 21 φορτηγά πλοία.

Η εταιρεία η οποία γιγαντώθηκε την περασμένη δεκαετία λόγω της μεγάλης ζήτησης τσιμέντου στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, σε συνδυασμό με τη διαρκή ανάγκη μεταφοράς αυτοκινήτων, διαθέτει έναν ισχυρό στόλο αποτελούμενο από μεγάλα φορτηγά πλοία τύπου Panamax και Capesize.

• Η C Transport Maritime, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 90 φορτηγά πλοία, ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο εφοπλιστή Πέτρο Λιβανό, ο οποίος, μέσω διαφόρων εταιρειών του ναυτιλιακού του ομίλου, διαχειρίζεται τον στόλο της παγκοσμίου βεληνεκούς επιχείρησης αερίου British Gas.

Συνεργάτης της JP Morgan Cha­se στις ναυ­τιλιακές της επενδύσεις, ο Πέτρος Λιβανός έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με την JP Morgan Asset Manage­ment, που προικοδοτήθηκε από την αμερικανική τράπεζα με 120 εκατ. δολάρια για αγορές δεξαμενόπλοιων. Η εισηγμένη στο αμερικανικό Χρηματιστήριο Gaslog έχει επενδύσει στα LNG, έναν τομέα που ο Πέτρος Λιβανός πρωταγωνιστεί. Μάλιστα στην εταιρεία συμμετέχει και το Ίδρυμα Ωνάση μέσω της Olympic LNG Investments.

• Η Golden Ocean του Τζον Φρέντρικσεν διαθέτει έναν στόλο από 29 πλοία, ενώ διαθέτει και πέντε υπό ναυπήγηση πλοία. Ο Νορβηγός Κροίσος με την περιουσία 14 δισ. δολάρια, ελέγχει την Frontline, που διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλου σούπερ τάνκερ στον κόσμο, τη Sea­Drill, τον δεύτερο παγκοσμίως όμιλο πετρελαϊκών υπηρεσιών που έχει στην ιδιοκτησία του θαλάσσιες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, ενώ στον όμιλο ανήκει και η Golden Ocean Group που δραστηριοποιείται στις μεταφορές ξηρού φορτίου.

• Η Bocimar International, την οποία «τρέχει» ο Μαρκ Σάβερις, διαθέτει 44 φορτηγά πλοία, ενώ ακόμη τρία βρίσκονται στο στάδιο της ναυπήγησης. Το πιο ισχυρό ναυτιλιακό τζάκι του Βελγίου, η οικογένεια Σάβερις, είναι εκ των βασικών μετόχων μαζί με τον Πίτερ Λιβανό και στη Euronav, όπου επίσης πρόεδρος είναι ο Μαρκ.

Η Bocimar που έχει ιδρυθεί το 1895, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Euronext στις Βρυξέλλες και στη Wall Street.

Πηγή: Έθνος

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου