Από την αναζήτηση ευκαιρίας στην κατάθεση μεγάλου ποσού και την εξαφάνιση του υποτιθέμενου πωλητή – Αναλυτικό χρονικό καταγγελίας 42χρονου Αλβανού κατοίκου Κω για υπόθεση απάτης με αγγελία στο Marketplace και διαδοχικές τραπεζικές συναλλαγές
Ένα ακόμη περιστατικό ψηφιακής εξαπάτησης με επίκεντρο το Marketplace του facebook καταγγέλθηκε στις αρχές της Κω. Παθών είναι 42χρονος Αλβανός, μόνιμος κάτοικος στο νησί, ο οποίος δηλώνει ότι έχασε συνολικά 16.000 ευρώ σε μια υπόθεση όπου η αγγελία για πώληση σκαπτικού μηχανήματος κατέληξε σε διαδοχικές καταθέσεις, προσχηματικά προβλήματα μεταβίβασης και τελικά σιωπή από την άλλη πλευρά. Η καταγγελία αφορά πράξεις που, κατά την περιγραφή του, συγκεντρώνουν ενδείξεις της κλασικής απάτης με αγγελίες υψηλής αξίας και μετατόπιση της επικοινωνίας εκτός πλατφόρμας.
Στις πρωινές ώρες της 10 Νοεμβρίου 2025 ο 42χρονος εντόπισε στο facebook και συγκεκριμένα στο Marketplace αγγελία για πώληση σκαπτικού μηχανήματος μάρκας JCB με ζητούμενο τίμημα 7.500 ευρώ. Η αγγελία εμφανιζόταν να συνδέεται με προφίλ χρήστη με αναγραφόμενο όνομα χρήστη και υπερσυνδέσμους όπως δηλώθηκαν από τον παθόντα. Ακολούθησε ανταλλαγή μηνυμάτων για τεχνικές λεπτομέρειες και όρους πώλησης.
Το βράδυ της 11 Νοεμβρίου 2025, στις 20:47, ο συνομιλητής του παθόντος απέστειλε αριθμό ζητώντας η συζήτηση να συνεχιστεί εκεί. Η τακτική αυτή, συνηθισμένη σε περιστατικά διαδικτυακών απάτων, απομακρύνει την επικοινωνία από το περιβάλλον ελέγχου της πλατφόρμας και δυσχεραίνει τον εκ των υστέρων έλεγχο.
Στις 12 Νοεμβρίου 2025 ο παθών πραγματοποίησε κατάθεση 8.000 ευρώ, ποσό που όπως αναφέρει συμπεριελάμβανε και έξοδα μεταφοράς. Σε τηλεφωνική επικοινωνία την ίδια ημέρα, άγνωστος άνδρας τον διαβεβαίωσε ότι θα ταξίδευε μέσω Πειραιά και θα έφτανε στην Κω τα χαράματα της Παρασκευής.
Το πρωί της 13 Νοεμβρίου 2025, στις 09:30, ο παθών έλαβε ενημέρωση ότι υπήρχε δήθεν πρόβλημα στη μεταβίβαση λόγω μη αναγραφής αιτιολογίας στην κατάθεση. Του ζητήθηκε να αναμείνει επιστροφή των χρημάτων και του δόθηκε τρίτος λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα. Στη συνέχεια του εστάλη απόδειξη που πιστοποιούσε την επιστροφή ποσού. Ωστόσο, χρήματα στον λογαριασμό του δεν εμφανίστηκαν ποτέ.
Λίγο αργότερα ο συνομιλητής πρότεινε νέα συναλλαγή προς διαφορετικό λογαριασμό, αυτή τη φορά με ρητή αναγραφή αιτιολογίας που αντιστοιχούσε σε αριθμό πλαισίου. Ο 42χρονος πραγματοποίησε αμέσως δεύτερη κατάθεση 8.000 ευρώ από τον ίδιο λογαριασμό του προς νέο λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα. Από εκεί και έπειτα, οι προσπάθειές του να επικοινωνήσει με τον φερόμενο ως πωλητή απέβησαν άκαρπες.
Το συνολικό ποσό που, σύμφωνα με την καταγγελία, αποσπάστηκε ανέρχεται σε 16.000 ευρώ. Στις 14 Νοεμβρίου 2025 42χρονος υπέβαλε έγκληση για απάτη, ζητώντας την ποινική δίωξη του άγνωστου δράστη ή των αγνώστων δραστών.















