Επί χρόνια η Ελλάδα είχε γίνει συνώνυμο με το τουριστικό μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”. Ωστόσο η εικόνα αυτή αλλάζει. Πέρα από τα παραδοσιακά resorts, οι μεγάλες αλυσίδες επιλέγουν πλέον και τα αστικά κέντρα της χώρας ως πεδίο ανάπτυξης. Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο μπαίνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των επενδυτών, λόγω της σταθερής ανόδου του city break τουρισμού.
Ειδικότερα, η πρωτεύουσα φέρει έντονο το στίγμα διεθνών ξενοδοχειακών brands. Μεγάλες αλυσίδες, όπως η Hilton, η Intercontinental, η Accor, Brown Hotels, η Selina, αλλά και μικρότερες, με έμφαση στο design ή το city experience, έχουν εισέλθει δυναμικά στην ελληνική αγορά.
Από τα τελευταία deals στην αγορά της πρωτεύουσας είναι η είσοδος της Casual Hoteles. Η ισπανική ξενοδοχειακή αλυσίδα έκανε το ντεμπούτο της με το άνοιγμα του Casual Kubic Athens. Πρόκειται για την πρώτη διεθνή επέκταση της εταιρείας εκτός της Ιβηρικής και Ιταλικής χερσονήσου, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα στην αναπτυξιακή της πορεία. Το ακίνητο αποκτήθηκε από την αλυσίδα Brown, ισραηλινών συμφερόντων, και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την Πλατεία Ομονοίας και το Εθνικό Θέατρο. Το Casual Kubic Athens διαθέτει 112 δωμάτια, αριθμός που το καθιστά τη μεγαλύτερη μονάδα στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο της Casual Hoteles μέχρι σήμερα.
Η Accor έχει στο χαρτοφυλάκιό της 11 ξενοδοχειακές μονάδες σε λειτουργία στην Ελλάδα, με το ενδιαφέρον του γαλλικού ομίλου να επικεντρώνεται τόσο στην Αθήνα όσο και σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. Στο πλαίσιο της στρατηγικής επέκτασης των πολυτελών και lifestyle brands του, τουλάχιστον επτά νέα έργα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού ή υλοποίησης.
Ένα από τα πιο εμβληματικά projects αποτελεί το MGallery Chania. Το νέο ξενοδοχείο θα δημιουργηθεί από τον όμιλο Περογιάννη, με την ανακατασκευή ενός παλιού εργοστασίου σαπουνιού σε ένα αστικό resort. Το ξενοδοχείο θα περιλαμβάνει 220 δωμάτια, πισίνες και αναμένεται να λειτουργήσει το 2026.
Παράλληλα, την επόμενη χρονιά θα λειτουργήσει το ανανεωμένο Elatos Resort στον Παρνασσό, υπό το νέο luxury lifestyle brand Emblems. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα της Λάμψα Α.Ε., συνολικής επένδυσης άνω των 30 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει 42 πολυτελή chalets (με 2 έως 4 δωμάτια) και 15 επιπλέον δωμάτια στο κεντρικό κτίριο.
Παράλληλα, η Accor βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για ακόμα δύο μονάδες Emblems στην Ελλάδα, μία εκ των οποίων σε νησιωτικό προορισμό, καθώς και για τη δημιουργία ενός νέου ξενοδοχείου Sofitel, επιπλέον αυτού που ήδη λειτουργεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας.
Ως ξενοδοχείο πλήρους λειτουργίας, και όχι ως μονάδα serviced apartments όπως ήταν αρχικά το πλάνο, αναμένεται να λειτουργήσει το Radisson Red Mitropoleos Square Athens, επί της οδού Μητροπόλεως. Το νέο κατάλυμα προκύπτει από τη μετατροπή δύο υφιστάμενων κτιρίων γραφείων, στην Πλατεία Μητροπόλεως, σε ξενοδοχείο 112 δωματίων. Τα ακίνητα ανήκουν στην Gnosis Investment, εταιρεία επενδύσεων και διαχείρισης ακινήτων. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια ευρώ. Η λειτουργία του προγραμματίζεται για το 2026.
Πρόσφατα έγιναν και τα εγκαίνια του νέου ξενοδοχείου επί της Λεωφόρου Συγγρού που φέρει την ονομασία Hilton Garden Inn Athens Syggrou και είναι δυναμικότητας 120 δωματίων. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα σχεδιάζει να ανοίξει ακόμα δύο μονάδες στην Κρήτη.
Παράλληλα, προχωρούν οι εργασίες και στο οικόπεδο επί των οδών Πατησίων και Μάρνη, απέναντι από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου στο παρελθόν στεγαζόταν το ιστορικό θερινό θέατρο “Αθήναιον”. Η επένδυση υλοποιείται από το γαλλικό fund Boissee Finances, που συνδέεται με τον γαλλικό όμιλο της Accor, και αφορά την κατασκευή δύο μονάδων. Το ύψος της επένδυσης ξεπερνά τα 33 εκατομμύρια ευρώ. Το σχέδιο στην ουσία περιλαμβάνει την κατασκευή δύο μονάδων, τριών αστέρων, οι οποίες θα φιλοξενούν τα διεθνή ξενοδοχειακά brands Ibis Styles και Ibis Budget.
Τελευταία προσθήκη στο ξενοδοχειακό δυναμικό της Αθήνας το ATHENS 1890 – Hotel & Spa στην πλατεία Αγίας Ειρήνης. Η Aria Hotels, η ελληνική θυγατρική του διεθνούς επενδυτικού ομίλου Libra Group, από την 1η Οκτωβρίου 2025 αναλαμβάνει την επιχειρησιακή διαχείρισή του. Το ATHENS 1890 – Hotel & Spa προσφέρει 14 δωμάτια και σουίτες, που συνδυάζουν την πολιτισμική ταυτότητα του κτιρίου με σύγχρονες ανέσεις. Η προσεγμένη αισθητική αναδεικνύει τη νεοκλασική αρχιτεκτονική, ενώ ορισμένα δωμάτια διαθέτουν ιδιωτικό υδρομασάζ. Η ολοκληρωμένη εμπειρία φιλοξενίας εμπλουτίζεται περαιτέρω με την προσθήκη ενός υπερσύγχρονου spa, σχεδιασμένου σε συνεργασία με την ομάδα της Hammam Experience.
Όπως σημειώνουν στο Capital.gr φορείς από τον χώρο των ξενοδοχείων, τρεις κυρίως λόγοι εξηγούν το επενδυτικό momentum. Ο βασικότερος είναι πως η Ελλάδα καταγράφει συνεχιζόμενα ρεκόρ αφίξεων τα τελευταία χρόνια, με άνοδο της ζήτησης και εκτός θερινής περιόδου. Επιπλέον, καταγράφεται σταθερή άνοδος του city break: Πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη προσελκύουν ολοένα και περισσότερους επισκέπτες Σεπτέμβριο έως Μάρτιο, συνδυάζοντας πολιτισμό, ιστορία και γαστρονομία. Ακόμα, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία λειτουργούν 9 ή 12 μήνες τον χρόνο, δημιουργώντας έσοδα και σε περιόδους με χαμηλότερα λειτουργικά κόστη.
Δεύτερον, παρατηρείται αύξηση των digital nomads. Η Ελλάδα προσφέρει πρόγραμμα Digital Nomad Visa, ενώ πόλεις και νησιά γίνονται ολοένα και πιο φιλόξενα σε εξ αποστάσεως εργαζομένους. Η Digital Nomad Visa επιτρέπει σε πολίτες εκτός Ε.Ε. να διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα για έως και 12 μήνες, με δυνατότητα παράτασης ή μετατροπής σε άδεια διαμονής 2 ετών.
Τέλος, υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο για αξιοποίηση υφιστάμενων κτιρίων, π.χ. παλιών ξενοδοχείων, εμπορικών ακινήτων, πρώην γραφείων, που μπορούν να μετατραπούν σε μονάδες φιλοξενίας. Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια θεωρείται επενδυτικά ώριμη και προβλέψιμη χώρα, ιδιαίτερα μετά τη δημοσιονομική σταθεροποίηση.
Πηγή: capital.gr