Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολικά συγκροτήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την μέριμνα της δημοτικής αρχής Ρόδου, μέσα από σειρά πρωτοβουλιών, μιλάει σήμερα στην «δ» ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ρόδου κ. Σάββας Χριστοδούλου.
Με αφορμή και την πρόσφατη δωρεά από τον Δήμο Ρόδου, δεκάδων σύγχρονων Tablets στα σχολεία (τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) σε μαθητές που δεν είχαν οι οικογένειές τους, την οικονομική δυνατότητα να τα προμηθευτούν, ο κ. Χριστοδούλου προβαίνει σε μια εκτενή ενημέρωση για τους στόχους της Επιτροπής.
• Κύριε Χριστοδούλου, ως πρόεδρος της δευτεροβάθμιας επιτροπής του Δήμου Ρόδου, ποια ήταν τα προβλήματα που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε από την στιγμή που αναλάβατε;
Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε κατά την ανάληψη των καθηκόντων μας, έχω να σας ενημερώσω για τα παρακάτω:
1. Κάποια από τα σχολεία μας δεν έχουν ιδιοκτησιακό καθεστώς 2. Άδειες κυλικείων 3. Εξωσχολικοί σε ώρες μη λειτουργίας των σχολείων δημιουργούν προβλήματα και ζημίες στα σχολικά κτήρια 4. Μονώσεις ταρατσών 5. Λόγω της παλαιότητας των κτηρίων και της κακής μόνωσης συνεχώς δημιουργούνται φθορές τις οποίες εμείς έγκαιρα πρέπει να αποκαταστήσουμε για να μην κινδυνεύουν τα παιδιά 6. Εξοπλισμός σχολείων, φωτοτυπικά και λοιπός εξοπλισμός 7. Λόγω της αύξησης του πληθυσμού σε ορισμένες περιοχές του νησιού υπάρχει ζήτηση για περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας ή ακόμα και για σχολικές μονάδες. Επίσης με την ευκαιρία να σας ενημερώσω ότι με το που ανέλαβα την σχολική επιτροπή επισκέφτηκα και κατέγραψα τα προβλήματα, ιεράρχησα και διεκπεραίωσα κάποια από αυτά μέχρι σήμερα, έπονται και άλλα.
Ο Δήμος Ρόδου και ο ίδιος ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης έχει αποδείξει στην πράξη ότι ενδιαφέρεται σοβαρά για την Παιδεία και θέτει ως προτεραιότητα την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών –αν και δεν είναι αποκλειστική αρμοδιότητά του. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Ο δήμαρχος έχει αποδείξει το ενδιαφέρον του για τα σχολεία του νησιού μας, με την ανάληψη των καθηκόντων του επισκέφτηκε τα σχολεία μας και κατέγραψε κάποιες ανάγκες, εν συνεχεία χρηματοδότησε τις δυο σχολικές επιτροπές με 60.000 ευρώ εκάστη την προηγούμενη χρονιά 2019 και έχει υποσχεθεί να πράξει το ίδιο και αυτήν την χρονιά, τα οποία χρήματα θα καλύψουν ανάγκες πλέον των λειτουργικών. Επίσης με την ευκαιρία να ευχαριστήσω τον αντιδήμαρχο παιδείας κο Στράτο Καρίκη για την άψογη συνεργασία μας και την ανταπόκρισή του σε τυχόν προβλήματα πού προκύπτουν και άπτονται της αρμοδιότητάς του.
• Πρόσφατα ο Δήμος Ρόδου έκανε δωρεά 134 σύγχρονων tablets για τον εκσυγχρονισμό στην εκπαίδευση και την ενίσχυση της διδασκαλίας στους μαθητές που δεν έχουν την δυνατότητα πρόσβασης. Μιλήστε μας γι’ αυτό.
Πράγματι, πρόσφατα, διενεμήθηκαν 134 σύγχρονα tablets, σε 42 συνολικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (γυμνάσια, λύκεια και ΕΠΑΛ) από τον Δήμο Ρόδου – σε συνέχεια της πρωτοβουλίας της δημοτικής αρχής για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης και της ενίσχυσης της διδασκαλίας στους μαθητές που δεν έχουν την δυνατότητα πρόσβασης. Από την πρώτη μέρα, με μπροστάρη τον δήμαρχο έχουμε καταστήσει σαφές ότι αυτός ο Δήμος, είναι ανοιχτός στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Και όλους αυτούς τους μήνες, καταγράφουμε όλα τα προβλήματα και προσπαθούμε για το καλύτερο. Άλλωστε γι αυτό και ο δήμαρχος, όρισε το επιτελείο της Παιδείας καθώς, αυτός είναι ένας τομέας που θεωρείται το σημαντικότερο κομμάτι για την κοινωνία μας. Εξαρχής έχουμε ξεκαθαρίσει ότι θα είμαστε στην διάθεση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και γονέων για να λύσουμε τα όποια προβλήματα υπάρχουν αλλά και να διαχειριστούμε ακόμη και το τελευταίο ευρώ που μπορούμε να διαθέσουμε στα σχολεία μας, για το καλό των μαθητών μας. Κάθε παιδί που πηγαίνει σχολείο στην Ρόδο, είναι και δικό μας παιδί. Γι’ αυτό και δίνουμε μεγάλο βάρος στον εξοπλισμό των παιδιών και ιδιαίτερα όσων ανήκουν σε οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν προσωπικό Υ/Π ή tablet – laptop κ.λπ. Είμαστε ο μοναδικός δήμος ανά την χώρα που έχουμε δώσει τόσα πολλά tablets αφού το υπουργείο Παιδείας διέθεσε μόνον…. τέσσερα για όλα τα σχολεία. Η δημοτική αρχή έχει αποφασίσει να καλύψει το σύνολο των αναγκών για τους μαθητές που έχουν ανάγκη. Την κατανομή την έχουν αναλάβει οι διευθυντές που γνωρίζουν καλά τους μαθητές και τα προβλήματά τους.
• Οι σχολικές μονάδες είναι «γηρασμένες» κι έχουν πάμπολλα προβλήματα – όπως έχει δηλωθεί. Τι προτείνετε ως επιτροπή για τα γυμνάσια – λύκεια;
Να δρομολογηθούν από τον Δήμο και τις Τεχνικές Υπηρεσία Έργα αναβάθμισης – ανακαίνισης των σχολικών μονάδων από μόνωση, ηλεκτρολογικά, υδραυλικά, πλακάκια, τουαλέτες κ.λπ. και ίδρυση νέων σχολικών μονάδων. Βρισκόμαστε κοντά στα σχολεία σε ανοιχτή γραμμή με τους εκπαιδευτικούς για να καταγράφουμε και να λύνουμε προβλήματα. Ο αγώνας αυτός συνεχίζεται… Η κρίση με τον κορωνοϊό έγινε μια ευκαιρία για να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους και να ενθαρρύνουμε τους μαθητές.
• Θα είστε έτοιμοι για τη νέα σχολική χρονιά και για τις νέες προκλήσεις – συμπεριλαμβανομένου και του κορωνοϊού;
Είμαστε έτοιμοι, έχω δρομολογήσει κάποιες κτηριακές διορθώσεις που θα γίνουν μέσα στο καλοκαίρι για κάποια σχολεία που τα έχουν ανάγκη. Δυστυχώς έχουμε πολύ γηρασμένες δομές… έως και 100 ετών στο νησί. Η δημοτική αρχή προχωράει στην αποκατάσταση των κτηρίων ενώ σχεδιάζει την ανέγερση νέων, ώστε στο τέλος αυτής της θητείας να έχει γίνει πλήρης ανανέωση σε επίπεδο κτηριακό.
Όσο για τις απολυμάνσεις, πραγματοποιούνται από την πρώτη ημέρα που άνοιξαν ξανά τα σχολεία. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να καλύψουμε τις ανάγκες των σχολείων, των Λυκείων καθώς και των ΕΠΑΛ. Διαθέτουμε και εξοπλισμό όπως γάντια, μάσκες και αντισηπτικά. Παραμένουμε είμαστε παρόντες από την πρώτη στιγμή, κοντά στους διευθυντές των σχολείων για ό,τι τυχόν προκύψει.
Ας ευχηθούμε, η επόμενη σχολική χρονιά να μας βρει πιο δυνατούς!!!
Κλείνοντας, να σας ενημερώσω για τους στόχους μας:
1. Δίκαιη κατανομή των πιστώσεων ΚΑΠ διαφανής – έγκαιρη – δίκαιη 2. Αποτελεσματικότητα των αποφάσεων διεκπεραιώνοντας τες έγκαιρα 3. Συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων – μαθητών – καθηγητών 4. Άνοιγμα στην κοινωνία.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ