- Ο Ανδρέας Παπανδρέου υπήρξε ένας χαρισματικός ηγέτης που σημάδεψε τη δημοκρατική και αναπτυξιακή πορεία της μεταπολεμικής Ελλάδας.
- Η εποχή του έφερε μεγάλες αλλαγές, ανατρέποντας παλαιοπολιτικές νοοτροπίες και εξαρτήσεις, και ενίσχυσε τη συμμετοχή του πολίτη στη δημοκρατία.
- Σημαντικές ανατροπές σημειώθηκαν στους τομείς της αυτοδιοίκησης, υγείας και παιδείας, με την εισαγωγή πρωτόγνωρων θεσμών που γκρέμισαν κατεστημένες δομές.
- Η προσφορά του στην απελευθέρωση του λαού από το αστυνομικό κράτος και η προώθηση της αποκέντρωσης τον καθιστούν μία από τις σπουδαιότερες πολιτικές μορφές της εποχής.
Με σεβασμό, θαυμασμό και ευγνωμοσύνη υποκλίνομαι σήμερα μαζί με όλο τον ελληνικό δημοκρατικό λαό μπροστά στο 30ο μνημόσυνο από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου.
Ενός μεγάλου ηγέτη, οραματιστή, επαναστάτη που σημάδεψε έντονα τη δημοκρατική, ειρηνική και αναπτυξιακή πορεία της μεταπολεμικής Ελλάδας.
Μιας χαρισματικής προσωπικότητας που ήξερε να λειτουργεί συγχρόνως και σαν μεγάλος ηγέτης αλλά και σαν κοινός άνθρωπος με ανοικτή καρδιά, απέραντη καλοσύνη, ένα ελεύθερο πνεύμα με πηγαία ανθρωπιά και λεβεντιά μαζί.
Πολλά γράφτηκαν και ακούστηκαν για τον μεγάλο αυτό λαϊκό ηγέτη που σημάδεψε το μεγαλύτερο μέρος της μεταπολιτευτικής ζωής της χώρας μας και άφησε έντονα πίσω του τα σημάδια μιας δημιουργικής και επαναστατικής εποχής σε πολλούς τομείς της δημόσιας ζωής της πατρίδας μας.
Είναι η εποχή της μεγάλης αλλαγής που ανέτρεψε πολλές παλαιοπολιτικές νοοτροπίες αντιλήψεις και στρατηγικές, εξάρθρωσε την αστυνομοκρατία που βασάνιζε μεταπολεμικά το λαό μας, έδωσε στη δημοκρατία ουσιαστικό περιεχόμενο με θεσμούς και διαδικασίες συμμετοχής του πολίτη στις επιλογές και αποφάσεις που τον αφορούν και έχτισε μια καινούρια κοινωνία με κοινωνικές κατακτήσεις και ανθρώπινο πρόσωπο.
Τις πιο μεγάλες ανατροπές γνώρισε τότε η αυτοδιοίκηση, η υγεία και η παιδεία, μέσα από θεσμούς πρωτόγνωρους, που γκρέμισαν κατεστημένες δομές και νοοτροπίες ενός αναχρονιστικού και αστυνομοκρατούμενου κράτους και μιας Ελλάδας δύο και τριών ταχυτήτων, μιας δημόσιας διοίκησης συγκεντρωμένης στο κράτος της Αθήνας.
Μιας υγείας χωρίς κοινωνικό πρόσωπο που απαξίωνε το μεγάλο κοινωνικό αγαθό, με αντίστοιχο προς την παιδεία συγκεντρωτισμό, μιας οικονομίας δέσμιας του φιλελευθερικού οικονομικού συστήματος.
Και μόνο η προσφορά του στην απαλλαγή του λαού μας από το αστυνομικό κράτος και την χειραφέτηση του Έλληνα ως ελεύθερου πολίτη σε μια οικονομική ζωή, που εξασφάλισε όλους, τη μεγάλη θεσμική επανάσταση που οδήγησε στην αυτοδιοίκηση, την αποκέντρωση και την περιφερειακή ανάπτυξη, είναι αρκετά για να τον κατατάξει στις μεγάλες πολιτικές μορφές της μεταπολεμικής Ελλάδας και του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.
Θα τον συνοδεύει πάντα η αιώνια ευγνωμοσύνη μας.
Μάνος Δ. Κόκκινος
Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης
Add Dimokratiki.gr on Google ↗ Ακολουθήστε μας στο Google News ★ ↗Στο Google News πατήστε ★ Ακολουθήστε


.gif)













