Τοπικές Ειδήσεις

Ελεγχος της σύμβασης για την αποκομιδή των σκουπιδιών από τον δήμαρχο Ρόδου

Εφ’ όλης της ύλης έρευνα στην υλοποίηση των συμβάσεων μεταξύ του Δήμου Ρόδου και της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το έργο της αποκομιδής των σκουπιδιών διενεργεί ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης.
Πιο συγκεκριμένα ο δήμαρχος Ρόδου απηύθυνε την 18η Νοεμβρίου 2019 έγγραφο προς την Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης και την Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, το οποίο κοινοποίησε και στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου με το οποίο ζητεί την άμεση χορήγηση πλήρους αντιγράφου του φακέλου της από 7 Ιουνίου 2017 σύμβασης υπηρεσίας με τίτλο «Αποκομιδή-Μεταφορά & Διαχείριση Α.Σ.Α., Σάρωση (Μηχανική & Χειρωνακτική), Χορτοκοπή-Κλαδοκοπή (Μηχανική & Χειρωνακτική) καθώς & Αποκομιδή & Διαχείριση Δημοτικών Αποβλήτων Συσκευασίας του Δήμου Ρόδου».
Ο κ. Καμπουράκης ζητά να συμπεριληφθούν οπωσδήποτε στον φάκελο τα εξής:
-Η Διακήρυξη της Σύμβασης.
-Η Προσφορά του Αναδόχου.
-Η Σύμβαση και οι τροποποιήσεις της (Φυσικού & Οικονομικού Αντικειμένου).
-Οι αντίστοιχες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου.
-Οι Πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που αφορούν στην Αρχική Κύρια Σύμβαση και τυχόν νόμιμες Τροποποιήσεις της.
-Τα αποδεικτικά Ζύγισης (Ζυγολόγια) από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έως και τις 15-11-2019 για το σύνολο των εισερχόμενων φορτίων (Αναδόχου, Δήμου, κλπ) στους ΧΥΤΑ Β. Ρόδου και Ν. Ρόδου.
-Οι εκτυπώσεις από τις ζυγιστικές διατάξεις, όλων των απορριμματοφόρων που είναι εφοδιασμένα με τέτοιες.
-Πίνακας των κάθε είδους Οχημάτων-Μηχανημάτων και λοιπού Εξοπλισμού του Αναδόχου, που απασχολούνται στη Σύμβαση, με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και αντίγραφα των Αδειών Κυκλοφορίας τους. Συμπεριλαμβάνονται και τα Αμαξίδια Πεζού Χειριστή.
-Εκτυπώσεις από τα G.P.S. των Οχημάτων-Μηχανημάτων.
-Αριθμός Κάδων και Επιστύλιων Καλαθιών, που έχουν διατεθεί από τον Ανάδοχο, καθώς και οι ακριβείς θέσεις τοποθέτησης τους.
-Πίνακας απασχολούμενου προσωπικού, ανά ειδικότητα, μαζί με το μηχανογραφικό έντυπο της ασφάλισης τους.
-Αριθμός Press Container και ακριβείς θέσεις τοποθέτησης τους.
-Τα Πρωτόκολλα Οριστικής Τμηματικής Παραλαβής της παρεχόμενης Υπηρεσίας, όπως συντάχθηκαν από την Επιτροπή Παραλαβής & Καλής Εκτέλεσης.

-Ζυγολόγια εισερχόμενων ποσοτήτων στο Κ.Δ.Α.Υ.
-Ζυγολόγια υπολείμματος του Κ.Δ.Α.Υ. που πήγαν για την νόμιμη ταφή.
-Πίνακας Εργαζομένων-Προσωπικού Κ.Δ.Α.Υ. ανά ειδικότητα.
-Πίνακας Εργαζομένων-Προσωπικού Οδοκαθαρισμού και Χορτοκοπής-Κλαδοκοπής.
Ανάλογο αίτημα είχε υποβάλει προεκλογικώς ο πρώην αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρόδου κ. Στέργος Στάγκας.
Η Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Ρόδου, επί θητείας της απελθούσης δημοτικής αρχής, του είχε κοινοποιήσει φάκελο με συνημμένο διαβιβαστικό έγγραφο ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα δημόσια έγγραφα που έχουν αναρτηθεί για την σύμβαση, τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για παροχή της υπηρεσίας, τις αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής, την συμπληρωματική σύμβαση, τα πρωτόκολλα Οριστικής Τμηματικής Παραλαβής της παρεχόμενης υπηρεσίας όπως αυτά συντάχθηκαν από την Επιτροπή Παραλαβής και Καλής Εκτέλεσης και τις σχετικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, τις προκηρύξεις, τις πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενώ για τα υπόλοιπα στοιχεία που αιτήθηκε απάντησε ως εξής:
«Όσον αφορά στα υπόλοιπα στοιχεία που αιτείστε, αυτά, ως εκ του ό,τι α) δεν προκύπτει από το ως άνω σχετικό το ειδικό έννομο συμφέρον σας και β) δεν προκύπτει από το ως άνω σχετικό ότι τα στοιχεία αυτά είναι σχετικά με υπόθεσή σας, δεν νομιμοποιούμαστε να σας τα χορηγήσουμε κατ’ άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/99).
Ενόψει αυτού παρακαλούμε όπως επανέλθετε με νεότερη αίτησή σας στην οποία θα αιτιολογείτε και αποδεικνύετε, α) το ειδικό έννομο συμφέρον σας και β) το ό,τι τα στοιχεία αυτά είναι σχετικά με υπόθεσή σας, κατ’ άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/99), προκειμένου να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα χορήγησής τους.
Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία»
Σημειώνεται ότι η δημοτική αρχή τελεί σε αναμονή έγγραφης ενημέρωσης από την κοινοπραξία που έχει αναλάβει δυνάμει δύο συμβάσεων την καθαριότητα του νησιού προκειμένου να εξετάσει εγκαίρως αν θα προχωρήσει σε νέο διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση της υπηρεσίας, που λήγει την 6η Ιουνίου 2020.
Πιο συγκεκριμένα η κοινοπραξία, που έχει αναλάβει το έργο: “Αποκομιδή – μεταφορά και διαχείριση ΑΣΑ, σάρωση (μηχανική και χειρωνακτική), χορτοκοπή – κλαδοκοπή (μηχανική και χειρονακτική) καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου” διατηρεί το δικαίωμα της προαίρεσης και δύναται να παρατείνει τις υπηρεσίες της για ένα ακόμη έτος.
Προφορικά έχουν ενημερωθεί ωστόσο στελέχη της δημοτικής αρχής ότι η κοινοπραξία δεν επιθυμεί να ασκήσει το δικαίωμα αυτό με αποτέλεσμα να στενεύουν τα περιθώρια για να κινηθούν εγκαίρως οι διαδικασίες για τη διενέργεια νέου διαγωνισμού.
Με την με αριθμό πρωτοκόλλου 2/99330 από 23/11/2016 διακήρυξη ο Δήμος Ρόδου προκήρυξε ανοικτό διεθνή διαγωνισμό με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, με βάση την βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, για την επιλογή παρόχου των υπηρεσιών με τίτλο “Αποκομιδή – μεταφορά και διαχείριση ΑΣΑ, σάρωση (μηχανική και χειρωνακτική), χορτοκοπή – κλαδοκοπή (μηχανική και χειρωνακτική) καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου” συνολικού προϋπολογισμού (περιλαμβανομένου Φ.Π.Α.) 12.629.725,81€ και με δικαίωμα προαίρεσης 16.839.634,41€.
Η διάρκεια παροχής της υπηρεσίας είναι για τρία (3) έτη, με δυνατότητα παράτασης, κατ’ ενάσκηση του ρητώς προβλεπόμενου δικαιώματος προαίρεσης, για ένα (1) επιπλέον έτος, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που περιγράφονται στην διακήρυξη και την τεχνική έκθεση που τη συνοδεύει.
Ακολούθως υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση με την ίδια εταιρεία, έναντι 1.243.752,41 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24% για 2 έτη ή 1.865.628,61 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24% για 2 έτη και 1 έτος δικαίωμα προαίρεσης (στην περίπτωση κατά την οποία ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης), που αντιστοιχεί στο ποσοστό 12,99% ή 14,61% του αρχικού συμβατικού προϋπολογισμού των υπηρεσιών.
Οι προκηρυχθείσες υπηρεσίες περιληπτικά περιλαμβάνουν, συλλογή και μεταφορά Αστικών Στερεών Αποβλήτων (Αποκομιδή Αστικών Στερεών Αποβλήτων και Αποκομιδή και Μεταφορά Αστικών Στερεών Αποβλήτων με Χρήση PressContainer), μεταφορά Αστικών Στερεών Αποβλήτων, αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων, μηχανοκίνητο καθαρισμό κοινοχρήστων χώρων, χειρωνακτικό καθαρισμό κοινοχρήστων χώρων – αποψιλώσεις, αποκομιδή Επιστήλιων Καλαθιών, μηχανική Χορτοκοπή – Κλαδοκοπή (φυτικά υπολείμματα), διαχείριση Δημοτικών Αποβλήτων Συσκευασίας, με πρόβλεψη εκτέλεσης από τον ανάδοχο τμήματος 40% κατ’ ελάχιστον και 50% κατά μέγιστο όριο του συνολικού έργου της καθημερινής διαχείρισης στερεών μη επικινδύνων αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών και της καθαριότητας των οδών και κοινόχρηστων χώρων.
Χώρος συμβατικής εργασίας και άμεσης παροχής εργασιών του ανάδοχου ορίσθηκαν οι Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Ρόδου, Καλλιθέας, Αρχαγγέλου, Αφάντου, Λίνδου, Νότιας Ρόδου, Ιαλυσού, Πεταλούδων, Καμείρου και Αταβύρου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου