Eνώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Ρόδου θα συζητηθεί την 15η Νοεμβρίου 2018 η αγωγή αποζημίωσης κατά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που άσκησαν τρεις κάτοικοι Αφάντου, που έχασαν άδικα οικείο τους πρόσωπο σε τροχαίο δυστύχημα στην Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου κατά τη διάρκεια των έργων διαπλάτυνσής της.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2010 και περί ώρα 17.50 ο υιός των δύο πρώτων εναγόντων και αδελφός της τρίτης, οδηγώντας δίκυκλη μοτοσυκλέτα ιδιοκτησίας του, εκινείτο επί της Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου, με κατεύθυνση προς το Φαληράκι.
Η Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου είναι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Κατά την ανωτέρω όμως ημεροχρονολογία λόγω εκτέλεσης έργων στο οδικό δίκτυο η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιούνταν στο μισό οδόστρωμα, το οποίο είχε χωρισθεί σε δύο ρεύματα κυκλοφορίας με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Η κατάσταση της οδού ήταν ξηρά, ως προς τις συνθήκες φωτισμού, ήταν ημέρα, απογευματινή ώρα, με καλές καιρικές συνθήκες, ήταν ακόμη καλοκαίρι, η ορατότητα δεν περιοριζόταν, ενώ η κυκλοφορία οχημάτων αρκετή και των πεζών μηδαμινή.
Σε κάποια σημεία της οδού οι δύο κατευθύνσεις χωρίζονταν με πλαστικά κιγκλιδώματα νερού, ενώ το όριο ταχύτητας καθοριζόταν σε 50 χλμ./ωρ. παρόλο που επρόκειτο για Εθνική Οδό, λόγω των εκτελούμενων έργων επί του οδοστρώματος.
Το πλάτος της κάθε λωρίδας, όπως αυτή διαμορφώθηκε εξαιτίας των έργων ήταν 3,6 μ. με συνέπεια να υπάρχει χώρος ώστε να προβεί μία δίκυκλη μοτοσυκλέτα σε προσπέρασμα προπορευόμενου οχήματος.
Έτσι, ο υιός και αδελφός τους, στο 17ο χλμ της ως άνω οδού, έχοντας ελέγξει και διαπιστώσει ότι είχε επαρκή χώρο, επιχείρησε να προσπεράσει το προπορευόμενο αυτοκίνητο, στο οποίο έτυχε να επιβαίνει και να το οδηγεί μία συνάδελφός του, ξενοδοχοϋπάλληλος.
Εντελώς ξαφνικά από την αντίθετη κατεύθυνση ερχόταν με μεγάλη ταχύτητα ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού, το οποίο προσέκρουσε με μεγάλη ταχύτητα στη δίκυκλη μοτοσυκλέτα, που οδηγούσε ο συγγενής τους, με αποτέλεσμα παρόλο που αυτός επιχείρησε ελιγμό προς τα δεξιά, να μην αποφευχθεί η σύγκρουση και η δίκυκλη μοτοσυκλέτα να εκτοξευθεί στον αέρα και να συρθεί στο ρεύμα κυκλοφορίας του, όπου και κατέληξε έξω από τα προστατευτικά κιγκλιδώματα σε χωμάτινο έδαφος.
Συνέπεια της σφοδρότατης αυτής σύγκρουσης και της πτώσης του στο έδαφος, ήταν ο βαρύτατος τραυματισμός του και ακολούθως ο θάνατός του στις 4/10/2010, καθώς υπέκυψε στα τραύματά του.
Για τον σοβαρότατο τραυματισμό του, αποκλειστική υπαιτιότητα βαρύνει, σύμφωνα με την αγωγή, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, υπό την επίβλεψη της οποίας εκτελούντο τα έργα στο οδικό δίκτυο της Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου, λόγω ελλιπούς σήμανσης κάθετης και οριζόντιας και μάλιστα η αμέλεια των αρμοδίων οργάνων αυτής ήταν, όπως τονίζεται, βαρύτατη, καθώς μετέτρεψαν σε μονής κυκλοφορίας οδό, το ένα ρεύμα του δρόμου με την περισσότερη κίνηση στο νησί, ήτοι του εθνικού οδικού δικτύου και μάλιστα στην περίοδο της θερινής τουριστικής περιόδου, όπου η κίνηση είναι πολύ πιο αυξημένη, καθώς ακόμη περί τα τέλη Σεπτεμβρίου η τουριστική κίνηση είναι σε έξαρση στο νησί.
Επισημαίνουν ότι στο σημείο που σημειώθηκε το δυστύχημα, δεν υπήρχε, στο ρεύμα κυκλοφορίας του αντιθέτως κινούμενου αυτοκινήτου, πινακίδα που να καθόριζε εξαιρετικά το όριο ταχύτητας στα 50 χλμ./ώρα, ενώ τα πλαστικά διαχωριστικά νερού, είχαν μεταξύ τους μεγάλη απόσταση, με συνέπεια στο σημείο του ατυχήματος να μην διαχωρίζονται οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας της οδού και να μην καθίσταται ευδιάκριτο το πλάτος του κάθε ρεύματος κυκλοφορίας. Ενώ, λοιπόν, από τη σήμανση που υπήρχε στο ρεύμα κυκλοφορίας του συγγενούς τους φαινόταν ότι αυτό ήταν αποκλειστικά δικής του κυκλοφορίας (μονόδρομος), στην πραγματικότητα αντίστοιχη σήμανση, περί αποκλειστικής δηλαδή κυκλοφορίας, είχε τοποθετηθεί και στο ρεύμα κυκλοφορίας του οδηγού, που το όχημά του συγκρούσθηκε με την μοτοσυκλέτα.
Με την αγωγή τους, διεκδικούν αποζημίωση 80.000 ευρώ οι δύο πρώτοι και 50.000 ευρώ η τρίτη, ως χρηματική ικανοποίηση της ψυχικής τους οδύνης, με το νόμιμο τόκο από την επίδοση της αγωγής και μέχρι εξοφλήσεως.

Την υπόθεση χειρίζεται το δικηγορικό γραφείο Τσέρκη.

Σχολιασμός άρθρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ