Τοπικές Ειδήσεις

Νέα απίστευτη υπόθεση ηλεκτρονικής απάτης με θύμα Ροδίτη

Μια νέα απίστευτη υπόθεση ηλεκτρονικής απάτης με τη μέθοδο του phishing (ψαρέματος) απασχολεί από χθες την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου μετά την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά των αυτουργών, των συνεργών τους αλλά και υπαλλήλων τράπεζας.
Το θύμα, ένας κάτοικος της Ρόδου, στρέφεται ειδικότερα κατά 9 ατόμων, στην πλειοψηφία τους αθίγγανων, κατά ενός ατόμου συστηνόμενου ως «Νίκος», κατοίκου Περιστερίου, με καταγωγή από τη Μάνη και κατά παντός νομίμου εκπροσώπου ή προστηθέντος αρμοδίου υπαλλήλου υπευθύνου για την λειτουργία και την προστασία του συστήματος ηλεκτρονικών συναλλαγών της «Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος ΑΕ».
Τονίζει δε ότι τελέσθηκαν σε βάρος του τα ποινικά αδικήματα της απάτης, της απάτης με υπολογιστή, της απατηλής πρόκλησης βλάβης, της υπεξαίρεσης και της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης.
Το ιστορικό της υπόθεσης σύμφωνα με την αναφορά έχει ως εξής:
Στις 15 Σεπτεμβρίου 2021 ο μηνυτής ανάρτησε στην ιστοσελίδα αγγελιών «car.gr» αγγελία περί πώλησης αξεσουάρ αυτοκινήτου, και συγκεκριμένα ζάντες αλουμινίου για αυτοκίνητο τύπου «AUDI TT» της εταιρείας «AUDI».
Στις 16 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 15:45, ενώ βρισκόταν στην εργασία του, δέχθηκε κλήση στο κινητό του τηλέφωνο από άγνωστο σε εκείνον αριθμό.
Λόγω της εργασίας του εκείνη τη χρονική στιγμή απάντησε στην κλήση του περίπου στις 16:25 και ο καλών του ανέφερε ότι ονομάζεται Νίκος, ότι διαμένει στο Περιστέρι Αττικής και ότι ενδιαφέρεται να αγοράσει τις ζάντες.
Ο φερόμενος ως Νίκος του γνώρισε μάλιστα μέσω εκείνης της τηλεφωνικής κλήσης τον πατέρα του, ο οποίος του είπε ότι εργάζεται σε φορτηγά αυτοκίνητα και ότι «δεν πάνε καλά οι δουλειές» και πως έχει καταγωγή από τη Μάνη. Συμπληρωματικά, του είπε πως θέλει να γίνει καλή συσκευασία των προς πώληση αντικειμένων και ότι θα συνεννοηθεί και εκείνος με την μεταφορική εταιρεία.
Στη συνέχεια αφού τον ρώτησε σε ποιες τράπεζες έχει λογαριασμό για να μεταφερθούν τα χρήματα της αγοραπωλησίας, εκδήλωσε την επιθυμία να πληρώσει το τίμημα στον λογαριασμό του στην «Εθνική Τράπεζα». Ζήτησε λοιπόν να του γνωστοποιήσει τον αριθμό της συνδεδεμένης με τον τραπεζικό λογαριασμό κάρτας του και τα δύο τελευταία ψηφία του κωδικού (pin number). Αμέσως μετά, του έστειλε μέσω μηνύματος στο κινητό του τηλέφωνο τους κωδικούς επαλήθευσης στην μηχανή αναζήτησης «GOOGLE» και στο μέσο ανταλλαγής τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων «VIBER» τους οποίους και του γνωστοποίησε τηλεφωνικώς.
Αφού τερμάτισαν την κλήση, ακολούθησαν ακόμη έξι τηλεφωνικές κλήσεις για διευκρινήσεις σχετικά με το προς πώληση αντικείμενο και τον τρόπο πληρωμής, λόγω απώλειας του τηλεφωνικού σήματος.
Έπειτα, ανέμενε την καταβολή του τιμήματος, συνολικού ποσού 180 ευρώ όπως τελικώς συμφωνήθηκε.
Στις 20:40 το βράδυ της ίδιας ημέρας κατευθύνθηκε προς το σύστημα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο διατηρεί επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, με σκοπό να διαπιστώσει εάν καταβλήθηκαν τα χρήματα στον λογαριασμό του. Εκεί, έκπληκτος, ενημερώθηκε ότι η χρεωστική του κάρτα ήταν προσωρινώς μπλοκαρισμένη.
Κατόπιν, κατευθύνθηκε μετά της συντρόφου του σε ακόμη 3 συστήματα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) της Εθνικής Τράπεζας, από τα οποία πληροφορήθηκε επίσης το ίδιο, δηλαδή την προσωρινή απενεργοποίηση της χρεωστικής του κάρτας.
Την επόμενη ημέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2021, επισκέφθηκε το κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στην πλατεία Κύπρου και υπέβαλε αίτημα για διερεύνηση απάτης μέσω διαδικτύου στη διεύθυνση digital business (02100)/υποδιεύθυνση διαχείρισης απάτης (fraud)/ τμήμα FRAUD ATM & DIGITAL BANKING, αίτημα, το οποίο για άγνωστους λόγους, δεν έχει διερευνηθεί και δεν έχει απαντηθεί μέχρι τώρα, αν και έχουν παρέλθει έκτοτε 45 ημέρες.
Εκεί διαπίστωσε ότι του είχαν υπεξαιρέσει από τους τραπεζικούς λογαριασμούς του, εν αγνοία του, το συνολικό ποσό των 42.000 ευρώ, δια διαδοχικών ηλεκτρονικών συναλλαγών – αναλήψεων και μεταφορών!!!
Όπως ενημερώθηκε από τους υπαλλήλους της Τράπεζας, αυτές πραγματοποιήθηκαν στις 16-09-2021 και εντός πολύ μικρού χρονικού διαστήματος χωρίς την έγκρισή του ή με την εκ των υστέρων συναίνεσή του.
Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονόςότι εξ αρχής ζήτησε την δέσμευση των ποσών τα οποία παρανόμως, χωρίς την έγκριση ή με την εκ των υστέρων συναίνεσή του, μεταφέρθηκαν από τους τρεις τραπεζικούς λογαριασμούς στους οποίους είναι δικαιούχος, στους τραπεζικούς λογαριασμούς τρίτων, άγνωστων σε εκείνον δικαιούχων, παρά το γεγονός ότι τα ονοματεπώνυμα τους είναι γνωστά, δεν κατέστη αυτό εφικτό, όπως δεν έχει καταστεί έως τώρα εφικτό – παρά το ό,τι έχει παρέλθει έκτοτε χρονικό διάστημα 42 ημερών, δεν έχει λάβει ούτε καν απάντηση για το τι ακριβώς έχει συμβεί.
Την υπόθεση χειρίζονται οι δικηγόροι κ.κ. Γεώργιος Μαυρομάτης, Στυλιανός Κιουρτζής και Αικατερίνη Κουνιάταλη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου