Ρεπορτάζ

“Μια από τα ίδια” και οι φετινές εκπτώσεις – Στο 15% έφτασε η μείωση του τζίρου

Με μείωση 15% σε σχέση με πέρυσι, που επίσης ήταν μια δύσκολη χρονιά για την τοπική αγορά, έκλεισε η χειμερινή εκπτωτική περίοδος στη Ρόδο, την Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου.
Μάλιστα, ένα μεγάλο ποσοστό των τοπικών επιχειρήσεων, όμως λέει στη «δ» ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κώστας Σπανός, κατέγραψε μείωση στον τζίρο που ξεπέρασε ακόμα και το 20% σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τον κ. Κ. Σπανό, αν και την χειμερινή εκπτωτική περίοδο ο πήχης δεν είχε τεθεί ψηλά, εντούτοις οι τοπικοί επιχειρηματίες όχι μόνο δεν τον ξεπέρασαν αλλά… πέρασαν από κάτω. «Η χειμερινή εκπτωτική περίοδος ολοκληρώθηκε προχθές και επίσημα. Αν και ο πήχης δεν ήταν πολύ ψηλά και οι προσδοκίες συγκρατημένες, καταφέραμε ακόμα μία φορά να περάσουμε από κάτω. Ως γενική εικόνα είναι ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ήταν υποβαθμισμένες και δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα αλλά και στόχους στα ταμεία. Η μέση μείωση τζίρου στα τοπικά καταστήματα κυμαίνεται στο 15%, με κάποιες διαφοροποιήσεις ανάλογα το είδος και τα προϊόν. Πιο συγκεκριμένα, το 65% των επιχειρήσεων δήλωσαν πως είχαν μείωση στον τζίρο τους πάνω από 20%, ένα 30% δήλωσε πώς είναι περίπου στα ίδια επίπεδα και ένα 5% που δήλωσε ότι ο τζίρος τους ήταν οριακά μεγαλύτερος ή μεγαλύτερος, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο», λέει ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου.
Όπως επισημαίνει, τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμάνθηκαν μεταξύ 20% και 50% αλλά δεν συγκίνησαν το καταναλωτικό κοινό καθώς παρατηρείται αλλαγή των προτιμήσεών του. «Οι καταναλωτές δίνουν περισσότερη σημασία στις στοχευμένες επιλεκτικές αγορές και όχι στις μαζικές. Πλέον αυτό που κάνει ένα προϊόν ελκυστικό στην περίοδο των εκπτώσεων είναι η σχέση τιμής ποιότητας, οι πραγματικές ευκαιρίες και η προσεκτική και στοχευόμενη αγορά των ειδών που είναι απαραίτητα. Οι λόγοι που η αγορά παρουσιάζει την εικόνα αυτή, είναι λίγο-πολύ γνωστοί. Η περιορισμένη ρευστότητα, οι υπέρογκες φορολογικές και καθημερινές υποχρεώσεις, η εποχικότητα της απασχόλησης στερούν πόρους από τους καταναλωτές», αναφέρει ο κ. Σπανός.
Ταυτόχρονα, όπως λέει, οι τοπικές επιχειρήσεις δέχονται μεγάλη πίεση από την εδραίωση των μεγάλων αλυσίδων ως μέρος της καταναλωτικής συμπεριφοράς, από την ραγδαία αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου, αλλά και την έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων για επενδύσεις: «Είναι ένα μίγμα που ασκεί μεγάλη πίεση και προκαλεί ασφυξία στις μικρές επιχειρήσεις σε μία αγορά που μεταβάλλεται, αναδιαμορφώνεται και επαναπροσδιορίζεται σε όλα τα επίπεδα. Επόμενος στόχος είναι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά και η επικείμενη τουριστική σεζόν που, παρόλο υπάρχουν θετικά σημάδια για αύξηση των επισκεπτών, θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω τις επιφυλάξεις μου για την ταμειακή απόδοσή της».
Περαιτέρω, τονίζει ότι οι προκλήσεις για το ροδιακό εμπόριο είναι μπροστά: «Το τοπίο θυμίζει λίγο τον καιρό των τελευταίων ημερών με τις βροχές και την συννεφιά. Ο δρόμος είναι δύσβατος και θέλει προσεκτικές κινήσεις, μοιάζει λίγο με τους δρόμους της πόλης μας μετά τις πρόσφατες βροχές. Η μόνη συνταγή που υπάρχει για να τις αντιμετωπίσουμε είναι φρέσκες ιδέες, καινοτόμα προϊόντα και δουλειά», καταλήγει ο κ. Σπανός.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου