Μπορεί η εκπτωτική περίοδος να είναι σε ισχύ, ήδη έναν μήνα τώρα, όμως αυτό δεν συγκινεί τους καταναλωτές με αποτέλεσμα οι τζίροι στην τοπική αγορά, να παραμένουν καθηλωμένοι.
Παρά τις γενναίες προσφορές και τις χαμηλές τιμές, δεν υπάρχει ανταπόκριση αφού η αγορά έχει στεγνώσει από χρήματα και οι Ρόδιοι προτιμούν να καλύψουν άλλες οικονομικές υποχρεώσεις, από το να διαθέσουν χρήματα για την ένδυση ή την υπόδησή τους.
Η φοροκαταιγίδα με την οποία είναι αντιμέτωποι οι πολίτες, δεν αφήνει περιθώριο όχι για σπατάλες αλλά ούτε καν για έξοδα που μέχρι πρότινος εθεωρούντο αναγκαία.
Ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κ. Σπανός, δηλώνει στην «δ» ότι οι καταναλωτές είναι διστακτικοί και το συρρικνωμένο εισόδημα δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αγορές.
«Διανύουμε ήδη τον πρώτο μήνα της χειμερινής περιόδου. Δυστυχώς και αυτή η εκπτωτική περίοδος δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα σε τζίρο, εισπράξεις αλλά και κερδοφορία. Η κίνηση είναι υποτονική, και οι καταναλωτές διστακτικοί στις αγορές τους. Αν και οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα είναι αρκετά γενναίες. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά είναι κατά κύριο λόγο τρεις. Μία μερίδα καταναλωτών περιμένει πάντα τις τελευταίες ημέρες των εκπτώσεων προσβλέποντας σε ακόμα καλύτερες τιμές ή προσφορές της τελευταίας στιγμής. Μία δεύτερη ακόμα μεγαλύτερη κατηγορία καταναλωτών έχει δει το διαθέσιμο εισόδημα, άρα και το προς κατανάλωση εισόδημα, να συρρικνώνεται πάρα πολύ μετά την τελευταία φοροεπιδρομή με αποτέλεσμα να κάνει ελάχιστες αγορές εκτός των βασικών αγαθών. Ακόμα και στον τομέα των βασικών καταναλωτικών αγαθών, τροφίμων, παρατηρείται πτώση στον τζίρο. Ένας ακόμα παράγοντας που έχει επηρεάσει τους καταναλωτές είναι το κλίμα που έχει διαμορφωθεί από την συνεχιζόμενη πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα, με αποτέλεσμα οι όποιοι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα για αγορές να τις αναβάλουν ίσως για κάποιο μελλοντικό χρόνο και σε μια πιο ξεκάθαρη κατάσταση. Ελπίζουμε στον χρόνο που απομένει να ενεργοποιηθούν οι ομάδες που θα μπορούσαν να τονώσουν την κίνηση, προσφέροντας τζίρο στην αγορά αλλά και την δυνατότητα στους επιχειρηματίες να ανταποκριθούν στις πολλαπλές και δυσβάσταχτες υποχρεώσεις τους».
Ως προς την χρήση των pos, αναφέρει ότι η ετοιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων για την αποδοχή πληρωμών μέσω POS είναι εξαιρετικά μεγάλη σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδος ανεβάζοντας το ποσοστό των POS ready επιχειρήσεων άνω του 70%!
«Σχετικά με την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών στις συναλλαγές ήδη ψηφίστηκε το σχετικό νομοσχέδιο που καθιστά υποχρεωτικές τις πληρωμές με ηλεκτρονικό τρόπο, δλδ POS, e-banking , μεταφορά ή εμβασμα σε λογαριασμό, μέσω ειδικών εφαρμογών σε smartphones, για ποσά άνω των 500ευρώ. Είναι υποχρεωτική εξάλλου, η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για την δυνατότητα της επιχείρησης να δέχεται πληρωμές μέσω POS στην είσοδο αλλά και στο ταμείο της επιχείρησης. Η μη ανάρτηση των ενημερωτικών αυτών πινακίδων επιφέρει, σύμφωνα με τον νόμο, διοικητικές κυρώσεις, αλλά και χρηματικό πρόστιμο 1000 ευρώ. Ο Εμπορικός σύλλογος Ρόδου διαθέτει τα ειδικά αυτά ενημερωτικά αυτοκόλλητα σε όποιες  επιχειρήσεις το επιθυμούν. Πρέπει να τονίσουμε ότι η ετοιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων για την αποδοχή πληρωμών μέσω POS είναι εξαιρετικά μεγάλη σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδος ανεβάζοντας το ποσοστό των POS ready επιχειρήσεων άνω του 70%», αναφέρει ο κ. Σπανός.΄

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ