Τοπικές Ειδήσεις

«Παγωμένη» η κατάσταση στα ΕΛΤΑ Ρόδου

• Χάρης Μιχαηλίδης: «Ξέρουμε ότι το σχέδιο είναι η ιδιωτικοποίηση αλλά πρέπει να αποφασίσουν τι θα κάνουν και να μας πουν τι θα κάνουμε κι εμείς»
• Οι προτάσεις των εργαζομένων προς την διοίκηση που δεν εισακούστηκαν ποτέ

Αναστάτωση και ανησυχία επικρατούν στην Ρόδο μετά τις ανακοινώσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ για λουκέτα σε περιοχές του νησιού, στο πλαίσιο της εκκαθάρισης που έχει αποφασιστεί με τον ‘ξαφνικό θάνατο’ σε καταστήματα όλης της χώρας.
Αν και η λειτουργία των ΕΛΤΑ σε Ιαλυσό και Αφάντου πήρε τρίμηνη παράταση μετά τις έντονες αντιδράσεις και τις παρεμβάσεις προς την κυβέρνηση και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, επικρατεί ανησυχία και προβληματισμός. Ούτως ή άλλως, το κατάστημα των ΕΛΤΑ στην οδό Χρήστου Τσιγάντε έκλεισε ενώ οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν τι πρέπει να περιμένουν.
«Έκλεισε ήδη το κατάστημα των ΕΛΤΑ στη πόλη της Ρόδου, επί της οδού Χρ. Τσιγάντε και Κωνσταντινίδη γωνία, που εξυπηρετούσε την μισή πόλη. Τώρα όλος αυτός ο κόσμος είναι αναγκασμένος να πηγαίνει στο κεντρικό κατάστημα της πόλεως», δήλωσε προς την ‘δ’ ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων Χάρης Μιχαηλίδης.
«Βέβαια, δόθηκε μια τρίμηνη παράταση αλλά η υποχώρηση είναι προσωρινή. Την παράταση έδωσαν για όσα καταστήματα δεν ήταν σε πρωτεύουσες νομών, σε αστικά κέντρα και όπου δεν υπήρχαν άλλα καταστήματα. Το πρόβλημα μεταφέρθηκε τρεις μήνες αργότερα. Εκτιμούμε ότι θα συνεχιστεί η πολιτική της συρρίκνωσης του δικτύου των ΕΛΤΑ. Τα προβλήματα που υπήρχαν θα πολλαπλασιαστούν και ο κόσμος δεν θα εξυπηρετείται επαρκώς ούτε στα χωριά, ούτε στην πόλη που είναι το κεντρικό. Ξέρουμε ότι το σχέδιο είναι η ιδιωτικοποίηση αλλά πρέπει να αποφασίσουν τι θέλουν και να μας πουν τι θα κάνουμε. Οι εργαζόμενοι παρακολουθούμε, απλώς τις εξελίξεις και περιμένουμε τις αποφάσεις».


Όπως ανέφερε, το Σωματείο των Εργαζομένων στην Ρόδο είχε προχωρήσει στην κατάθεση δέσμης προτάσεων προς την διοίκηση, οι οποίες δεν εισακούστηκαν ποτέ μέχρι σήμερα:
«Είχαμε προτείνει να στεγαστεί το Ρόδος-2 σε ένα κτήριο που είναι 100μέτρα πιο πέρα. Είναι ένας χώρος ανεκμετάλλευτος τον οποίο πληρώνουν τα ΕΛΤΑ χωρίς να χρησιμοποιείται. Επιπλέον, προτείνουμε το κεντρικό κατάστημα που έχει ενοίκιο 11.000 ευρώ το μήνα, να μεταστεγαστεί σε ένα κτήριο που να έχει λιγότερο ενοίκιο. Προτείναμε επίσης, να υπάρξουν καλύτερες προϋποθέσεις και όροι για τα ταχυδρομικά πρακτορεία. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορούσαν οι πολίτες (όποιοι ενδιαφέρονταν) να ανοίξουν ταχυδρομικά πρακτορεία στα χωριά και σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν εξυπηρετούνται καθόλου. Ωστόσο, οι όροι δεν είναι καθόλου προσιτοί για έναν ιδιώτη να αναλάβει ένα τέτοιο εγχείρημα με συνέπεια να μην υπάρχει ενδιαφέρον. Εάν μπορούσε να διαφοροποιηθεί η διαδικασία και να γίνει πιο ευέλικτη θα υπήρχε ενδιαφέρον από ιδιώτες. Αυτός ο ‘ξαφνικός θάνατος’ μας αναστάτωσε όλους…»
Ο ίδιος, αναφέρθηκε και στους εργαζόμενους (όχι το μόνιμο προσωπικό) τους οποίους ενοικιάζουν –τρόπον τινά- τ ΕΛΤΑ μέσω άλλων εταιρειών, με αποτέλεσμα, η διαδικασία αυτή να κοστίζει πολλά περισσότερα από το να κάνει… προσλήψεις.


«Προτείναμε να γίνονται προσλήψεις συμβασιούχων –κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο που είναι μεγαλύτερες οι ανάγκες και χρειαζόμαστε να καλύψουμε τις άδειες κ.λπ.- μέσω των ΕΛΤΑ με οχτάμηνες συμβάσεις και με λιγότερο κόστος. Καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν λύσεις αλλά δεν υπάρχει βούληση. Είναι δυνατόν ένας ταχυδρόμος να πρέπει να καλύψει τ’ Αφάντου, τον Αρχάγγελο, την Μαλώνα, τα Μάσαρη με… ραντεβού για να δίνει την αλληλογραφία ή να γίνονται πληρωμές! Πώς θα γίνει αυτό στην πράξη ενώ ακόμη και τα οχήματα που έχουμε είναι πεπαλαιωμένα;»
Σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι (σε όλη την χώρα) παρακολουθούν τις εξελίξεις με ‘κομμένη την ανάσα’ και περιμένουν απλά την απόλυσή τους ή μία σανίδα σωτηρίας στο πλαίσιο των αλλαγών οι οποίες επίκεινται.
Σημειώνεται ότι το θέμα ήρθε προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής με αφορμή την πολιτική αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μετά την απόφαση για λουκέτο σε 204 υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ σε Αττική και περιφέρεια ( εκ των οποίων έκλεισαν άμεσα τα 46).
Όπως τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Μακάριος Λαζαρίδης: «Τα ΕΛΤΑ ή θα αναδιαρθρωθούν ή θα κλείσουν. Είναι δεδομένο ότι στα ΕΛΤΑ υπήρξαν διαχειριστικά και επικοινωνιακά λάθη. Η διοίκησή τους έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο. Είναι λάθος το οριζόντιο κλείσιμο των καταστημάτων, ωστόσο είναι βέβαιο ότι η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει, με διάλογο με τους βουλευτές, τα κόμματα και τις τοπικές κοινωνίες. Αντικείμενο της διαβούλευσης θα είναι το τι μπορεί να γίνει ώστε πουθενά να μην υπάρχει πολίτης που δεν θα μπορεί να τύχει εξυπηρέτησης των ΕΛΤΑ».
Πάντως, ο υπουργός Οικονομικών κ. Κυριάκος Πιερρακάκης παραδέχτηκε ότι τα λουκέτα, αποφασίστηκαν δίχως να έχει προηγηθεί διάλογος με τους τοπικούς φορείς -αν και επέμεινε ότι «ο ταχυδρόμος πρέπει να μπει στην νέα εποχή».
Σε κάθε περίπτωση, αναμένονται οι επόμενες κινήσεις εν ευθέτω χρόνω.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου