• Θα βοηθήσουν στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού • ‘Προβληματική’ παραμένει η κατάσταση με την πρώην ΡΟΔΑ • Βλάβες στα λεωφορεία, χωρίς πυξίδα τα δρομολόγια και η εξυπηρέτηση του κοινού
Όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις του προς την ‘δ’ ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, κ. Αντώνης Μπέρδης, έχει υποβληθεί ήδη η σχετική αίτηση στην Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αναμένονται οι εξελίξεις. Ο ίδιος, μίλησε για την εικόνα που παρουσιάσει το συγκοινωνιακό έργο σε ολόκληρο το νησί της Ρόδου και για τα δρομολόγια που εκτελεί η πρώην ΡΟΔΑ και το ΚΤΕΛ σε καίριες περιοχές, όπως το Φαληράκι.
«Η κίνηση φέτος όπως διαπιστώνουμε, βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2024. Εμείς σαν ΚΤΕΛ μπορούμε να πούμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι αν και φέτος λειτουργούμε στην γραμμή του Φαληρακίου, σε συνδυασμό με το ΚΤΕΛ Σαλαμίνας (μετά το πέρας του διεθνούς διαγωνισμού που έκανε ο Δήμος Ρόδου για την γραμμή). Παρ όλα αυτά, η επιβατική κίνηση παραμένει στα ίδια επίπεδα αλλά τους μήνες αιχμής όπως ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, παρουσιάζει αυξητικές τάσεις».
Σημειώνεται ότι το ΚΤΕΛ διαθέτει έναν στόλο με 45 λεωφορεία με 65 περίπου οδηγούς, εκτελώντας σταθερά δρομολόγια τα οποία εξυπηρετούν το κοινό τόσο το καλοκαίρι όσο και κατά τους χειμερινούς μήνες.
Ωστόσο, φέτος, για πρώτη φορά στην ιστορία του συγκοινωνιακού έργου, το ΚΤΕΛ ενώνει απευθείας το Φαληράκι με τον διεθνή αερολιμένα ‘Διαγόρας’, ανά μισή ώρα, ενώ ταυτόχρονα το Φαληράκι λειτουργεί σαν κόμβος μεταφοράς στο αεροδρόμιο επισκεπτών από άλλες περιοχές του νησιού και συγκεκριμένα από Κάλαθο – Λίνδο – Πεύκους – Κιοτάρι και Γεννάδι μετά από παρέμβαση του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου που έκανε πράξη ένα πάγιο αίτημα του ΚΤΕΛ να μπει στη γραμμή του αεροδρομίου.
«Με την σχετική απόφαση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που έδειξε άμεσα αντανακλαστικά, διευθετήθηκε ένα θέμα το οποίο παρά την αναγκαιότητα και τις συνεχείς οχλήσεις παρέμενε άλυτο, με αποτέλεσμα, το αεροδρόμιο της Ρόδου που έχει να εξυπηρετήσει κοντά στα εφτά εκατομμύρια (διακινηθέντες) επιβάτες κάθε χρόνο, να είναι το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο που δεν είχε μέχρι τώρα λεωφοριακή σύνδεση, παρά μόνο με την πόλη της Ρόδου. Η διοίκηση του ΚΤΕΛ Ρόδου έχει καταθέσει αίτημα στην Διεύθυνση Μεταφορών της ΠΝΑι για νέα δρομολόγια, για τα οποία είμαστε σε αναμονή. Εμείς είμαστε πρόθυμοι να ανοίξουμε νέα δρομολόγια και για περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από την ανατολική προς την δυτική πλευρά του νησιού. Γι αυτό και καταθέτουμε αιτήματα προς αυτή την κατεύθυνση και με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, των κατοίκων και των επισκεπτών μας. Διαθέτουμε έναν πλήρη στόλο και αν εγκριθούν τα δρομολόγια, θα βρούμε περισσότερους οδηγούς και θα ενισχύσουμε τον στόλο μας, με νέα λεωφορεία» -όπως είπε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ.
Οι δύο γραμμές που χαρακτηρίστηκαν και εγκρίθηκε η εκτέλεσή τους από το ΚΤΕΛ είναι:
1) Αεροδρόμιο – Φαληράκι και αντίστροφα (δια μέσου των οδών Επαρχιακή οδός 81Α02, Εθνική Οδός Αν. Ακτές – Αεροδρόμιο και Εθνική Οδός Ρόδου – Λίνδου).
2) Αεροδρόμιο – Φαληράκι – Κάλαθος – Λίνδος – Πεύκοι – Κιοτάρι – Γεννάδι και αντίστροφα (δια μέσου των οδών Επαρχιακή οδός 81Α02, Εθνική Οδός Αν. Ακτές – Αεροδρόμιο, Εθνική Οδός Ρόδου – Λίνδου, Επαρχιακή οδός 81Α30, Επαρχιακή οδός 81Α01).
‘Προβληματική’ η κατάσταση της πρώην ΡΟΔΑ
Την ίδια ώρα, η περίπτωση της πρώην ΡΟΔΑ (που είναι πλέον Διεύθυνση Μεταφορών του Δήμου Ρόδου με ό,τι αυτό συνεπάγεται), προσπαθεί να ανταποκριθεί και φέτος στις πολύ αυξημένες ανάγκες που έχει το νησί –κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αν κι έγιναν αρκετές προσλήψεις με στόχο να ενισχυθούν τα δρομολόγια για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ο στόλος εμφανίζεται προβληματικός. Τα λεωφορεία σταματούν συνεχώς στην μέση του δρόμου, παρουσιάζοντας βλάβες και προβλήματα.
Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει σταθερό πλάνο δρομολογίων (ούτε το καλοκαίρι) για να μπορούν να ενημερώνονται οι ξένοι επισκέπτες μας αλλά και οι κάτοικοι του νησιού, οι οποίοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας κυρίως από τα χωριά προς το κέντρο αλλά και για τα δρομολόγια μέσα στην πόλη, σε συνοικίες όπου περνούν κάθε μία ώρα κ.ο.κ.
Δυστυχώς, η κατάσταση δεν λέει να βελτιωθεί ενώ, πολλές περιοχές από την ανατολική και την δυτική πλευρά δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν (π.χ. τα Κρητικά με την γραμμή προς το Νοσοκομείο και τους Αγίους Αποστόλους ή προς την Ρόδου – Λίνδου).
Η παρουσία του ΚΤΕΛ Ρόδου είναι η μόνη σταθερή για τις συγκοινωνίες αλλά απαιτούνται πολύ πιο δραστικές λύσεις για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό, οι τουρίστες, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι στο νησί της Ρόδου.