ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παράταση-Έως και τις 2 Ιανουαρίου η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας

news room 1 λεπτό ανάγνωση
εφορια
Μέγεθος γραμμάτων

Πα­ρα­τεί­νε­ται μέχρι τις 2 Ια­νουα­ρί­ου η πλη­ρω­μή των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας, λόγω του ότι η κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νί­ας εξό­φλη­σής τους, συ­μπί­πτει με αργία ή μη ερ­γά­σι­μη για τις δη­μό­σιες υπη­ρε­σί­ες. Συ­γκε­κρι­μέ­να:

Η κα­τα­λη­κτι­κή προ­θε­σμία κα­τα­βο­λής των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας ρυθ­μί­ζε­ται βάσει των δια­τά­ξε­ων της υπο­πα­ρα­γρά­φου Ε.7. της πα­ρα­γρά­φου Ε του άρ­θρου πρώ­του του νόμου 4093/2012 η οποία ανα­φέ­ρει τα εξής:

«1. Η εί­σπρα­ξη των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας αυ­το­κι­νή­των οχη­μά­των γί­νε­ται σύμ­φω­να με τα ορι­ζό­με­να στις δια­τά­ξεις του ν. 2362/1995 (Α’ 247) «Περί Δη­μο­σί­ου Λο­γι­στι­κού, ελέγ­χου των δα­πα­νών του Κρά­τους και άλλες δια­τά­ξεις».*

Τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας ει­σπράτ­το­νται κατά το χρο­νι­κό διά­στη­μα από την 1η Νο­εμ­βρί­ου έως την 31 η Δε­κεμ­βρί­ου του προη­γου­μέ­νου έτους εκεί­νου στο οποίο αφο­ρούν. […]».

*[Ση­μεί­ω­ση: Από 01-01-2015 ισχύ­ει ο 4270/2014 “Αρχές δη­μο­σιο­νο­μι­κής δια­χεί­ρι­σης και επο­πτεί­ας (εν­σω­μά­τω­ση της Οδη­γί­ας 2011/85/ΕΕ) – δη­μό­σιο λο­γι­στι­κό και άλλες δια­τά­ξεις.”]

Η 31η Δε­κεμ­βρί­ου 2016 συ­μπί­πτει με μη ερ­γά­σι­μη ημέρα (σ.σ. Σαβ­βά­το). Για τη συ­γκε­κρι­μέ­νη υπο­χρέ­ω­ση (σ.σ. κα­τα­βο­λή τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας) δεν έχουν ισχύ οι δια­τά­ξεις του άρ­θρου 7 του Κ.Φ.Δ., μιας και τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας είναι εκτός πε­δί­ου ρύθ­μι­σης του συ­γκε­κρι­μέ­νου νόμου. Για τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας —ανα­φο­ρι­κά με την κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία κα­τα­βο­λής— ισχύ­ει η διά­τα­ξη του άρ­θρου 242 του Αστι­κού Κώ­δι­κα σύμ­φω­να με το οποίο: «Η προ­θε­σμία λήγει όταν πε­ρά­σει ολό­κλη­ρη η τε­λευ­ταία ημέρα και, αν είναι κατά το νόμο εορ­τά­σι­μη, όταν πε­ρά­σει ολό­κλη­ρη η επό­με­νη ερ­γά­σι­μη».

Συ­νε­πώς κατά την άποψή μας εφό­σον η κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία πλη­ρω­μής των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας συ­μπί­πτει με αργία ή μη ερ­γά­σι­μη για τις δη­μό­σιες υπη­ρε­σί­ες ημέρα, η λήξη της πα­ρα­τεί­νε­ται μέχρι την αμέ­σως επό­με­νη ερ­γά­σι­μη ημέρα όπως ορί­ζει ο Αστι­κός Κώ­δι­κας ήτοι εν προ­κει­μέ­νω στις 2.1.2017.

Να το­νί­σου­με στο ση­μείο αυτό ότι, όπως ανα­φέ­ρει το Taxheaven, αν όντως ισχύ­ουν όσα ανα­φέ­ρα­με ανω­τέ­ρω θα έπρε­πε οι αρ­μό­διες υπη­ρε­σί­ες του υπ. Οι­κο­νο­μι­κών να είχαν φρο­ντί­σει εκ των προ­τέ­ρων να ανα­γρά­φε­ται στα ει­δο­ποι­η­τή­ρια η ορθή κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία πλη­ρω­μής των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας (σ.σ. και όχι η 31η Δε­κεμ­βρί­ου 2016), έτσι ώστε να γνω­ρί­ζουν οι πο­λί­τες μέχρι πότε μπο­ρούν να πλη­ρώ­σουν εμπρό­θε­σμα τα εν λόγω τέλη. Να θυ­μί­σου­με ότι το πρό­στι­μο της εκ­πρό­θε­σμης κα­τα­βο­λής είναι ίσο με την αξία των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας, οπότε κα­νείς δεν θέλει να ρι­σκά­ρει τυχόν εκ­πρό­θε­σμη υπο­βο­λή και να επω­μι­στεί το «τσου­χτε­ρό πρό­στι­μο».

enikonomia.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.