- Ολοκληρώθηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026 στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου με θετικό απολογισμό και χωρίς σοβαρά προβλήματα.
- Η διαδικασία εξελίχθηκε ομαλά, χάρη στην οργανωμένη προετοιμασία και τον έγκαιρο σχεδιασμό από την αρχή του σχολικού έτους.
- Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης τόνισε τη σημασία της διαδρομής των υποψηφίων και την αξία της προσπάθειάς τους, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
- Οι οικογένειες των μαθητών διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη στήριξή τους κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και των εξετάσεων.
Με θετικό απολογισμό και χωρίς σοβαρά προβλήματα ολοκληρώθηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026 στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Η διαδικασία έκλεισε στις 15 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ, ενώ για τα Γενικά Λύκεια είχε ολοκληρωθεί νωρίτερα, με τους υποψηφίους να συνεχίζουν μόνο στα ειδικά μαθήματα και στις ειδικές εξετάσεις που διεξάγονται σε εξεταστικά κέντρα της Αθήνας.
Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, κ. Χαράλαμπος Ψαράς, μιλώντας προς την ‘δ’ για τη φετινή εξεταστική περίοδο, υπογράμμισε ότι η συνολική εικόνα ήταν ιδιαίτερα θετική, παρά τις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η νησιωτικότητα της περιοχής.
«Η διαδικασία εξελίχθηκε με σοβαρότητα και υπηρεσιακή ακρίβεια»
Ο κ. Ψαράς στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της οργανωμένης προετοιμασίας, η οποία ξεκίνησε μήνες πριν από την έναρξη των εξετάσεων: «Οι εξετάσεις για τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ 2026 στην περιοχή μας εξελίχθηκαν ομαλά και θέλω να εκφράσω δημόσια την ικανοποίησή μου για την αξιόπιστη και συνεπή διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας σε μια δύσκολη νησιωτική περιοχή, όπου οι απαιτήσεις είναι αυξημένες λόγω των ιδιαιτεροτήτων της», δήλωσε.
Όπως ανέφερε, η θετική εικόνα δεν ήταν αποτέλεσμα συγκυριών αλλά συστηματικής δουλειάς.
«Η διαδικασία εξελίχθηκε με σοβαρότητα, ίσως και με υπηρεσιακή ακρίβεια, από τα λύκεια στα μικρά και στα μεγάλα νησιά, χωρίς να εμφανιστούν προβλήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το κύρος των εξετάσεων, την αξιοπιστία τους ή την κανονικότητά τους».
Παράλληλα, τόνισε ότι η ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων δεν πρέπει να θεωρείται αυτονόητη. «Αυτό δεν είναι αυτονόητο. Είναι αποτέλεσμα μιας συστηματικής προετοιμασίας και ενός έγκαιρου σχεδιασμού από την αρχή του σχολικού έτους, από τον Σεπτέμβριο δηλαδή, μέχρι σήμερα».
Μήνυμα στους μαθητές: «Η διαδρομή έχει αξία»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο περιφερειακός διευθυντής στους ίδιους τους υποψηφίους, οι οποίοι για μήνες προετοιμάζονταν για τη μεγάλη δοκιμασία των Πανελλαδικών: «Θέλω να συγχαρώ τις υποψήφιες και τους υποψηφίους που συμμετείχαν στις εξετάσεις. Τα παιδιά μας έδωσαν έναν πολύ μεγάλο αγώνα, με κόπο, επιμονή, άγχος, προσδοκίες, δικές τους και των οικογενειών τους, και προσωπική προσπάθεια».
Ο ίδιος επέλεξε να στείλει ένα μήνυμα με ιδιαίτερο συμβολισμό προς τους νέους ανθρώπους που περιμένουν πλέον τα αποτελέσματα.
«Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, η διαδρομή τους μέχρι εδώ έχει αξία. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένας σημαντικός σταθμός στη ζωή τους, αλλά δεν είναι ολόκληρη η ζωή τους». Και πρόσθεσε:
«Εύχομαι κάθε παιδί να δει την προσπάθειά του να δικαιώνεται και κυρίως να συνεχίσει με εμπιστοσύνη, δύναμη και καθαρό μυαλό την επόμενη φάση της ζωής του».
Ο κ. Ψαράς δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον καθοριστικό ρόλο των οικογενειών, οι οποίες βρέθηκαν δίπλα στους μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και της εξεταστικής περιόδου.
Οι διευθυντές των ΓΕΛ στην Ρόδο
O διευθυντές των ΓΕΛ της Ρόδου κλήθηκαν να μιλήσουν στην ‘δ’ και να κάνουν την δική τους αποτίμηση:
* Παύλος Κεφαλάκης, διευθυντής 1ου ΓΕΛ Ρόδου – Βενετοκλείου
«Με την ολοκλήρωση του βασικού κύκλου των Πανελλαδικών Εξετάσεων, θα ήθελα, ως διευθυντής του 1ου Γενικού Λυκείου Ρόδου – Βενετοκλείου, να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι η φετινή εξεταστική διαδικασία εξελίχθηκε με απόλυτη ομαλότητα, συνέπεια και υψηλό αίσθημα ευθύνης από όλους τους εμπλεκόμενους. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν κάθε χρόνο μια κορυφαία εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία δοκιμάζει όχι μόνο τις γνώσεις των υποψηφίων, αλλά και την ψυχραιμία, την αντοχή και την επιμονή τους. Πάνω απ’ όλα, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στις εξετάσεις. Πίσω από κάθε γραπτό, βρίσκονται χρόνια συστηματικής προσπάθειας, αμέτρητες ώρες μελέτης, προσωπικές θυσίες και μια συνεχής στήριξη των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών τους. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα που θα καταγράψει η βαθμολογία, οι νέοι άνθρωποι, που ολοκλήρωσαν αυτή τη διαδρομή, έχουν ήδη κερδίσει πολύτιμες εμπειρίες, οι οποίες θα τους συνοδεύουν σε κάθε επόμενο βήμα της ζωής τους.
Σε ό,τι αφορά στα θέματα των εξετάσεων, η γενική εικόνα που διαμορφώθηκε είναι ότι κινήθηκαν εντός του πλαισίου της εξεταστέας ύλης και, στις περισσότερες περιπτώσεις, παρουσίαζαν κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας. Αυτό επέτρεψε στους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους να αναδείξουν τις γνώσεις, την κριτική τους σκέψη και την ικανότητά τους να διαχειρίζονται σύνθετα ζητήματα. Σε ορισμένα μαθήματα υπήρξαν αυξημένες απαιτήσεις ή σημεία που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, χωρίς όμως να παρατηρείται κάποια συνολική απόκλιση που να διαφοροποιεί ουσιαστικά τη φετινή διαδικασία από προηγούμενες χρονιές. Οι πρώτες εκτιμήσεις, που προκύπτουν από την εικόνα των γραπτών και τις συζητήσεις στον εκπαιδευτικό χώρο, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων θα κινηθούν σε γενικές γραμμές στα επίπεδα των τελευταίων ετών. Είναι ακόμη νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα, ωστόσο δε φαίνεται να διαμορφώνονται συνθήκες που θα οδηγούσαν σε ιδιαίτερα μεγάλες αυξομειώσεις των βάσεων εισαγωγής. Αναμένεται, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, να υπάρξουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των επιστημονικών πεδίων και των επιμέρους σχολών, οι οποίες θα εξαρτηθούν από τον συνδυασμό των βαθμολογικών επιδόσεων και των προτιμήσεων των υποψηφίων κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι. Η εικόνα, που είχαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η σοβαρότητα, με την οποία αντιμετώπισαν την προετοιμασία τους, καθώς και τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνουμε μετά το τέλος των εξετάσεων, μας επιτρέπουν να πιστεύουμε ότι πολλοί από αυτούς θα πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει και θα δουν τις προσπάθειές τους να δικαιώνονται. Βεβαίως, μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απαιτείται υπομονή και ψυχραιμία, καθώς οι τελικές κρίσεις ανήκουν πάντα στα επίσημα στοιχεία. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι για αρκετούς υποψηφίους η εξεταστική περίοδος δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Ακολουθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, οι οποίες είναι καθοριστικές για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές και τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ευχόμαστε σε όλους όσοι συνεχίζουν αυτή την προσπάθεια να διατηρήσουν τη συγκέντρωση, την αυτοπεποίθηση και την αποφασιστικότητα που επέδειξαν μέχρι σήμερα. Θα ήθελα, τέλος, να απευθυνθώ, ιδιαίτερα, στους νέους ανθρώπους που ολοκλήρωσαν αυτή τη δοκιμασία. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν έναν σημαντικό σταθμό, αλλά δεν καθορίζουν από μόνες τους το μέλλον κανενός. Η σύγχρονη κοινωνία προσφέρει πολλές διαδρομές γνώσης, επαγγελματικής εξέλιξης και προσωπικής δημιουργίας. Οι επιτυχίες και οι δυσκολίες είναι μέρος μιας μεγαλύτερης πορείας, η οποία συνεχίζεται πολύ πέρα από μια εξεταστική διαδικασία. Εκείνο που έχει πραγματική αξία είναι η πίστη στις δυνατότητές μας, η ικανότητα να αντιμετωπίζουμε τις όποιες δυσκολίες, η διάθεση για συνεχή μάθηση και η αποφασιστικότητα να αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται μπροστά μας. Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι σε όλους τους υποψηφίους καλή συνέχεια, επιτυχία στα επόμενα βήματά τους και ένα μέλλον αντάξιο των προσδοκιών και των ονείρων τους».
Μιχαήλ Μπούτης, διευθυντής του ΓΕΛ Ιαλυσού,
«Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο Γενικό Λύκειο Ιαλυσού, σηματοδοτώντας το τέλος μιας απαιτητικής και ιδιαίτερα σημαντικής περιόδου για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Η διεξαγωγή των εξετάσεων πραγματοποιήθηκε ομαλά, με απόλυτη τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και χωρίς προβλήματα, χάρη στην άριστη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων. Η Διεύθυνση του σχολείου εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς τους επιτηρητές εκπαιδευτικούς και τα μελη της Λυκειακής Επιτροπής Εξετάσεων, οι οποίοι επέδειξαν υψηλό αίσθημα ευθύνης, επαγγελματισμό και συνέπεια καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στους υποψηφίους μας, οι οποίοι αντιμετώπισαν την πρόκληση των εξετάσεων με ωριμότητα, επιμονή και αξιοπρέπεια, αποτελώντας παράδειγμα ήθους και προσπάθειας. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, η συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελεί έναν σημαντικό σταθμό στη μαθητική τους πορεία και μια πολύτιμη εμπειρία ζωής. Το Γενικό Λύκειο Ιαλυσού εύχεται σε όλους τους υποψηφίους καλή επιτυχία και καλή συνέχεια στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία, με υγεία, αισιοδοξία και πίστη στις δυνατότητές τους».
Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης
Add Dimokratiki.gr on Google ↗ Ακολουθήστε μας στο Google News ★ ↗Στο Google News πατήστε ★ Ακολουθήστε


.gif)













