Στην ομιλία του ο υποψήφιος δήμαρχος Ρόδου κ. Στράτος Καρίκης ανέφερε τα εξής:

 

Πολίτες της Ρόδου

 

Η μαζική παρουσία σας σήμερα εδώ, επιβεβαιώνει ότι στη Ρόδο χαράζει μια Νέα Μέρα.

Μια Μέρα με περισσότερο φως , ελπίδα και αισιοδοξία.

Στέκομαι σήμερα απέναντι σας εδώ,  όχι για να βγάλω ένα προεκλογικό λόγο, με γενικότητες και χωρίς ουσιαστικά να λέω τίποτα.

Είμαι εδώ για να σας παρουσιάσω το πρόγραμμα της παράταξης μας για τον τουρισμό.

Να μιλήσω απόλυτα συγκεκριμένα.

Να σας πω τι θα κάνουμε, ποιο είναι το σχέδιο μας για τον τουρισμό του νησιού αλλά και πως θα υλοποιήσουμε αυτό το σχέδιο.

Για να επιλέξετε Δήμαρχο και Δημοτική Αρχή για την επόμενη περίοδο θα πρέπει να συγκρίνετε προγραμματικές προτάσεις.

Θα ήταν ευχής έργο να γίνει ένας ανοιχτός και δημόσιος διάλογος ανάμεσα στους υποψηφίους δημάρχους με τη συμμετοχή των πολιτών.

Ένας από τους θεματικούς άξονες αυτού του ανοιχτού και δημόσιου διαλόγου επιβάλλεται να είναι ο τουρισμός, ποιο είναι το μοντέλο της τουριστικής ανάπτυξης που θέλουμε για τη Ρόδο τα επόμενα χρόνια.

Όπως ίσως γνωρίζετε, έχω απευθύνει δημόσια αλλά και έγγραφη πρόταση στους άλλους υποψηφίους δημάρχους για να συμμετέχουμε όλοι σε ένα τέτοιο διάλογο. Δύο από αυτούς, ο κ.Χατζηδιάκος και ο κ.Κρητικός απάντησαν ήδη θετικά.

Και αυτό είναι ένα σπουδαίο υπόδειγμα πολιτικού πολιτισμού, έτσι πρέπει να λειτουργεί η Ρόδος. Με συνεννόηση και διάλογο.

Φίλες και Φίλοι

Τουρισμός και Ρόδος ταυτίζονται.

Το μεγαλύτερο ποσοστό της τοπικής οικονομίας συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό.

Όταν ξεκινήσαμε να διαμορφώνουμε το πρόγραμμά μας για τον τουρισμό, η κατεύθυνση προέκυψε από δύο βασικά ερωτήματα.

Με ποιους και για ποιους.

Το πρώτο ερώτημα ‘’ με ποιους’’ αφορά τις μορφές τουριστικής ανάπτυξης. Με ποιους τρόπους δηλαδή.

Θα πάμε με τους τρόπους που ήδη γνωρίζουμε, ακολουθώντας την πεπατημένη , το πρότυπο ενός μαζικού τουρισμού που τα όρια του δεν είναι ανεξάντλητα και που είναι ευάλωτος;

‘Η θα πάμε με μια άλλη λογική, που θέλει τη Ρόδο να επανατοποθετείται ως τουριστικός προορισμός, να ανοίγει τα φτερά της , να διαμορφώνει ένα νέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης κάνοντας μια μεγάλη και αποφασιστική στροφή στην ποιότητα;

Εμείς επιλέξαμε το δεύτερο. Επιλέξαμε να καταθέσουμε μια πρόταση που ανατρέπει το σημερινό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της Ρόδου.

Το δεύτερο ερώτημα ‘’ για ποιους’’ αφορά αυτούς στους οποίους κατευθύνονται τα οφέλη και η υπεραξία που δημιουργεί η τουριστική ανάπτυξη.

Σήμερα τα οφέλη αυτά πηγαίνουν στους λίγους και όχι στους πολλούς.

Εμείς αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Τα οφέλη της τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να πηγαίνουν στους πολλούς .

Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, θέλω να δηλώσω από αυτό εδώ το βήμα ότι το πιο μεγάλο κεφάλαιο στην τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο και κυρίως η επιχειρηματικότητα .

Η επιχειρηματικότητα κάθε μεγέθους, αυτή που λειτουργεί με εξωστρέφεια , που έχει αίσθηση κοινωνικής ευθύνης, η επιχειρηματικότητα που βλέπει την τουριστική ανάπτυξη με χαρακτηριστικά βιωσιμότητας και αειφορίας.

Σήμερα η Ρόδος στηρίζεται στο μαζικό τουρισμό. Προσφέρουμε το ίδιο ακριβώς προϊόν, εδώ και χρόνια. Ποιος πιστεύει ότι αυτό θα συνεχίσει να αποδίδει;

Ποιος πιστεύει ότι τα οφέλη αυτού του μοντέλου διαχέονται σε όλη τη Ρόδο;

Κυρίες και κύριοι

Το πρόγραμμα της ΝΕΑΣ ΜΕΡΑΣ για τον τουρισμό, είναι η ανατροπή του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης , έτσι όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Είναι η στροφή της Ρόδου από την ποσότητα στην ποιότητα. Η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης του επισκέπτη θα οδηγήσει σε υποχώρηση του all inclusive.

Είναι η αξιοποίηση νέων μορφών τουρισμού που φέρνουν στη Ρόδο τουρίστες υψηλού εισοδήματος.

Είναι η Ρόδος που ανοίγεται σε νέες αγορές και σπάει το φράγμα της εποχικότητας του τουρισμού.

Είναι η Ρόδος που κάνει μια κορυφαία στρατηγική επιλογή: να γίνει home port για την κρουαζιέρα.

Είναι η Ρόδος που όλοι οι φορείς , οι επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού λειτουργούν συλλογικά.

Είναι η Ρόδος που προσελκύει και διευκολύνει μεγάλες επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού.

Είναι η Ρόδος που διεκδικεί ρόλο πρωταγωνιστή στην τουριστική εκπαίδευση.

Είναι η Ρόδος που δίνει τη δυνατότητα στο μικρό και μεσαίο επιχειρηματία στον τουρισμό, να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Είναι η Ρόδος που διαχειρίζεται με βιώσιμο τρόπο τους φυσικούς πόρους, κάτι για οποίο κανένας δεν μιλά. Το πρόβλημα όμως επάρκειας νερού είδαμε όλοι ότι υπάρχει και θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε.

Αυτοί είναι οι δικοί μας στόχοι, σε αυτούς τους στόχους στηρίζεται το πρόγραμμά μας.

Ένα πρόγραμμα που φιλοδοξούμε να αποτελέσει πεδίο διαλόγου και να μετεξελιχθεί στο αναπτυξιακό σχέδιο της επόμενης μέρας.

Με βάση αυτό το πρόγραμμα, εγώ θα σας πω όχι τι μπορεί να κάνει μόνο ο Δήμος την επόμενη μέρα αλλά και πως θα το κάνει.

Πολίτες της Ρόδου.

Το πρόγραμμα της ΝΕΑΣ ΜΕΡΑΣ για τον τουρισμό στηρίζεται σε  άξονες-πυλώνες.

1ος Πυλώνας :  Η Ρόδος επενδύει στην ποιότητα.

2ος Πυλώνας:  Η Ρόδος αποκτά νέο φορέα αλλά και μοντέλο τουριστικής προβολής.

3ος Πυλώνας: Η Ρόδος επενδύει σε  εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

4ος Πυλώνας: Η Ρόδος μετατρέπεται σε home port για την κρουαζιέρα.

5ος Πυλώνας: Η Ρόδος προσελκύει επενδύσεις υψηλού επιπέδου στον τομέα του τουρισμού.

6ος Πυλώνας: Η πόλη της Ρόδου γίνεται τουριστικός προορισμός 12 μήνες το χρόνο.

7ος Πυλώνας : Η Ρόδος ανακτά τα πρωτεία στην τουριστική εκπαίδευση.

8ος Πυλώνας: Ο Δήμος Ρόδου στηρίζει τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού.

9ος Πυλώνας : Η Ρόδος διαχειρίζεται με όρους βιωσιμότητας και αειφορίας τον πιο πολύτιμο φυσικό πόρο: το νερό.

Πάμε για να δούμε έναν προς έναν αυτούς τους πυλώνες.

1ος Πυλώνας : Η Ρόδος επενδύει στην ποιότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας που παρουσίασε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων το 72% των επισκεπτών μας έρχονται με πακέτα all inclusive ( το 46,8%) ή ημιδιατροφής ( το 24,8%).

Πάμε σε ένα ακόμα πιο αποκαλυπτικό στοιχείο. Ποια είναι η σύνθεση σε ότι αφορά στο εισόδημα αυτών που έρχονται στη Ρόδο.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

-Το 26,6% έρχεται με ένα πακέτο για το οποίο έχει πληρώσει από 1000 έως 1500 ευρώ.

-Το 24,8% έρχεται με ένα πακέτο που κυμαίνεται από 700 έως 1000 ευρώ.

-Το 18,7% με ένα πακέτο που κυμαίνεται από 500 έως 700 ευρώ.

-Το 10% με ένα πακέτο που κυμαίνεται από 250 έως 500 ευρώ.

Τι μας λένε αυτά τα στοιχεία; Τι άλλο από το αυταπόδεικτο γεγονός ότι η Ρόδος δεν προσελκύει επισκέπτες υψηλού εισοδήματος.

Και αυτό αποδεικνύεται και από τις δαπάνες εκτός ξενοδοχείου που κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Αν η Ρόδος πρέπει να κάνει μια στρατηγική επιλογή, με τα μάτια στραμμένα στο αύριο, αυτή είναι να επενδύσει πλέον στην ποιότητα.

Η επένδυση στην ποιότητα θα επιτευχθεί μέσα από τους 8 επόμενους πυλώνες που ακολουθούν. Ο Δήμος όμως μπορεί να υποστηρίξει αυτή την επιλογή, να την ενισχύσει στο πεδίο της έρευνας και της τεκμηρίωσης.

Την εξαιρετικά αξιόλογη πρωτοβουλία της Ένωσης Διευθυντών Ξενοδοχείων να προχωρήσουν σε ποιοτική έρευνα για τον τουρισμό της Ρόδου , ο Δήμος θα πρέπει να την ακολουθήσει.

1η Δέσμευση: Δημιουργία Παρατηρητηρίου με τη συμμετοχή όλων των φορέων του τουρισμού για την αξιολόγηση όλων των δεικτών του τουρισμού στη Ρόδο σε ετήσια βάση.

2η Δέσμευση: Ετήσια ποιοτική έρευνα για τους δείκτες και τα δεδομένα του τουρισμού στη Ρόδο για την αξιολόγηση της πορείας του και των δράσεων μας, η οποία θα χρηματοδοτείται από το Δήμο.

Πάμε τώρα στο 2ο Πυλώνα:

2ος Πυλώνας : Η Ρόδος αποκτά νέο φορέα αλλά και μοντέλο τουριστικής προβολής.

Δυστυχώς ο ΟΠΡΟΤΟΥΡ έχει μετατραπεί σε πεδίο διαγκωνισμών και συγκρούσεων στο οποίο δυστυχώς πρωταγωνιστούν δύο ανθυποψήφιοι μου.

Η τουριστική προβολή όμως της Ρόδου δεν είναι άσκηση προσωπικών στρατηγικών , δεν αποτελεί αρμοδιότητα ενός μόνο φορέα. Είναι υπόθεση όλων μας.

Τα οφέλη από την τουριστική προβολή πρέπει να πηγαίνουν σε όλους τους επαγγελματίες. Αλλά πρέπει όλοι να είναι και να αισθάνονται συμμέτοχοι σε αυτή την προσπάθεια.

Ο Δήμος θα αναλάβει πρωτοβουλία για να ενώσει όλες τις δυνάμεις και τους φορείς του τουρισμού σε μια ενιαία και συλλογική προσπάθεια προβολής του τουρισμού μας.

Δέσμευση: Η Ρόδος πρέπει να αποκτήσει Νέο Φορέα Τουριστικής Προβολής με τη μορφή αναπτυξιακής εταιρείας με σύγχρονη διοίκηση , επαγγελματικό σχεδιασμό , επιτυχημένη διαφήμιση , ολοκληρωμένη στρατηγική μελέτη προβολής , με αναπτυξιακό σχέδιο  πενταετίας . Σύμφωνα με το άρθρο 183 παρ. 1 του νόμου ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ I, μπορεί να δημιουργηθεί φορέας σκοπός του οποίου θα είναι η διαχείριση του τουριστικού – πολιτιστικού προϊόντος της Ρόδου. με τη συμμετοχή ως μετόχων του  Πανεπιστημίου, των Επιμελητηρίων και των παραγωγικών και επαγγελματικών φορέων του νησιού. Μαζί και οι μεγάλες  επιχειρήσεις  που δραστηριοποιούνται κοντά μας .

Όλοι μαζί ενωμένοι και ισότιμα θα δουλέψουμε στον τομέα της τουριστικής προβολής  . Κοινός στόχος η επιτυχημένη  και στοχευμένη  προβολή  του νησιού μας στο ύψος που απαιτούν  οι σύγχρονες εποχές  και αντιλήψεις.  Ουσιαστικά αυτό το οποίο προτείνουμε είναι ένας Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού που ήδη έχει δημιουργηθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και είναι πολύ σημαντικό ότι μέσα από αυτό το νέο φορέα θα αξιοποιήσουμε σύγχρονα εργαλεία διαδικτυακής προβολής και μάρκετινγκ. Γιατί τουριστική προβολή δεν είναι μόνο η παρουσία στις εκθέσεις όταν σε λίγο διάστημα όλοι θα κλείνουν τις διακοπές τους ηλεκτρονικά και μέσα από το διαδίκτυο.  Ο  Δήμος για την επίτευξη  του στόχου θα διαθέσει  τους απαιτούμενους πόρους .

3ος Πυλώνας : Η Ρόδος επενδύει σε  εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως, τον τουρισμό υγείας τον προσβάσιμο τουρισμό, τον πολιτιστικό  τουρισμό, τον θρησκευτικό  τουρισμό  , τον συνεδριακό τουρισμό .

Αν θέλουμε να φέρουμε επισκέπτες υψηλού εισοδήματος, πρέπει να επενδύσουμε σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να ταυτιστούμε μαζί τους, ως προορισμός.

Δύο πεδία στα οποία η Ρόδος μπορεί να επενδύσει είναι ο τουρισμός υγείας και ο προσβάσιμος τουρισμός.

Υπάρχει σε εξέλιξη μια σημαντική επένδυση στην Κρητηνία που θα πρέπει να ξεμπλοκάρει και να υλοποιηθεί με τη δημιουργία μονάδας αποκατάστασης. Μιλάμε για επισκέπτες με υψηλό εισόδημα που αποφέρουν έσοδα στις επιχειρήσεις αλλά και στον τόπο.

Kαι ο Δήμος θα στηρίξει αυτές τις επενδύσεις, θα διευκολύνει τις διαδικασίες αδειοδότησης.

Το ίδιο ισχύει και για τον προσβάσιμο τουρισμό. Η Ρόδος μπορεί να γίνει ο top προορισμός για τα άτομα με αναπηρία. Και θα σας πω τι μπορεί να κάνει ο Δήμος.

Για να αναπτυχθεί ο προσβάσιμος τουρισμός θα πρέπει στην πόλη κυρίως αλλά και σε σημεία ενδιαφέροντος του νησιού να διευκολύνεται η πρόσβαση των ΑμεΑ.

Δέσμευση 1η: Οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου θα καταγράψουν όλα τα σημεία στα οποία υπάρχει πρόβλημα προσβασιμότητας ή κίνησης των ΑμεΑ.

Δέσμευση 2η: Στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου θα υπάρχει μια ξεχωριστή ενότητα. Σε αυτήν θα εντάσσονται κάθε χρόνο έργα προσβασιμότητας των ΑμεΑ.

Δέσμευση 3η: Οι παραλίες της Ρόδου θα αποκτήσουν υποδομές με ειδική ράμπα για να μπορούν τα άτομα με αναπηρία να απολαύσουν με ασφαλεια και χωρίς προβλήματα τη θάλασσα.

Επίσης  η ανάπτυξη του πολιτιστικού  θρησκευτικού  και του συνεδριακού  τουρισμού  είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας .

4ος Πυλώνας: Η Ρόδος μετατρέπεται σε home port για την κρουαζιέρα– Αμεσες ενέργειες  για την ανάπτυξη  της κρουαζιέρας.

Η Ρόδος υποχωρεί στον τομέα της κρουαζιέρας. Από τα 340 κρουαζιερόπλοια και τους 342.063 επιβάτες το 2015, υπάρχει μια πτωτική πορεία για να φτάσουμε το 2018 να έχουμε 210 κρουαζιερόπλοια και 237.808 επιβάτες.

Η κρουαζιέρα υποχωρεί γιατί δεν εχουμε στρατηγική. Στρατηγική όμως δεν είναι απλώς να περιμένεις το κρουαζιερόπλοιο, στρατηγική ανάπτυξης της κρουαζιέρας είναι αυτή που διαμορφώνει ένα ελκυστικό λιμενικό περιβάλλον με υποδομές, σύγχρονο τερματικό σταθμό επιβατών, υπηρεσίες.

Κορυφαία όμως στρατηγική επιλογή της Ρόδου για την επόμενη μέρα πρέπει να είναι η μετατροπή της σε home port. Θεωρητικά αυτό ισχύει και τώρα σε πρακτικό επίπεδο όμως η Ρόδος έχει ένα μερίδιο στο homeporting στην Ελλάδα, κάτω από το 4%.

Τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια που λειτουργούν ως home port οπως ο Πειραιάς και το Ηράκλειο, λειτουργούν ως Οργανισμοί
Λιμένων που απέκτησαν τη νομική μορφή της Ανωνύμου Εταιρείας το 2001. Η εξαίρεση είμαστε εμείς εδώ στη Ρόδο  που λειτουργεί ως Λιμενικό Ταμείο,με φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.

Αυτό σημαίνει ότι το Λιμενικό Ταμείο θα πρέπει να αρχίσει να κινείται με άλλες ταχύτητες για να γίνει η Ρόδος home port.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τη μετατροπή της Ρόδου σε λιμάνι αφετηρίας ή τερματισμού της κρουαζιέρας.

-Τουρίστες υψηλού εισοδήματος που θα μείνουν από 24 έως 48 ώρες ώρες στην Ρόδο πριν την επιβίβαση ή μετά την αποβίβαση ενώ μπορούν να συνδυάσουν την κρουαζιέρα με ένα πακέτο διαμονής στο νησί μετά το τέλος της.

-Ελάχιστη ημερήσια δαπάνη επιβάτη στα 200 ευρώ, που πηγαίνουν σε όλους τους κλάδους ( ξενοδοχεία, εστίαση, μεταφορές)

-Αναβάθμιση του αεροδρομίου και νέες αεροπορικές συνδέσεις.

-Ενίσχυση των καταλυμάτων στην πόλη της Ρόδο ή και σε κοντινές περιοχές.

-Δημιουργία πολλαπλασιαστικών εσόδων και σε άλλους κλάδους της τοπικής οικονομίας και νέες θέσεις εργασίες από τις υπηρεσίες που σχετίζονται με την κρουαζιέρα( terminal, διαχείριση αποσκευών).

Τι θα κάνει ο Δήμος Ρόδου προς αυτή την κατεύθυνση:

Δέσμευση 1η: Το Λιμενικό Ταμείο θα πρέπει να συνεργαστεί με εταιρεία διαχείρισης κρουαζιέρας που θα αναλάβει όλες τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες.

Δέσμευση 2η: Ανάπτυξη νέων υποδομών στο λιμάνι και βελτίωση της λειτουργίας του τερματικού σταθμού επιβατών. Γενικά, για την εξυπηρέτηση 3.000 – 4.000 επιβατών χρειάζονται τουλάχιστον τέσσερις διάδρομοι, με περίπου 12μ. μήκος και 3μ. πλάτος, καθώς και 8-12 άτομα προσωπικό ασφάλειας.

Δέσμευση 3η: Ο Δήμος θα αναπτύξει εφαρμογή για την παροχή χρηστικής πληροφορίας στον επιβάτη αλλά και για την προβολή της Ρόδου. Ο χρόνος αναμονής του τουρίστα αυτής της κατηγορίας είναι μερικές ώρες έως 2 μέρες, για αυτό και ο Δήμος θα παρέχει πληροφοριακό υλικό και χρηστικές πληροφορίες στον επιβάτη της κρουαζιέρας μέσω mobile εφαρμογών. Ουσιαστικά δηλαδή θα πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό τουριστικό οδηγό που θα παρέχει πληροφορίες και επιλογές στον επισκέπτη της κρουαζιέρας.

Δέσμευση 4η: Ολοκληρωμένο σχέδιο προβολής της κρουαζιέρας από το Νέο Φορέα που θα δημιουργήσουμε.

Δέσμευση 5η  : Δίνουμε κίνητρα  στις μεγάλες εταιρείες  για επενδύσεις και εχουμε ανοικτό  δίαυλο επικοινωνίας  μαζί τους .

Ανοίγουμε νέες αγορές

Δέσμευση 6η :  Eφαρμόζουμε  σχεδόν  μηδενικά τέλη ύδρευσης  και ελλιμενισμού .

Δέσμευση 7η :   Διεκδικούμε κεντρικό πλαίσιο στήριξης της κρουαζιέρας  στο ανατολικό αιγαίο .

Πάμε στον 5ο Πυλώνα.

5ος Πυλώνας: Η Ρόδος προσελκύει επενδύσεις υψηλού επιπέδου στον τομέα του τουρισμού.

Ο Δήμος δεν μπορεί να περιορίζεται στο ρόλο του γραφειοκράτη ή του απλού θεατή. Πρέπει να έχει ουσιαστικό ρόλο, να υποβοηθά κάθε επενδυτική πρωτοβουλία.

Ο Δήμος Ρόδου πρέπει να κάνει πράξη την εξωστρέφεια, το νησί μας πρέπει να ταυτιστεί με μια φιλική διάθεση και αντιμετώπιση απέναντι σε επενδύσεις και επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.

Πως μπορεί να γίνει αυτό.

Δέσμευση 1η: Ο Δήμος αναλαμβάνει πρωτοβουλία και σε συνεργασία με το ΤΕΕ και τους φορείς θα διαμορφώσει την πρόταση της Ρόδου για ένα νέο, σύγχρονο και επικαιροποιημένο χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό, που θα προσελκύει επενδύσεις.

Δέσμευση 2η: Ο Δήμος Ρόδου δημιουργεί γραφείο μιας στάσης για την υποδοχή και διευκόλυνση επενδυτών αλλά και για τη συνεργασία με την Αρχαιολογική Υπηρεσία για να μην δημιουργούνται προβλήματα και καθυστερήσεις.

Δέσμευση 3η: Ο Δήμος Ρόδου επιταχύνει τις διαδικασίες για το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό για να αξιοποιηθούν όλες οι ακίνητες περιουσίες στο νησί.

6ος Πυλώνας: Η πόλη της Ρόδου γίνεται τουριστικός προορισμός 12 μήνες το χρόνο.

Ο τουρισμός city break , δηλαδή ο τουρισμός πόλης, είναι μια ανερχόμενη τάση. Μόνο που η πόλη της Ρόδου μένει αποκομμένη από αυτή την τάση.

Σήμερα η πόλη της Ρόδου δεν είναι ελκυστική, δεν έχει αυτόνομη στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης. Η μελέτη που παρουσίασε η Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων αποκάλυψε ότι μόνο το 44,3% όσων έρχονται στη Ρόδο επισκέπτονται την  πόλη της Ρόδου.

Προσοχή, την πόλη της Ρόδου και όχι τη Μεσαιωνική Πόλη.

Η πόλη της Ρόδου μπορεί να γίνει τουριστικός προορισμός, 12 μήνες το χρόνο. Όχι όμως όπως είναι σήμερα. Πρέπει να γίνει ελκυστική.

Τι μπορεί να κάνει ο Δήμος.

Δέσμευση 1η: Επενδύουμε στην ποιότητα ζωής και στις αναπλάσεις. Με ένα πρόγραμμα παρεμβάσεων στο ιστορικό κέντρο που περιλαμβάνουν πεζοδρομήσεις αλλά και αισθητικές παρεμβάσεις που θα εξειδικευτούν, εκμεταλλευόμενοι και την ΟΧΕ (ολοκληρωμένη χωρική επένδυση), η οποία θα τρέξει το επόμενο διάστημα και από την οποία μπορούμε να αντλήσουμε χρηματοδοτήσεις μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα για αναπλάσεις που συνδεονται με πολιτιστική δραστηριοτητα και επιχειρηματικότητα.

Δέσμευση 2η: Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου δημιουργεί προϋποθέσεις για επενδύσεις με αναπαλαίωση κτιρίων, δημιουργία Boutique Hotels και ξενώνων, νέων και αναβαθμισμένων υπηρεσιών εστίασης.

Δέσμευση 3η: Η πόλη θα γίνει ελκυστική και σύγχρονη, με σύστημα έξυπνου φωτισμού, ηλεκτρονική πληροφορία για μνημεία και σημεία ενδιαφέροντος,παροχή δωρεάν ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο (free wifi) και συστήματα ελέγχου πρόσβασης σε πεζόδρομους όπως είναι τα βυθιζόμενα κολωνάκια.

Στόχος μας είναι η πόλη της Ρόδου να γίνει αυτόφωτος τουριστικός προορισμός.

7ος Πυλώνας : Η Ρόδος ανακτά τα πρωτεία στην τουριστική εκπαίδευση.

Η ΑΣΤΕΡ είναι η μόνη δομή τουριστικής εκπαίδευσης που διαθέτει η Ρόδος και έχει υποβαθμιστεί. Η Ρόδος του τουρισμού, όσο και αν αυτό ακούγεται παράδοξο, έχει εξωβελιστεί από το χάρτη της τουριστικής εκπαίδευσης.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να ανακτήσει η Ρόδος τη θέση που της αξίζει στο χάρτη της τουριστικής εκπαίδευσης.

Η  δομή της ΑΣΤΕΡ  πρέπει να  μετεξελιχθεί  σε δομή εκπαίδευσης  κατάρτισης  και δια βίου μάθησης  σε ανώτατο επίπεδο . Οι απόφοιτοι της  πρέπει να απολαμβάνουν  τα δικαιώματα των αποφοίτων  τριτοβάθμιας  εκπαίδευσης και  να αποτελέσει  το μεγαλύτερο  κέντρο τουριστικών   σπουδών στη Μεσόγειο .

Θα υπάρχουν ξενόγλωσσα προγράμματα  και  ξένοι φοιτητές  . Στο πλαίσιο της ανωτατοποίησης της πρέπει να λειτουργήσουν   τμήματα μεταπτυχιακών σπουδών .

8ος Πυλώνας: Ο Δήμος Ρόδου στηρίζει τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού.

Η συμμετοχή όλων των επαγγελματικών φορέων στο Νέο Οργανισμό Διαχείρισης Προορισμού για την τουριστική προβολή είναι μόνο η αρχή.

Βασική αρχή της προγραμματικής μας πρότασης για τον τουρισμό είναι η στήριξη των πολλών και ιδιαίτερα των μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού.

Δέσμευση 1η:  Δημιουργία Γραφείου Επιχειρηματικότητας στο Δήμο. Ο επιχειρηματίας και ο επαγγελματίας στο συγκεκριμένο γραφείο θα έχουν στήριξη ,ενημέρωση και πληροφόρηση για την ένταξή τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα αλλά και για ζητήματα που αφορούν στο εξωδικαστικό συμβιβασμό.

Δέσμευση 2η: Νέο και δίκαιο σύστημα υπολογισμού τελών και υπηρεσιών. Ο νέος νόμος, ο Κλεισθένης μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε υποκατηγορίες στον τρόπο υπολογισμού των τελών, ανάλογα με τη χρήση.

Δέσμευση 3η: Θέλουμε να στηρίξουμε τους νέους επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού. Θα προτείνουμε κάθε νέος ή νέα επιχειρηματίας μέχρι 35 ετών, θα πληρώνει μειωμένα τέλη κατά 50% τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της επιχείρησης και κατά 30% για το δεύτερο και τον τρίτο χρόνο.

Έρχομαι στον 9ο και τελευταίο πυλώνα.

9ος Πυλώνας : Η Ρόδος διαχειρίζεται με όρους βιωσιμότητας και αειφορίας τον πιο πολύτιμο φυσικό πόρο: το νερό.

Είδατε όλοι τα προβλήματα στην υδροδότηση που αντιμετωπίζουμε εδώ και δύο καλοκαίρια. Οι χιλιάδες επισκέπτες της Ρόδου, οι κλιματικές συνθήκες, οι αυξημένες ανάγκες για την άρδευση αποτελούν συνιστώσες ενός προβλήματος που σχετίζεται με την έλλειψη επάρκειας σε νερό. Αν, υποθετικά έχουμε λύσει το πρόβλημα της ενεργειακής επάρκειας με το νέο εργοστάσιο, το πρόβλημα του νερού δεν το έχουμε λύσει.

Το Φράγμα Γαδουρά δεν αποτελεί λύση από τη στιγμή μάλιστα που εκκρεμούν τα έργα των δικτύων, ούτε οι γεωτρήσεις μπορεί να είναι η λύση γιατί ο υδροφόρος ορίζοντας δεν είναι ανεξάντλητος.

Για μένα , βασική προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου είναι η ορθολογική διαχείριση του φυσικού αγαθού που λέγεται νερό.

Δέσμευση 1η: Εκπόνηση υδρολογικής μελέτης από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για την προβολή ενός μοντέλου βιωσιμότητας του υδροφόρου ορίζοντα του νησιού.

Δέσμευση 2η: Κατασκευή μονάδας αφαλάτωσης στη Νότια Ρόδο με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης και αφού προηγηθεί η μελέτη. Μιλάμε για μια μονάδα νέας τεχνολογίας με υψηλή παραγωγή της τάξης των 10.000 κυβικών σε ημερήσια βάση και με υψηλά standards στην ποιότητα του νερού.

Στη Λάρνακα στην Κύπρο η μονάδα αφαλάτωσης δίνει το νερό με κόστος 0,70 ευρώ το κυβικό.

Φίλες και Φίλοι

Πολίτες της Ρόδου

Αυτό είναι το πρόγραμμα της ΝΕΑΣ ΜΕΡΑΣ για τον τουρισμό.

Είναι ένα πρόγραμμα που ανατρέπει το σημερινό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που φτάνει στα όρια του, είναι ευάλωτο και δεν διαχέει τα οφέλη στους πολλούς αλλά στους λίγους.

Είναι ένα πρόγραμμα που έχει ως σημείο αναφοράς το αύριο και όχι το χθες.

Είναι ένα πρόγραμμα που από αύριο θα μπει σε διαβούλευση με τους φορείς και τους πολίτες. Θα ενσωματώσουμε σε αυτό το πρόγραμμα κάθε σωστή και ρεαλιστική πρόταση που θα μας κάνουν οι φορείς.

Θα αναρτηθεί στη σελίδα μας στο διαδίκτυο και θα υπάρχει ειδική φόρμα για τους πολίτες που θέλουν να κάνουν παρατηρήσεις.

Φίλες και Φίλοι

Υπάρχουν υποψήφιοι που αποφεύγουν το διάλογο, που δεν έχουν προτάσεις ούτε και πρόγραμμα. Που δεν έχουν να πουν τίποτα για τη Ρόδο, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα το νέο και καινοτόμο στον τουρισμό μας, το μοναδικό και απόλυτο πλεονέκτημα που διαθέτουμε ως τόπος.

Υπάρχουν αυτοί αλλά υπάρχουμε και εμείς.

Και μαζί με εμάς υπάρχει και η ελπίδα.

Αποδείξαμε ότι έχουμε πρόγραμμα δυνατό.

Θα αποδείξουμε ότι έχουμε τη δύναμη, τη θέληση και την αποφασιστικότητα να το εφαρμόσουμε, με τη δική σας στήριξη και εντολή.

Αποδεικνύουμε ότι δεν ερχόμαστε να διαχειριστούμε ένα ξεπερασμένο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης.

Ερχόμαστε για να το αλλάξουμε, να δημιουργήσουμε ένα νέο, με μεγαλύτερες προοπτικές και ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους σας.

Η ΝΕΑ ΜΕΡΑ δυναμώνει κάθε μέρα, με τη δική σας στήριξη.

Η επόμενη μέρα για τη Ρόδο θα είναι μια ΝΕΑ ΜΕΡΑ για όλους.

 

 

 

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ