Τοπικές Ειδήσεις

Προετοιμασίες για την νέα σεζόν… με καθυστέρηση και περσινά εμπορεύματα

Ξεκινούν δειλά δειλά οι προετοιμασίες στα καταστήματα της Ρόδου για το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου από την μία άκρη του νησιού έως την άλλη.
Στις τουριστικές περιοχές, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες ανακαίνισης, ανακατασκευής και προετοιμασίας ώστε μόλις έρθουν οι πρώτοι τουρίστες, όλα να είναι έτοιμα. Η διαδικασία της προετοιμασίας εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μετά το Πάσχα, με το άνοιγμα της σεζόν
Μπορεί ακόμα οι πληροφορίες για τις αφίξεις να είναι συγκεχυμένες και να «σκοντάφτουν» στην πρόοδο των εμβολιασμών και στην εξέλιξη της πανδημίας, όμως το βέβαιον είναι ότι φέτος θα λειτουργήσουν στο σύνολό τους όλα τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις του νησιού. Για τις επιχειρήσεις που πέρυσι έμειναν κλειστές, η εξίσωση είναι ακόμα πιο δύσκολη για να βρουν τον βηματισμό τους και να κερδίσουν το χαμένο έδαφος.
Ωστόσο, η οικονομική δυσπραγία και η έλλειψη ρευστότητας, καθιστούν δύσκολο το εγχείρημα της επανεκκίνησης των τουριστικών επιχειρήσεων που αναζητούν τρόπους να βάλουν το κλειδί στην πόρτα ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα από αυτά που… δεν έχουν.
Ακόμα και ο εφοδιασμός των εμπορευμάτων γίνεται με φειδώ, όχι μόνο επειδή δεν έχει λυθεί ακόμα ο γρίφος των αφίξεων αλλά επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για να αγοραστούν νέα προϊόντα.
Όπως δήλωσε στη «δ» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γ. Πάππου, παρότι διανύουμε τις τελευταίες ημέρες του Απριλίου τα περισσότερα καταστήματα στις τουριστικές περιοχές δεν έχουν ξεκινήσει καν τον εφοδιασμό τους με εμπορεύματα. «Θα θυμάστε ότι άλλες χρονιές -και δεν αναφέρομαι στην περσινή που έκανε την εμφάνισή του ο κορωνοϊός, τα μαγαζιά είχαν ήδη εφοδιαστεί και τα περισσότερα λειτουργούσαν από τον Απρίλιο. Φέτος, οι ιδιοκτήτες στην πλειονότητά τους, δεν έχουν ανοίξει ούτε για να τα καθαρίσουν κι αυτό είναι απολύτως λογικό, διότι το άνοιγμα της σεζόν έχει πάει πίσω. Είναι μια πραγματικότητα ότι τα καταστήματα στις τουριστικές περιοχές ετοιμάζονται για άνοιγμα από τον Ιούνιο», λέει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ο οποίος αναφέρει επίσης ότι τα περισσότερα θα ανοίξουν με περσινό εμπόρευμα εξαιτίας της αβεβαιότητας που επικρατεί αλλά και της έλλειψης ρευστότητας.
«Τα περισσότερα καταστήματα θα ανοίξουν με περσινό εμπόρευμα, αυτό προκύπτει από τα δεδομένα που έχουμε μέχρι τώρα. Εξάλλου και το γεγονός ότι σε λίγες ημέρες υποδεχόμαστε τον Μάιο και ακόμα οι πόρτες καταστημάτων και επιχειρήσεων σε τουριστικές περιοχές παραμένουν κλειστές, είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην τοπική αγορά», αναφέρει ο κ. Γ. Πάππου.
Είναι ενδεικτικό επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατικής» από αντιπροσωπείες που εφοδιάζουν τα καταστήματα με τρόφιμα, σοκολατοειδή, snacks, καραμέλες και τσίχλες και το γεγονός ότι οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα σε Ρόδο και Κω!
«Δεν υπάρχει ρευστό ούτε για… τσίχλες» λέει στη «δ» υπεύθυνος για την προμήθεια σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ και περίπτερα κυρίως σε τουριστικές περιοχές όχι μόνο της Ρόδου αλλά ολόκληρης της Δωδεκανήσου. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως οι περισσότεροι από τους πελάτες του θα ανοίξουν με περσινά προϊόντα που δεν έχουν λήξει! «Αυτή την περίοδο άλλες χρονιές ο εφοδιασμός είχε ήδη γίνει και τα καταστήματα είχαν ανοίξει στην πλειονότητά τους. Φέτος, η κατάσταση δεν έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με πέρυσι ως προς την προμήθεια εμπορευμάτων, παρότι τα μηνύματα είναι πιο θετικά για την φετινή τουριστική σεζόν. Οι περισσότεροι δεν θέλουν να αγοράσουν καινούριο εμπόρευμα, ακόμα και για προϊόντα όπως οι καραμέλες και οι τσίχλες. Θα εφοδιάσουν τα ράφια τους με περσινά προϊόντα και όπως λένε οι παραγγελίες θα εξαρτηθούν από την πορεία της σεζόν. Το μόνο που κάνουμε αυτή την περίοδο είναι να αποσύρουμε προϊόντα που έχουν λήξει», λέει πωλητής που δραστηριοποιείται χρόνια στον χώρο.
Ελαφρώς καλύτερη εμφανίζεται ωστόσο η κατάσταση στα μικρότερα νησιά, όπου φαίνεται πως αποτελούν ιδανική λύση για όσους επισκέπτες ντόπιους και αλλοδαπούς, θέλουν να αποφύγουν τον συνωστισμό.
Η κατακόρυφη αύξηση που καταγράφηκε πέρυσι στη διάρκεια της συρρικνωμένης τουριστικής περιόδου, ενίσχυσε σημαντικά τις τοπικές οικονομίες των μικρών νησιών και το ίδιο εκτιμάται ότι θα γίνει και φέτος καθώς μπορεί να προχωρούν οι εμβολιασμοί και να είμαστε προ των πυλών της σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι ο κορωνοϊός θα εξαφανιστεί.
Ο εφοδιασμός των καταστημάτων και η προετοιμασία έχει ήδη ξεκινήσει στα μικρά νησιά με την ελπίδα ότι ο φόβος της πανδημίας θα αποτελέσει και φέτος κίνητρο για να παραμείνουν ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου