Στις 16 Ιουνίου 2025 εκδόθηκε η απόφαση με ΑΔΑ 9Ρ9Χ4653ΠΩ-Μ0Ε, η οποία καθορίζει τις αναθέσεις δημόσιας υπηρεσίας δρομολογίων για την περίοδο 2024–2025. Στο Παράρτημα IV της απόφασης περιλαμβάνονται επτά δρομολογιακές γραμμές (αριθ. 36–43) που αφορούν αποκλειστικά ή εν μέρει νησιά του Δωδεκανησιακού συμπλέγματος.
Τα νησιά της Δωδεκανήσου
(σύμφωνα με την επίσημη κατάταξη):
Ρόδος, Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Λειψοί, Πάτμος, Νίσυρος, Σύμη, Τήλος, Κάσος, Κάρπαθος, Καστελλόριζο, Αστυπάλαια, Αγαθονήσι.
Οι δρομολογιακές γραμμές που τα εξυπηρετούν
• Γραμμή 36
Ρόδος – Καστελλόριζο – επιστροφή
Φέρει το ακτοπλοϊκό από το μεγαλύτερο κεντρικό νησί στα ανατολικότερα σύνορα της χώρας, εξασφαλίζοντας τον τακτικό εφοδιασμό.
• Γραμμή 37α
Πειραιάς – Κύθηρα – Ανάφη – Κάσος – Πυθαγόρειο (Καρπάθου) – Διαφάνι (Καρπάθου) – Χάλκη – Ρόδος – επιστροφή
Συνδυάζει Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, με τελευταία στάση τη Ρόδο.
• Γραμμή 38α
Κάσος – Πυθαγόρειο (Καρπάθου) – επιστροφή
38β. Κάσος – Χάλκη – επιστροφή
Εστιάζει στις πολύ απομακρυσμένες νήσους Κάσο και Χάλκη.
• Γραμμή 39
Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος (ή Αγαθονήσι) – επιστροφή
Κεντρική γραμμή των δυτικών Δωδεκανήσων, με εναλλακτική στάση στο μικρό Αγαθονήσι.
• Γραμμή 40
Ρόδος – Χάλκη – Σύμη – Νίσυρος – Κως – επιστροφή
Κάλυψη των βόρειων νησιών του συμπλέγματος με αφετηρία τη Ρόδο.
• Γραμμή 41
Πυθαγόρειο (Σάμος) – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος – Κάλυμνος – Κως – επιστροφή
Συνδέει και τη Σάμο με το δυτικό τμήμα του συμπλέγματος.
• Γραμμή 43
Κως – Αστυπάλαια – επιστροφή
Ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ Κω και του βορειοδυτικού άκρου της Δωδεκανήσου.
Ανάθεση δρομολογιακών γραμμών σε νησιά της Δωδεκανήσου

Έχει η ΚΑΡΠΑΘΟΣ πυθαγόρειο? Τι ακριβώς εννοείται?