Τοπικές Ειδήσεις

Σε προτεραιότητα η κατάσταση των σχολικών κτηρίων στο νησί

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολικά κτήρια του νησιού της Ρόδου, έδωσαν χτες ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Στράτος Καρίκης, ο εντεταλμένος κ. Θανάσης Στάμος και οι πρόεδροι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σχολικής επιτροπής κ.κ. Θανάσης Βυρίνης και Σάββας Χριστοδούλου.
Στην τοποθέτησή του κ. Καρίκης, τόνισε τα εξής: «Αυτή η δημοτική αρχή και ο ίδιος ο δήμαρχος, έδωσαν ένα μεγάλο βάρος στα σχολεία κι αυτό φάνηκε από την πρώτη ημέρα, καθώς εκεί επικεντρώσαμε το ενδιαφέρον μας. Για εμάς, είναι κυρίαρχο ζήτημα το ‘άνοιγμα’, προς τους μαθητές, τους γονείς, τους δασκάλους, καθηγητές, διευθυντές και διευθυντές εκπαίδευσης. Με όλους έχουμε καθημερινή συνεργασία. Ξεκινήσαμε καταγράφοντας τις ανάγκες σε κάθε σχολείο ώστε να κάνουμε και τις ανάλογες ενέργειες. Πρόσφατα, δόθηκαν πρόσθετοι πόροι της τάξης των 60.000 ευρώ σε κάθε επιτροπή. Αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται και η καταγραφή των αναγκών που θα εντάξουμε στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Ρόδου 2020. Θα εισηγηθούμε ώστε οι προτάσεις μας, να υλοποιηθούν εντός του επομένου έτους».
Είπε ακόμη πως όλα τα σχολεία θα λάβουν τους πόρους που τους αναλογούν και έκανε ειδική αναφορά στις ελλείψεις:
«Η κατάσταση με την πυρασφάλεια σε πολλά σχολεία και παιδικούς σταθμούς είναι κακή και θέλουμε αυτό το πρόβλημα, να αποκατασταθεί. Θα έπρεπε να είχε γίνει από το παρελθόν. Εμείς, προχωράμε στους ελέγχους για πυρασφάλεια, αδειοδοτήσεις, νομιμοποιήσεις για αυθαίρετα και κυλικεία (όπου δεν υπάρχουν). Είχαμε μια συνάντηση και με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη κ. Γιάννη Κρητικό για να αξιοποιήσουμε τους πόρους που δίνει η ΠΝΑι για νέα σχολεία και παρεμβάσεις. Θα εξαντλήσουμε όλους τους διαθέσιμους πόρους και θα τους αξιοποιήσουμε στο έπακρο, όπως και σε ό,τι έχει να κάνει με τα ΣΔΙΤ. Θεωρώ πως ο τόπος μας, έχει αδικηθεί από το κεντρικό κράτος και είναι ανάγκη να κατασκευάσουμε σύγχρονα σχολικά κτήρια».

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΤΑΜΟΣ
Ο ε7ντεταλμένος Αναβάθμισης Σχολικών Κτηρίων, Παραλιών και Κοιμητηρίων Ρόδου κ. Θανάσης Στάμος είπε πως «κοινός σκοπός μας, είναι η βελτίωση, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, η σωστή λειτουργία των σχολείων και η καλύτερη διαβίωση των μαθητών. Επισκέφθηκα πάρα πολλά σχολεία, και πρόσφατα το Ειδικό Σχολείο όπου διαπίστωσα μια απαράδεκτη κατάσταση και κυρίως στους χώρους όπου στεγάζονται. Επίσης επισκέφθηκα και το συγκρότημα στο Ορφανοτροφείο Θηλέων (δημοτικό και νηπιαγωγείο) όπου το αποτέλεσμα είναι αρνητικό. Τα προβλήματα είναι πολλά και συσσωρευμένα. Ειδικά το αποχετευτικό είναι απαράδεκτο και με εντολή δημάρχου, προχωρήσαμε στην αποκατάσταση των δυσάρεστων οσμών που ήταν έντονες. Επιπλέον, υπάρχει πρόβλημα με τις μονώσεις και την υγρασία στα κτήρια –αν και αυτή την περίοδο δεν μπορούμε να κάνουμε καμία παρέμβαση λόγω των καιρικών συνθηκών. Ο Δήμος Ρόδου, ατυχώς, έχασε ένα μεγάλο πλεονέκτημα: να αποκαταστήσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς στα σχολεία. Ο νόμος ήταν σαφής με ημερομηνία λήξης 15 Ιουλίου 2019, αλλά η προηγούμενη δημοτική αρχή, δεν το εκμεταλλεύτηκε αυτό, όπως έπρεπε, με αποτέλεσμα να είναι ‘στον αέρα’ μέχρι τώρα. Όσα χρήματα κι αν ξοδευτούν για την Παιδεία, είναι αυτά που πράγματι πιάνουν τόπο….»
Είπε ακόμη πως οι έλεγχοι θα συνεχιστούν αφού η ασφάλεια και η υγιεινή στα σχολεία, βρίσκονται στην πρώτη προτεραιότητα αυτής της δημοτικής αρχής.

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΥΡΙΝΗΣ
Στην αγαστή συνεργασία με τους κ.κ. Καρίκη και Στάμο, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής κ.κ. Θανάσης Βυρίνης και υπογράμμισε: «Υπάρχει η διάθεση για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα σχολεία διότι υπάρχουν πολλά προβλήματα. Οι καθημερινές αυτοψίες καταδεικνύουν δύο μεγάλες κατηγορίες προβλημάτων: α) τα σχολεία που λόγω παλαιότητας ή ακαταλληλότητας έχουν ανάγκες και β) τα σχολεία που παραδόθηκαν σε νεώτερα χρόνια αλλά έχουν κακοτεχνίες και ελλείψεις. Η επικάλυψη των αρμοδιοτήτων μέχρι τώρα, δεν ήταν ευκρινής. Η πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή έχει ως έργο την κατανομή των πόρων που δίδονται στα σχολεία για λειτουργικά έξοδα (τηλέφωνα, αναλώσιμα, χαρτικά, κ.λπ.) Σήμερα, έγινε η κατανομή της γ’ δόσης και διαθέσαμε 100.000 ευρώ σε 116 σχολικές μονάδες στο νησί της Ρόδου (50 δημοτικά και 66 νηπιαγωγεία) και θα γίνει και η κατανομή της α’ πίστωσης για πετρέλαιο, ύψους 20.000 ευρώ ενώ διαχειριζόμαστε κι άλλα έξοδα».
Ο κ. Βυρίνης ανέφερε πως έξι κυλικεία σε ισάριθμες σχολικές μονάδες μπορούν να τεθούν σε λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2020 και τόνισε πως έχει ζητηθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες, να συσταθεί ένα κλιμάκιο που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα σχολεία. Επιπλέον, γίνονται δράσεις όπως π.χ. ενημέρωση για διατροφικές συνήθειες, ο σχολικός εκφοβισμός, η πολιτική προστασία, η αντικαπνιστική κουλτούρα, ο εθελοντισμός κ.λπ.

Ο ΣΑΒΒΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Τέλος, ο πρόεδρος της δευτεροβάθμιας σχολικής επιτροπής κ. Σ. Χριστοδούλου προέβη σε μια σύντομη αποτίμηση λέγοντας πως υπάρχουν 42 σχολικά συγκροτήματα (21 γυμνάσια και 10 λύκεια, 11 ΕΠΑΛ) στο νησί της Ρόδου, με 8.637 μαθητές που φοιτούν. «Τα έσοδα της επιτροπής, αφορούν τις 4 δόσεις που παίρνουμε από τους ΚΑΠ= 122.000 ευρώ, ανά τρίμηνο. Πληρώνουμε τις 38 καθαρίστριες των σχολείων και τα άλλα είναι έσοδα από τα 30 κυλικεία. Μέχρι τώρα, έχουμε επισκεφθεί τα 35 σχολικά συγκροτήματα όπου καταγράφουμε προβλήματα. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με τους διευθυντές των σχολείων ενώ είχαμε και συνεργασία με τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη, καθώς και με τον πρόεδρο της Α’ ΕΛΜΕ κ. Ανδρέα Μαρίνο». Καταλήγοντας ο κ. Χριστοδούλου, τόνισε πως ο σκοπός της σχολικής επιτροπής είναι να γίνεται σωστή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων. «Έχουμε δώσει μέχρι τώρα 102.000 ευρώ ενώ σήμερα, διαθέσαμε 30.000 ευρώ για πετρέλαιο στα σχολεία. Θα είμαστε κοντά στα προβλήματα των σχολείων και θα συνεχίσουμε να αναζητούμε λύσεις».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου