Τοπικές Ειδήσεις

Παραπομπή δύο κατηγορούμενων για το ναυάγιο του motorship Stella

Με το υπ’αριθμ. 1/2021 Βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ρόδου παραπέμπονται σε δίκη ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της περιφέρειας του Εφετείου Δωδεκανήσου δύο εκ των τεσσάρων κατηγορουμένων για το ναυάγιο του motorship Stella με σημαία Σιέρα Λεόνε, που βυθίστηκε άφορτο, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, 19 ναυτικά μίλια δυτικά της Καρπάθου την 2α Νοεμβρίου 2013.
Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ρόδου απεφάσισε την διατήρηση των ενταλμάτων σύλληψης που εκδόθηκαν το 2019 σε βάρος των δύο κατηγορουμένων και διέταξε την προσωρινή τους κράτηση στην περίπτωση που αυτοί θα συλληφθούν μέχρι την οριστική εκδίκαση της υπόθεσης.
Με το ίδιο Βούλευμα το Συμβούλιο απεφάνθη να μη γίνει κατηγορία σε βάρος ενός Ουκρανού κι ενός Έλληνα για την πράξη της πρόκλησης ναυαγίου με ενδεχόμενο δόλο από κοινού από την οποία επήλθε θάνατος στην Κάρπαθο στις 2.11.2013 και καταργήθηκαν οι όροι που του επιβλήθηκαν κατά το στάδιο της ανάκρισης.
Συγκεκριμένα, ο Έλληνας κατηγορούμενος που εκπροσωπείται από τον δικηγόρο κ. Μανώλη Κουτσούκο είχε αφεθεί ελεύθερος με τους περιοριστικούς όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισής του μια φορά κάθε μήνα στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας του. Κατά την απολογία του είχε επισημάνει ότι στις 2 Νοεμβρίου 2013 που συνέβη το ναυάγιο του πλοίου πλοιοκτησίας της αλλοδαπής εταιρείας «BALMORAL SERVICES CO.» (με έδρα τα νησιά Μάρσαλ) δεν είχε καμία απολύτως σχέση τόσο με το πλοίο όσο και την πλοιοκτήτρια εταιρεία η οποία ανήκε σε Ρώσο υπήκοο.
Τον Ρώσο τον είχε γνωρίσει το 1997 από τον πατέρα του επειδή συνεργαζόταν στην εμπορία φρούτων από Ελλάδα προς την Ουκρανία και τη Ρωσία.
Ο Ρώσος γύρω στα τέλη του 2012 είχε αγοράσει την εταιρεία ενώ το πλοίο βρισκόταν στην Ελευσίνα και του είχε πει ότι σκόπευε να το στείλει στην Τουρκία για επισκευή διότι κοστίζει πιο φθηνά. Επειδή επρόκειτο να φύγει για τη Ρωσία τον ρώτησε εάν θα μπορούσε να τον βοηθήσει να μεταφέρει το πλοίο του στην Τουρκία για επισκευή. Δέχθηκε λόγω της οικογενειακής φιλίας που είχαν και πήγαν σε συμβολαιογράφο, όπου του έκανε ειδικό πληρεξούσιο για να τον εκπροσωπεί ώστε το πλοίο του να φθάσει από την Ελλάδα στην Τουρκία.
Από τότε δεν γνωρίζει τίποτε άλλο ούτε για το ναυάγιο ούτε για τον θάνατο του καπετάνιου.
Ο πλοίαρχος του πλοίου ακόμα αγνοείται, ενώ το υπόλοιπο πλήρωμά του, έξι αλλοδαποί περισυνελέγησαν από ελικόπτερο super puma.
Το πλοίο είχε ξεκινήσει από τον λιμένα Αλιάγα της Τουρκίας με προορισμό την Κύπρο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου