Ειδήσεις

«Καίγεται» για το Εθνικό Θέατρο και την Μεσαιωνική Πόλη η δημοτική αρχή Ρόδου

Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο ΥΠΠΟ με την υπουργό Πολιτισμού κα Λυδία Κονιόρδου αναφέρθηκε χτες, σε συνέντευξη Τύπου, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηϊωάννου. Στη συνάντηση συμμετείχε ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣYΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Γάκης, με βασικά θέματα στην ατζέντα την πορεία της Προγραμματικής Σύμβασης για την Μεσαιωνική Πόλη και τη δυνατότητα εμπλοκής του ΥΠΠΟ μέσα από το τομεακό του πρόγραμμα στην ανακατασκευή του Εθνικού Θεάτρου (σχετικά έγραψε χθες η «δ»).
«Η συνάντηση έγινε με την συμμετοχή του κ. Γάκη αφού είχε προηγηθεί συνεννόηση με τον υφυπουργό Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριο Σαντορινιό δεδομένου ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε και τους κυβερνητικούς βουλευτές μας. Η Προγραμματική Σύμβαση είναι ένα μείζον θέμα για την Ρόδο, εκκρεμεί εδώ και 13 χρόνια η υπογραφή της, καθώς απαιτείται επικαιροποίηση και αναθεώρηση σε διάφορα σημεία, λόγω εκκρεμοτήτων των εμπλεκομένων στην διαδικασία οι οποίοι έχουν κριθεί ανενεργοί. Για παράδειγμα, η υπόθεση με την διαχείριση των ακινήτων στην Μεσαιωνική Πόλη: υπάρχει πλέον το ΤΑΠΑ αλλά και το Υπερ-Ταμείο. Πού έχουν μεταβιβαστεί τελικώς τα ακίνητα τα οποία περιλαμβάνονται στην Προγραμματική Σύμβαση; Υπάρχει το πρόβλημα με τα υπόγεια δίκτυα της ΔΕΠΟΣ, η οποία έχει καταργηθεί. Τα δίκτυα παραμένουν σε εκκρεμότητα και αφορούν παρεμβάσεις μέσα στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου. Άρα, συμφωνήσαμε σε έναν συνολικό χάρτη, να γίνει μια καταγραφή από την Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης, να δούμε κάποια στοιχεία από το σχέδιο παλαιότερης σύμβασης από το 2011, να γίνουν επικαιροποιήσεις όπου χρειαστεί, να φέρουμε προτάσεις για την χρηματοδότηση και να γίνει συνεννόηση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Ο ίδιος ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, έχει εκφράσει την βούλησή του να στηρίξει αυτή την προσπάθεια για την Προγραμματική Σύμβαση. Το ΥΠΠΟ δηλώνει ότι δεν έχουν πολλά χρήματα αλλά εμάς μας ενδιαφέρει το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε. Η συμφωνία είναι μέσα στον Μάρτιο να έρθει στην Ρόδο η υπουργός κα Κονιόρδου, να δει το θέμα από κοντά, να γίνει μία σύσκεψη με την συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων αλλά και με τοπικούς φορείς, καθώς επίσης και η ίδια να εξετάσει το ζήτημα του Εθνικού Θεάτρου, που παραμένει ανοιχτό. Δεν υπάρχουν δυστυχώς αντίστοιχα προγράμματα.
Υπάρχει ωστόσο η βούληση και ελπίζω να καταφέρουμε να συνεννοηθούμε διότι το Εθνικό Θέατρο, αποτελεί όνειδος για την πόλη της Ρόδου. Δεν τιμάει κανέναν αυτή η κατάσταση. Πρέπει να προχωρήσουμε και να αφήσουμε τα λόγια»,  τόνισε ο κ. Χατζηϊωάννου.
Ο αντιδήμαρχος υπενθύμισε πως το Εθνικό Θέατρο αποτέλεσε πρόταση στο πλαίσιο του προγράμματος “Ρόδος 2020-2021”, ενώ η Προγραμματική Σύμβαση αποτελεί μια αναγκαιότητα που ουσιαστικά δεν αφορά την ελληνική Πολιτεία, αλλά την Παγκόσμια Κληρονομιά, καθώς είναι μνημείο της ΟΥΝΕΣΚΟ –γι’ αυτό επιβάλλεται να βρεθεί, επιτέλους λύση. «Είναι καλό να αλλάξουμε κι εμείς νοοτροπία. Να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για την Μεσαιωνική Πόλη και στη συνέχεια να δούμε τι μπορεί να κάνει το ΥΠΠΟ», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ειδικά για το Εθνικό Θέατρο, ο κ. Χατζηϊωάννου είπε ότι ο Δήμος Ρόδου αναζητά επιπλέον πόρους και μέσω προγραμμάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν καθώς το κόστος για την κατασκευή του είναι πολύ μεγάλο.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την χρηματοδότηση της Προγραμματικής Σύμβασης για την Μεσαιωνική Πόλη, ο αντιδήμαρχος είπε: «Το τι είχε γίνει πριν από 20 χρόνια δεν έχει καμία σχέση με το τι μπορεί να γίνει από εδώ και στο εξής. Θυμίζω πως το τελευταίο σχέδιο ήταν το 2011, όπου το κόστος ξεκινούσε με 400.000 ευρώ ανά έτος (4εκ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας). Από εκεί και πέρα, μας ενδιαφέρει να βρεθεί ο φορέας που θα αναλάβει να ‘τρέξει’ την διαδικασία, το πλαίσιο και να καθορίσουμε τελικώς τι θα περιλαμβάνει αυτή η Προγραμματική Σύμβαση, καθώς υπάρχουν πλέον άλλα δεδομένα. Εμείς θα έχουμε έτοιμη την πρότασή μας τις επόμενες ημέρες και θα δούμε τι θα πράξει η υπουργός. Από διαβεβαιώσεις έχουμε ακούσει πολλές…. Σας θυμίζω ότι ο κ. Ξυδάκης, όπως και ο κ. Μπαλτάς, την είχαν προαναγγείλει. Έπεα πτερόεντα!!! Πέραν της ίδιας της Πολιτείας όμως, έχουμε κι εμείς την ευθύνη».
Είπε ακόμη πως πρόθεση της δημοτικής αρχής είναι να υπογραφεί μέσα στο 2017.

Οι πολιτιστικοί φορείς και οι αρχαιολογικοί χώροι
Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού αναφέρθηκε ακόμη στην συνάντηση Πολιτιστικών Περιφερειακών Φορέων όπου συμμετείχε μαζί με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του «Ρόδος 2021» κ. Ν. Χατζηπαπά, την διοργανώτρια του Φεστιβάλ Ρόδου κα. Π. Σερδάρη και τον διοργανωτή μουσικών Φεστιβάλ κ. Δ. Μίχαλο, που οργανώθηκε από το ΥΠΠΟΑ, όπου παραβρέθηκαν εκπρόσωποι 60 πολιτιστικών φορέων από όλη τη χώρα, και συζήτησαν το ρόλο και τη λειτουργία του θεσμού των Φεστιβάλ στον 21ο αιώνα. Οι συμμετέχοντες (περισσότεροι από 100 διευθυντές και οργανωτές θερινών φεστιβάλ θεάτρου και μουσικής κυρίως, εκπρόσωποι δήμων, έφοροι αρχαιοτήτων κ.ά.) ζήτησαν να τεθούν κανόνες και κριτήρια για την αναβάθμιση των φεστιβάλ και βέβαια τη διασφάλιση του τρόπου χρηματοδότησης και της βιωσιμότητας των καλλιτεχνικών προγραμμάτων, όπως επίσης τη διαμόρφωση διακριτής ταυτότητας κάθε φεστιβάλ.
«Ακόμη, καταθέσαμε πρόταση στην υπουργό κα Κονιόρδου ώστε να αξιοποιηθούν χώροι για τους οποίους έχουν σπαταληθεί εκατομμύρια ευρώ από διάφορα προγράμματα και παραμένουν κλειστοί λόγω αδυναμίας του ΥΠΠΟ για προσλήψεις. Είναι μια σκέψη που έχει να κάνει με το ΥΠΠΟ, με τον ΟΑΕΔ αλλά και με το ΕΣΠΑ για κοινωφελή προγράμματα. Με αυτό τον τρόπο, μπορούν και μνημεία να ανοίξουν και να βρεθούν πόροι για την συντήρησή τους αλλά και οι τοπικές κοινωνίες να βρουν απασχόληση. Δεν είναι δυνατό στην Μεσαιωνική Πόλη και στην πόλη της Ρόδου, να έχεις τόσα μνημεία, να έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ και να παραμένουν κλειστά για λόγους συντήρησης», κατέληξε ο κ. Χατζηιωάννου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου