Τοπικές Ειδήσεις

Αλυτα παραμένουν τα λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου Ρόδου

Παραμένουν τα λειτουργικά προβλήματα στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου, μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου. Όπως επισήμανε με δηλώσεις του προς την «δημοκρατική» ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου εργαζομένων αεροναυτιλίας στον κρατικό αερολιμένα της Ρόδου, κ. Αντώνης Ελευθεριάδης, αφενός, υπάρχει πρόβλημα με την στάθμευση των αεροσκαφών στην πίστα και αφετέρου, σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις.
«Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Μπήκε πλέον ο Αύγουστος και διανύουμε το… ‘pic’ της τουριστικής περιόδου. Η κίνηση έχει ανεβεί κατά μεγάλο ποσοστό σχετικά με τους προηγούμενους μήνες.
Κατά τις μέρες αιχμής, γίνεται κυριολεκτικά το αδιαχώρητο στο αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ της Ρόδου. Εμείς από την πλευρά μας, ως ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και εργαζόμενοι στην αεροναυτιλία, βάζουμε τα δυνατά μας, για να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα αεροσκάφη και οι επιβάτες. Επιπλέον, με δεδομένο πως η φετινή τουριστική σεζόν παρουσιάζει μείωση στις αφίξεις επισκεπτών στο νησί, έχει μειωθεί και ο αριθμός των σκαφών που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο.
Η περσινή σεζόν είχε καταγράψει πολύ υψηλά ποσοστά σε αφίξεις και σε κίνηση αεροσκαφών. Φέτος, υπάρχει μείωση αλλά αν σκεφτούμε ότι επί σειράν ετών σημειώθηκε μια ανοδική πορεία της τουριστικής κίνησης στην Ρόδο, είναι λογικό να υπάρξει και μια ‘διορθωτική’ κίνηση. Μην ξεχνάτε ότι έχουν κλείσει και αρκετές αεροπορικές εταιρείες λόγω της διεθνούς κρίσης, ενώ κάποιες που δραστηριοποιούνταν στην Ρόδο, είτε έχουν διακόψει, είτε έχουν μειώσει κατά πολύ τα δρομολόγιά τους.
Υπήρξαν και κάποιες εταιρείες που είχαν ατυχήματα και δεν αντικατέστησαν τα αεροσκάφη τους. Όλα αυτά είναι ένας κύκλος εργασιών, που έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις και επηρεάζει κάθε επόμενη κίνηση», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης.
Σε ερώτηση σχετικά με τις καθυστερήσεις των αεροπορικών δρομολογίων και το μεγάλο ‘μποτιλιάρισμα’ το οποίο σημειώνεται πολλές φορές στο αεροδρόμιο με συνέπεια να μην μπορούν να προσγειωθούν στην ώρα τους τα αεροσκάφη που έρχονται από το εξωτερικό, ο κ. Ελευθεριάδης δήλωσε:
«Αυτό το πρόβλημα σημειώνεται σε διεθνές επίπεδο. Μιλώντας όμως για την Ευρώπη, υπάρχουν αρκετά αεροδρόμια σε ευρωπαϊκές πόλεις τα οποία πλήττονται από κακοκαιρίες (όπως η Αγγλία, η Γαλλία ή η Γερμανία) ή άλλες καιρικές συνθήκες με συνέπεια, όποια καθυστέρηση σημειωθεί εκεί να μετακυλύεται στην Ρόδο –εφόσον είναι ο τελικός προορισμός. Και φυσικά, η καθυστέρηση είναι πολλαπλάσια.
Συνεπώς, οι καθυστερήσεις δεν είναι πρόβλημα του αεροδρομίου της Ρόδου και δεν οφείλονται στην λειτουργία του.
Για παράδειγμα, πριν από δύο εβδομάδες, σημειώθηκαν καταιγίδες πάνω από το Λονδίνο με αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία των αεροδρομίων –διότι αυτό προβλέπεται με βάση τους κανονισμούς- και τα αεροσκάφη από την Ρόδο, δεν μπορούσαν να απογειωθούν για… 300 λεπτά! Μιλάμε για πέντε ώρες καθυστέρηση με τα αεροσκάφη καθηλωμένα στο αεροδρόμιο της Ρόδου.
Κι εμείς ως επαγγελματίες έχοντας την ευθύνη, δεν μπορούμε να αφήσουμε τα αεροσκάφη να απογειωθούν ό,τι ώρα θέλουμε χωρίς να ακολουθήσουμε τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες. Προτεραιότητα είναι η ασφάλεια…»
Παρά τις μειώσεις όμως στην κίνηση των αεροσκαφών, φέτος το αεροδρόμιο «Διαγόρας» έχει ακόμη αρκετά προβλήματα.
«Δεν θα αναφερθώ στα προβλήματα με τους εσωτερικούς χώρους κ.λπ. αλλά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δικός μας κλάδος. Όσον αφορά την πίστα του αεροδρομίου, δεν έχουν γίνει βελτιώσεις μέχρι σήμερα.
Έγιναν κάποιες παρεμβάσεις πριν λίγους μήνες, δόθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία αλλά εξακολουθεί να έχει πάρα πολλά προβλήματα. Είναι λανθασμένος ο σχεδιασμός, εξ αρχής. Εάν δεν γίνει επέκταση της πίστας για να δημιουργηθεί νέος τροχόδρομος ώστε να μπαίνουν τα αεροσκάφη, δεν θα βελτιωθεί η κατάσταση. Απαιτείται νέος σχεδιασμός.
Οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ είχαν προτείνει να δημιουργηθεί ένας παράλληλος τροχόδρομος μέσα στην πίστα ώστε να διευκολύνονται στις κινήσεις τους από και προς το αεροδρόμιο τα αεροσκάφη. Επιπλέον, οι θέσεις στην πίστα δεν επαρκούν.
Απαιτείται να γίνει επέκταση. Αυτά, όμως είναι θέματα της Fraport, η οποία θα αποφασίσει πώς θα διαχειριστεί το θέμα», υπογράμμισε ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου εργαζομένων αεροναυτιλίας στον κρατικό αερολιμένα της Ρόδου. Ανέφερε πάντως πως υπήρχε ένα αρχικό σχέδιο το οποίο αφορούσε στην απαλλοτρίωση των δύο παρακείμενων οικοπέδων ώστε να επεκταθεί η πίστα, να αυξηθούν οι θέσεις για την στάθμευση των αεροσκαφών και ταυτόχρονα να υπάρχουν δύο τροχόδρομοι παράλληλοι που θα εξυπηρετούν την κίνηση των αεροσκαφών.
«Αυτή την στιγμή, στις ημέρες και ώρες αιχμής, μπορεί να περιμένουν από 15 έως και 30 λεπτά για να σταθμεύσουν τα αεροπλάνα ελλείψει θέσεων ή αναγκαζόμαστε να κλείσουμε όλες τις διαθέσιμες θέσεις που είναι 20 στον αριθμό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ελεύθερη θέση. Όλα αυτά, λειτουργούν σωρευτικά και δεν διευκολύνουν την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, με αποτέλεσμα και την ταλαιπωρία του επιβατηκού κοινού» κατέληξε ο κ. Ελευθεριάδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Με λένε    06.08.2019 22:51

    Μαρία – Ελένη – Τσαμπίκα

  • Maria    06.08.2019 22:07

    Τουλάχιστον αυτός βγαίνει και ξαναβγαινει δημόσια και επιχειρηματολογεί με αποδείξεις και στοιχεία για όλα τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η διαχείριση του αεροδρομιου.
    Εσύ φίλε μου, ΑΝΩΝΥΜΕ , απλά τον κατηγορείς σε προσωπικό επίπεδο…. προφανώς επειδή ούτε εσύ μπορείς να τον αντιμετωπίσεις με επιχειρήματα έστω και ανώνυμα!!!!!
    Τα προσωπικά του δεν μας αφορούν…. Πήγαινε γράψε τα στην Espresso μπας και εχεις μεγαλύτερη απήχηση με τις κακές τις γλώσσες.
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΧΕΙΣ ΤΕΛΙΚΑ;;;;;

Σχολιασμός άρθρου