ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μπλόκο στις κατασχέσεις λογαριασμών: Πώς αίρεται η δέσμευση και ποιοι κερδίζουν έως 4.200 ευρώ ετησίως

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΦΟΡΙΑ
✦ Σύ­νο­ψη ⌄
  • Με τον νέο νόμο 5313/2026, οι οφει­λέ­τες μπο­ρούν να αί­ρουν την κα­τά­σχε­ση τρα­πε­ζι­κού λο­γα­ρια­σμού κα­τα­βάλ­λο­ντας το 25% της οφει­λής και ρυθ­μί­ζο­ντας το υπό­λοι­πο.
  • Η δυ­να­τό­τη­τα αυτή ισχύ­ει και για πω­λή­σεις ακι­νή­των, όπου αν το δη­μό­σιο πα­ρα­κρα­τή­σει το 1/4 της οφει­λής, το ακί­νη­το ξε­μπλο­κά­ρε­ται.
  • Το ακα­τά­σχε­το όριο για οφει­λές προς το Δη­μό­σιο αυ­ξά­νε­ται από 1.250 σε 1.600 ευρώ μη­νιαί­ως, προ­σφέ­ρο­ντας επι­πλέ­ον προ­στα­σία στους οφει­λέ­τες.
  • Η ρύθ­μι­ση πα­ρέ­χε­ται μία φορά ανά οφει­λέ­τη και δεν ισχύ­ει για άτομα σε κα­θε­στώς πτώ­χευ­σης, ενώ οι λε­πτο­μέ­ρειες θα κα­θο­ρι­στούν από την ΑΑΔΕ.

Με μια απλή αί­τη­ση ενερ­γο­ποιεί­ται από τον Ιού­λιο η δυ­να­τό­τη­τα που για πρώτη φορά δίνει σε χι­λιά­δες οφει­λέ­τες ο νέος νόμος 5313/2026, για πλήρη άρσης της κα­τά­σχε­σης τρα­πε­ζι­κού λο­γα­ρια­σμού, εφό­σον ο οφει­λέ­της κα­τα­βά­λει το 25% της οφει­λής και ρυθ­μί­σει το υπό­λοι­πο των χρεών του.

Αντί­στοι­χο πα­ρά­θυ­ρο ανοί­γει και για όσους χρω­στούν αλλά πω­λούν ακί­νη­το. Αν το δη­μό­σιο πα­ρα­κρα­τή­σει από την πώ­λη­σή του του­λά­χι­στον το 1/4 της οφει­λής του πω­λη­τή, τότε το δε­σμευ­μέ­νο ακί­νη­το ξε­μπλο­κά­ρε­ται.

Επι­πλέ­ον, χωρίς καμία αί­τη­ση, αυ­ξά­νε­ται το ακα­τά­σχε­το για οφει­λές προς το Δη­μό­σιο από 1.250 σε 1.600 ευρώ τον μήνα, δη­λα­δή κατά 350 ευρώ μη­νιαί­ως ή έως 4.200 ευρώ τον χρόνο.

Γε­νι­κή άρση εξο­φλώ­ντας το 1/4

Ο νόμος 5313/2026 αλ­λά­ζει τους όρους στις κα­τα­σχέ­σεις τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών και δίνει διέ­ξο­δο σε όσους είχαν βρε­θεί χωρίς πρό­σβα­ση στα χρή­μα­τά τους. Η κε­ντρι­κή πρό­βλε­ψη είναι ότι κα­τα­σχέ­σεις που έχουν επι­βλη­θεί για βε­βαιω­μέ­νες οφει­λές προς τη φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση μπο­ρούν πλέον να αί­ρο­νται, ύστε­ρα από αί­τη­ση του οφει­λέ­τη και υπό συ­γκε­κρι­μέ­νες προ­ϋ­πο­θέ­σεις.

Το βα­σι­κό κρι­τή­ριο είναι η εξό­φλη­ση ποσού που αντι­στοι­χεί στο 25% της συ­νο­λι­κής οφει­λής για την οποία επι­βλή­θη­κε η κα­τά­σχε­ση, μαζί με τό­κους και προ­σαυ­ξή­σεις. Επι­πλέ­ον, θα πρέ­πει να έχει τα­κτο­ποι­η­θεί με νό­μι­μο τρόπο το υπό­λοι­πο της οφει­λής, είτε μέσω ρύθ­μι­σης είτε μέσω ανα­στο­λής πλη­ρω­μής, ενώ θα πρέ­πει να έχουν επί­σης εξο­φλη­θεί ή ρυθ­μι­στεί και όλες οι άλλες λη­ξι­πρό­θε­σμες οφει­λές του αι­τού­ντος προς τη φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση.

Πώς θα γίνει αυτό; Με τις 72 δό­σεις για πα­λαιά χρέη και τις 24 δό­σεις για τα τρέ­χο­ντα.

Μετά την άρση, ο φο­ρο­λο­γού­με­νος απο­κτά ξανά πρό­σβα­ση στον λο­γα­ρια­σμό του για νέα ποσά που θα πι­στω­θούν από εκεί και πέρα.

Η νέα δυ­να­τό­τη­τα αυτή κα­θιε­ρώ­νε­ται σε μό­νι­μη βάση αλλά πα­ρέ­χε­ται μόνο μία φορά για κάθε οφει­λέ­τη. Συ­νε­πώς δεν υπάρ­χει ημε­ρο­μη­νία λή­ξε­ως για την υπο­βο­λή αι­τή­σε­ων, αν γίνει κακή χρήση της και τη χάσει ο οφει­λέ­της, δεν μπο­ρεί να χρη­σι­μο­ποι­η­θεί ξανά. Η ρύθ­μι­ση δεν εφαρ­μό­ζε­ται σε πρό­σω­πα που κατά την ημε­ρο­μη­νία της αί­τη­σης βρί­σκο­νται ήδη σε κα­θε­στώς πτώ­χευ­σης.

Κλεί­σι­μο

Για κα­τα­σχέ­σεις σε ακί­νη­τα, η αντί­στοι­χη δυ­να­τό­τη­τα ενερ­γο­ποιεί­ται επί­σης αν ικα­νο­ποι­η­θεί το 25% των απαι­τή­σε­ων του δη­μο­σί­ου, με πα­ρα­κρά­τη­ση από το τί­μη­μα πώ­λη­σης του ακι­νή­του. Τις σχε­τι­κές λε­πτο­μέ­ρειες θα εξει­δι­κεύ­ει από­φα­ση που θα εκ­δώ­σει η ΑΑΔΕ, στις επό­με­νες ημέ­ρες.

Με­ρι­κή άρση κα­τά­σχε­σης

Την ίδια στιγ­μή, ο ίδιος νόμος αυ­ξά­νει αι­σθη­τά και το ακα­τά­σχε­το όριο για χρέη προς το Δη­μό­σιο. Το όριο ανε­βαί­νει από τα 1.250 στα 1.600 ευρώ τον μήνα για κάθε φυ­σι­κό πρό­σω­πο και για έναν δη­λω­μέ­νο λο­γα­ρια­σμό, εφό­σον έχει γνω­στο­ποι­η­θεί στην ΑΑΔΕ. Αυτό με­τα­φρά­ζε­ται σε επι­πλέ­ον προ­στα­σία 350 ευρώ τον μήνα, δη­λα­δή έως 4.200 ευρώ τον χρόνο.

Αντί­στοι­χες αυ­ξή­σεις θε­σπί­ζο­νται και για κα­τα­σχέ­σεις από τρά­πε­ζες και ιδιώ­τες. Το ακα­τά­σχε­το σε ατο­μι­κό λο­γα­ρια­σμό ανε­βαί­νει στα 1.600 ευρώ από 1.500 ευρώ, ενώ στους κοι­νούς λο­γα­ρια­σμούς το προ­στα­τευό­με­νο όριο αυ­ξά­νε­ται στα 2.200 ευρώ από 2.000 ευρώ.

Τι κερ­δί­ζουν οι οφει­λέ­τες

Για χρέη προς το Δη­μό­σιο, το ακα­τά­σχε­το αυ­ξά­νε­ται κατά 350 ευρώ τον μήνα, από 1.250 σε 1.600 ευρώ. Αυτό ση­μαί­νει με­ρι­κό πε­ριο­ρι­σμό κα­τα­σχέ­σε­ων έως 4.200 ευρώ ετη­σί­ως.

Για χρέη προς τρά­πε­ζες και ιδιώ­τες, το ακα­τά­σχε­το σε ατο­μι­κό λο­γα­ρια­σμό αυ­ξά­νε­ται από 1.500 σε 1.600 ευρώ. Ενώ για κοι­νούς λο­γα­ρια­σμούς, το όριο ανε­βαί­νει από 2.000 σε 2.200 ευρώ.

Συ­νέ­πως για οφει­λές σε τρά­πε­ζες και ιδιώ­τες οι κα­τα­σχέ­σεις αυ­το­μά­τως πε­ριο­ρί­ζο­νται κατά 100-200 ευρώ το μήνα, ή 1200 έως 2400 ευρώ το χρόνο.

Πηγή: protothema.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.