Ειδήσεις

Επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την απεργία πλοηγών και ρυμουλκών

Για επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την απαγόρευση εισόδου πλοίων στους λιμένες κατά τη διάρκεια της διήμερης απεργίας πλοηγών και ρυμουλκών κάνει λόγο η Ένωση Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας σε επιστολή με την ένδειξη «επείγον» που εστάλη προς τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Δρίτσα.

Επιπλέον υπογραμμίζει ότι η όλη κατάσταση προβληματίζει διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων και, όπως μας γνώρισαν εκπρόσωποί στην Ελλάδα, συγκεκριμένης εταιρείας, σκέπτονται σοβαρά την τροποποίηση προγραμμάτων δρομολογίων των πλοίων στο μέλλον, αποφεύγοντας ελληνικούς λιμένες.

Στην επιστολή σημειώνεται ότι «υπήρξε ταλαιπωρία από μερίδα κρουαζιεροπλοίων που τελικά δεν τους επετράπη από τις λιμενικές Αρχές, να εισέλθουν στους λιμένες όπως στον Πειραιά, στο Ηράκλειο, στην Καβάλα, στην Κέρκυρα, στη Ρόδο. Το γεγονός αυτό δημιούργησε έντονη δυσαρέσκεια στις διαχειρίστριες εταιρείες, αλλά και στις χιλιάδες επιβάτες – τουρίστες που είχαν προγραμματίσει την επίσκεψή τους σε αυτούς».

Αναφέρεται επιπλέον ότι «στην απεργία, εκτός του λιμένα Πειραιά, δεν συμμετείχαν σε κανέναν λιμένα της περιφέρειας τα ρυμουλκά. Αυτό σημαίνει ότι οι έμπειροι πλοίαρχοι, με πολλαπλά ταξίδια, γνώστες των καιρικών καταστάσεων και γενικά των συνθηκών του λιμένα θα μπορούσαν άνετα με την παρουσία των ρυμουλκών να οδηγήσουν τα πλοία ασφαλώς χωρίς πλοηγό, γεγονός που έχει συμβεί σε παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν».

Επισημαίνεται ότι «η μη απαγόρευση εισόδου πλοίων στους λιμένες, την πρώτη ημέρα της απεργίας, όπως για παράδειγμα στη Ρόδο, στην Κέρκυρα, στην Καβάλα και στο Ηράκλειο, όπου τα πλοία εισήλθαν κανονικά χωρίς πλοηγό, καθόρισε τη στάση που θα ακολουθείτο στη συνέχεια και δικαιολογημένα αποτέλεσε το δεδομένο στις εταιρείες να θεωρήσουν βεβαία την εξέλιξη, αλλά δυστυχώς τη δεύτερη ημέρα απαγορεύτηκε από τις λιμενικές Αρχές η είσοδος των πλοίων, κατόπιν, όπως πληροφορηθήκαμε, εντολών υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΝΑ. Το παραπάνω γεγονός ανάγκασε τις εταιρείες και τους εκπροσώπους τους στην Ελλάδα να αναζητήσουν την τελευταία στιγμή άλλον προορισμό και αυτό επέφερε αναστάτωση στα προγράμματα δρομολογίων των πλοίων, των επιβατών – τουριστών που επέβαιναν σε αυτά, καθώς και επιπρόσθετο κόστος στα λειτουργικά έξοδα και άλλα αλυσιδωτά προβλήματα σχετικά με τον ανεφοδιασμό με τρόφιμα και άλλα υλικά, καύσιμα, ύδρευση, παράδοση αποβλήτων στερεών και υγρών κ.ά.»

«Η δυσαρέσκεια που προκαλείται και οι αντιδράσεις των διαχειριστριών εταιρειών εξωτερικού», επισημαίνεται στην επιστολή, «είναι ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται για τη λειτουργία των λιμένων είναι εντελώς άστοχες, δίδοντας την εντύπωση ότι δεν τηρούνται σωστές πολιτικές σε έναν κλάδο που δραστηριοποιείται διεθνώς, αποδίδοντας συνάλλαγμα που τόσο ανάγκη έχει σήμερα η χώρα. Παράλληλα δε και δυσφήμηση προκαλείται διεθνώς και δεν εκμεταλλεύονται οι ευκαιρίες που δίδονται οι οποίες, όταν τις αναλογιστεί κανείς εκ των υστέρων, μπορεί να είναι αργά».

Η Ένωση σημειώνει ακόμη ότι «το ανήκουστο στη συνέχεια είναι η απόφαση επιβολής προστίμου σε πλοίαρχο κρουαζιερόπλοιου, η είσοδος του οποίου επετράπη σε λιμένα της περιφέρειας την πρώτη ημέρα της απεργίας και εκ των υστέρων, όταν έλαβαν την εντολή να απαγορευτεί η είσοδος την επόμενη, εκινήθησαν να τον τιμωρήσουν, για κάτι που έκανε με την έγκριση της λιμενικής Αρχής, επιβάλλοντας πρόστιμο 500 ευρώ».

ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου