ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι 5 φοροΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ του 2015

news room 1 λεπτό ανάγνωση
φοροελαφρύνσεις

Το 2015 έρ­χε­ται με… δώρα (φο­ρο­ε­λα­φρύν­σεις) για μι­σθω­τούς, ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες και συ­ντα­ξιού­χους, σύμ­φω­να με σχε­τι­κές προ­βλέ­ψεις του Κρα­τι­κού Προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού 2015, αλλά και ει­δι­κές ρυθ­μί­σεις του Υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών.

Συ­γκε­κρι­μέ­να:

1. Μειώ­νε­ται από το 25% στο 10% το πο­σο­στό του ετη­σί­ου ει­σο­δή­μα­τος, που πρέ­πει να κα­λύ­ψουν οι μι­σθω­τοί και οι συ­ντα­ξιού­χοι με την αξία των απο­δεί­ξε­ων που συ­γκε­ντρώ­νουν από αγαθά και υπη­ρε­σί­ες, προ­κει­μέ­νου να έχουν λι­γό­τε­ρη φο­ρο­λό­γη­ση.

Επι­ση­μαί­νε­ται, ότι στην πε­ρί­πτω­ση μη κά­λυ­ψης του 10% του ει­σο­δή­μα­τος με απο­δεί­ξεις, το ει­σό­δη­μα που υπο­λεί­πε­ται, φο­ρο­λο­γεί­ται με 22%.

2. Μειώ­νε­ται από την 01-01-2015, κατά 30%, η «ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης», που επι­βάλ­λε­ται σε φο­ρο­λο­γού­με­νους, με ετή­σια ει­σο­δή­μα­τα άνω των 12.000 ευρώ.

Η «ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης» θα υπο­λο­γί­ζε­ται επί των ει­σο­δη­μά­των που θα απο­κτη­θούν το 2015, με μειω­μέ­νους συ­ντε­λε­στές, από το 1-4% στο 0,7-2,8%.

Τα οφέλη που θα προ­κύ­ψουν από τη ρύθ­μι­ση αυτή, για όσους φο­ρο­λο­γού­με­νους έχουν ετή­σια ει­σο­δή­μα­τα άνω των 12.000 ευρώ, θα κυ­μαν­θούν σε ετή­σια βάση ως εξής:

– Από 39 – 60 ευρώ, για όσους εμ­φα­νί­ζουν ει­σο­δή­μα­τα από 13.000 – 20.000 ευρώ.

– Από 126 – 300 ευρώ για όσους εμ­φα­νί­ζουν ει­σο­δή­μα­τα πάνω από 20.000 – 50.000 ευρώ.

– Από 459 – 900 ευρώ για όσους έχουν ει­σο­δή­μα­τα πάνω από 50.000 – 100.000 ευρώ.

– Από 1.200 ευρώ και πάνω για όσους έχουν ει­σο­δή­μα­τα με­γα­λύ­τε­ρα των 100.000 ευρώ.

Τα οι­κο­νο­μι­κά αυτά οφέλη θα γί­νουν, αι­σθη­τά, στις κα­τη­γο­ρί­ες αυτών των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων το 2016, όταν θα γίνει ο τε­λι­κός υπο­λο­γι­σμός των φο­ρο­λο­γι­κών επι­βα­ρύν­σε­ων για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2015.

Ωστό­σο, για τους μι­σθω­τούς και τους συ­ντα­ξιού­χους, οι ελα­φρύν­σεις αυτές θα γί­νουν αι­σθη­τές, τμη­μα­τι­κά, σε 12 μη­νιαί­ες δό­σεις εντός του 2015, μέσω μειώ­σε­ων στις μη­νιαί­ες προ­κα­τα­βο­λές «ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης», οι οποί­ες πραγ­μα­το­ποιού­νται μέσω πα­ρα­κρα­τή­σε­ων.

3. Κα­ταρ­γεί­ται ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος, που επι­βαλ­λό­ταν μέχρι και το 2014, με συ­ντε­λε­στή 1,5%, στα ει­σο­δή­μα­τα τα οποία προ­έρ­χο­νταν από εκ­μι­σθώ­σεις κα­τοι­κιών μέχρι 300 τ.μ. και με συ­ντε­λε­στή 3,0% στα ει­σο­δή­μα­τα που προ­έρ­χο­νταν από εκ­μι­σθώ­σεις κα­τοι­κιών άνω των 300 τ.μ. ή από εκ­μι­σθώ­σεις κτι­σμά­των επαγ­γελ­μα­τι­κής στέ­γης.

Το όφε­λος από την κα­τάρ­γη­ση του φόρου αυτού φθά­νει μέχρι και τα 180 ευρώ για όσους ει­σέ­πρα­ξαν το 2014 ενοί­κια συ­νο­λι­κού ύψους μέχρι 12.000 ευρώ από εκ­μι­σθώ­σεις κα­τοι­κιών και μέχρι τα 360 ευρώ για όσους ει­σέ­πρα­ξαν ενοί­κια συ­νο­λι­κού ποσού μέχρι 12.000 ευρώ, προ­ερ­χό­με­να από εκ­μι­σθώ­σεις κα­τοι­κιών άνω των 300 τ.μ. ή από εκ­μι­σθώ­σεις κτι­σμά­των επαγ­γελ­μα­τι­κής στέ­γης.

4. Απαλ­λάσ­σο­νται από την υπο­χρέ­ω­ση εί­σπρα­ξης και από­δο­σης Φ.Π.Α. πε­ρί­που 450.000 επι­χει­ρή­σεις και ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες, που κατά την διάρ­κεια του 2014, είχαν συ­νο­λι­κά ακα­θά­ρι­στα έσοδα μέχρι 10.000 ευρώ.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι αυτοί μπο­ρούν να ζη­τή­σουν την απέ­ντα­ξή τους από το κα­θε­στώς Φ.Π.Α., με την υπο­βο­λή σχε­τι­κής δή­λω­σης με­τα­βο­λής στις αρ­μό­διες Δ.Ο.Υ., εντός του Ια­νουα­ρί­ου 2015.

5. Τέλος, ανα­στέλ­λε­ται για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από την 01-01-2015 έως την 31-12-2016, η εφαρ­μο­γή των ρυθ­μί­σε­ων για την επι­βο­λή φόρου στην υπε­ρα­ξία που προ­κύ­πτει από τις πω­λή­σεις ακι­νή­των.

epoli.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.