ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2015

news room 1 λεπτό ανάγνωση

Ένας δύ­σκο­λος «φο­ρο­λο­γι­κός» χρό­νος προ­βλέ­πε­ται να είναι το 2015 για εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες πο­λί­τες, καθώς με το νέο προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό ανα­ζη­τού­νται πρό­σθε­τα έσοδα 1,4 δισ. ευρώ.

Το φο­ρο­λο­γι­κό τοπίο του νέου έτους, βέ­βαια, δεν πρό­κει­ται να ξε­κα­θα­ρί­σει, μέχρι να ολο­κλη­ρω­θεί η αξιο­λό­γη­ση από την τρόι­κα.

Οι εκ­πρό­σω­ποι των δα­νει­στών επι­μέ­νουν ότι χρειά­ζο­νται μέτρα, για να κα­λυ­φθεί το δη­μο­σιο­νο­μι­κό κενό του 2015 και ότι δεν επαρ­κεί ο δι­πλα­σια­σμός του συ­ντε­λε­στή ΦΠΑ των ξε­νο­δο­χεί­ων (δια­μο­νή) από το 6,5% στο 13%, ζη­τώ­ντας άρση της μεί­ω­σης κατά 30% της ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης, αλλά και κα­τάρ­γη­ση του μειω­μέ­νου συ­ντε­λε­στή ΦΠΑ που ισχύ­σει σή­με­ρα στα νησιά του Αι­γαί­ου.

Ωστό­σο, υπάρ­χουν ρυθ­μί­σεις που έχουν ψη­φι­στεί από τη Βουλή, οι οποί­ες ανα­μέ­νε­ται να εφαρ­μο­στούν τον και­νούρ­γιο χρόνο, επη­ρε­ά­ζο­ντας τη φο­ρο­λο­γία στα ει­σο­δή­μα­τα εκα­το­ντά­δων χι­λιά­δων πο­λι­τών.

Ποιοι θα έχουν με­γα­λύ­τε­ρες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις

Μι­σθω­τοί που συ­μπλη­ρώ­νουν το μη­νιαίο ει­σό­δη­μά τους με έσοδα από «μπλο­κά­κι», αγρό­τες, αλλά και ερ­γα­ζό­με­νοι που λαμ­βά­νουν πα­ρο­χές σε είδος θα βρε­θούν αντι­μέ­τω­ποι το 2015 με με­γα­λύ­τε­ρες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις.

Στον αντί­πο­δα, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που θα απο­κτή­σουν εφέ­τος ει­σο­δή­μα­τα από ενοί­κια και δεν τους πιά­νουν τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης, θα δια­πι­στώ­σουν μεί­ω­ση της φο­ρο­λο­γι­κής τους επι­βά­ρυν­σης.

Ο φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής μπο­ρεί μεν να αυ­ξά­νε­ται από 10% στο 11% για τα ει­σο­δή­μα­τα από ενοί­κια έως 12.000 ευρώ, αλλά, ταυ­τό­χρο­να, κα­ταρ­γή­θη­κε ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος 1,5%-3% στα ει­σο­δή­μα­τα αυτά, καθώς και η προ­κα­τα­βο­λή φόρου 55%.

Το παζλ των φο­ρο­λο­γι­κών αλ­λα­γών, που ενερ­γο­ποιού­νται το επό­με­νο έτος, συ­μπλη­ρώ­νουν:

Οι αλ­λα­γές στο μέτρο των απο­δεί­ξε­ων

Η μεί­ω­ση κατά 30% της ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης για τους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους με ει­σο­δή­μα­τα άνω των 12.000 ευρώ.

Το «πά­γω­μα» του φόρου υπε­ρα­ξί­ας στις αγο­ρα­πω­λη­σί­ες ακι­νή­των από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2015 μέχρι και τις 31 Δε­κεμ­βρί­ου 2016.

Η κα­τάρ­γη­ση της έν­νοιας του «επαγ­γελ­μα­τία επεν­δυ­τή».

Η απαλ­λα­γή από το ΦΠΑ των μι­κρών επι­χει­ρή­σε­ων με τζίρο έως 10.000 ευρώ.

1. Όσοι είναι μι­σθω­τοί και συ­μπλη­ρώ­νουν το μη­νιαίο τους ει­σό­δη­μα με έσοδα από «μπλο­κά­κι».

Τα ει­σο­δή­μα­τα που θα απο­κτή­σουν εφέ­τος με «μπλο­κά­κι», οι συ­γκε­κρι­μέ­νοι φο­ρο­λο­γού­με­νοι, το επό­με­νο έτος θα φο­ρο­λο­γη­θούν υπο­χρε­ω­τι­κά από το πρώτο ευρώ με συ­ντε­λε­στή 26%, ενώ πα­ράλ­λη­λα θα κλη­θούν να πλη­ρώ­σουν και αυ­ξη­μέ­νο τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος 650 ευρώ από 500 ευρώ που κα­τέ­βα­λαν εφέ­τος.

Για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2013 οι μι­σθω­τοί με έσοδα από «μπλο­κά­κι» είχαν τη δυ­να­τό­τη­τα για τα ει­σο­δή­μα­τα αυτά να επι­λέ­ξουν να φο­ρο­λο­γη­θούν είτε με την κλί­μα­κα των μι­σθω­τών υπό προ­ϋ­πο­θέ­σεις (έως τρεις ερ­γο­δό­τες με σύμ­βα­ση εξαρ­τη­μέ­νης ερ­γα­σί­ας ή σε πε­ρισ­σό­τε­ρους από τρεις ερ­γο­δό­τες και του­λά­χι­στον το 75% των αμοι­βών προ­έρ­χε­ται μόνο από ένα ερ­γο­δό­τη) είτε με την κλί­μα­κα των ελεύ­θε­ρων επαγ­γελ­μα­τιών.

Φο­ρο­λό­γη­ση με την κλί­μα­κα των μι­σθω­τών ση­μαί­νει πρα­κτι­κά ότι δεν επι­βάλ­λε­ται φόρος για ει­σο­δή­μα­τα έως 9.550 ευρώ, ενώ ο πρώ­τος συ­ντε­λε­στής της κλί­μα­κας είναι 22%. Ωστό­σο, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι δεν είχαν τη δυ­να­τό­τη­τα να εκ­πέ­σουν από ακα­θά­ρι­στο ει­σό­δη­μα δα­πά­νες εκτός από τις ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές.

Τι θα ισχύ­σει για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2014 που θα δη­λω­θούν στις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις του 2015;

Εφό­σον κά­ποιος είναι μι­σθω­τός και συ­μπλη­ρώ­νει το ει­σό­δη­μά του ασκώ­ντας και ελεύ­θε­ρο επάγ­γελ­μα, το ει­σό­δη­μα από το «μπλο­κά­κι» θα φο­ρο­λο­γη­θεί οπωσ­δή­πο­τε με συ­ντε­λε­στή 26% από το πρώτο ευρώ και ταυ­τό­χρο­να θα επι­βα­ρυν­θεί με τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος 650 ευρώ.

Το ίδιο θα συμ­βεί και σε κά­ποιον ο οποί­ος δου­λεύ­ει σε έναν ερ­γο­δό­τη με «μπλο­κά­κι», αλλά δεν έχει δη­λώ­σει το σπίτι του ως επαγ­γελ­μα­τι­κή έδρα. Αυ­το­μά­τως, αυτό το λάθος επι­φέ­ρει την ποινή της φο­ρο­λό­γη­σης του ει­σο­δή­μα­τος από το πρώτο ευρώ με συ­ντε­λε­στή 26%.

Ει­δι­κά, για φο­ρο­λο­γού­με­νους με χα­μη­λά ει­σο­δή­μα­τα (άθροι­σμα από μισθό και «μπλο­κά­κι» της τά­ξε­ως των 8.000-12.000 ευρώ) ο φόρος που θα φανεί στο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό του 2015 μπο­ρεί να είναι ακόμη και πάνω από 50% υψη­λό­τε­ρος σε σχέση με αυτόν του φε­τι­νού εκ­κα­θα­ρι­στι­κού.

Βέ­βαια, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι έχουν τη δυ­να­τό­τη­τα να εκ­πέ­σουν από τα ακα­θά­ρι­στα ει­σο­δή­μα­τά τους επαγ­γελ­μα­τι­κές δα­πά­νες και να πε­ριο­ρί­σουν το κα­θα­ρό φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα.

Πα­ρά­δειγ­μα

Φο­ρο­λο­γού­με­νος με ετή­σιο ει­σό­δη­μα από μι­σθω­τές υπη­ρε­σί­ες 7.000 ευρώ και ει­σό­δη­μα από «μπλο­κά­κι» 4.000 ευρώ που έλαβε από έναν ερ­γο­δό­τη. Σύ­νο­λο ει­σο­δή­μα­τος 11.000 ευρώ.

Εφέ­τος επέ­λε­ξε και φο­ρο­λο­γή­θη­κε με την κλί­μα­κα των μι­σθω­τών για το σύ­νο­λο του ει­σο­δή­μα­τος και ο φόρος που πλή­ρω­σε ανήλ­θε σε 320 ευρώ, ενώ επι­βα­ρύν­θη­κε με τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος 500 ευρώ. Επο­μέ­νως, η συ­νο­λι­κή επι­βά­ρυν­ση για το ει­σό­δη­μα που απέ­κτη­σε το 2013 ανήλ­θε σε 820 ευρώ.

Το 2015, το ει­σό­δη­μα των 7.000 ευρώ που προ­έρ­χε­ται από μι­σθω­τές υπη­ρε­σί­ες, θα φο­ρο­λο­γη­θεί με την κλί­μα­κα των μι­σθω­τών και το ει­σό­δη­μα των 4.000 ευρώ με την κλί­μα­κα των ελεύ­θε­ρων επαγ­γελ­μα­τιών.

Έτσι:

Φόρος για το ει­σό­δη­μα από μι­σθω­τές υπη­ρε­σί­ες: 0

Φόρος για το ει­σό­δη­μα από «μπλο­κά­κι»: 1.040 ευρώ

Τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος: 650 ευρώ.

Συ­νο­λι­κή φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση: 1.690 ευρώ. Αύ­ξη­ση φο­ρο­λο­γι­κής επι­βά­ρυν­σης 106%.

2. Ερ­γα­ζό­με­νοι

Ερ­γα­ζό­με­νοι που λαμ­βά­νουν πα­ρο­χές σε είδος από τις επι­χει­ρή­σεις στις οποί­ες ερ­γά­ζο­νται (αυ­το­κί­νη­το, πι­στω­τι­κές κάρ­τες, κλπ).

Οι λε­γό­με­νες πα­ρο­χές σε είδος θα με­τα­τρα­πούν σε ει­σό­δη­μα και θα φο­ρο­λο­γη­θούν, βάσει της κλί­μα­κας. Επει­δή, όμως, για το ει­σό­δη­μα αυτό το οποίο θα εμ­φα­νι­στεί για πρώτη φορά σε φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση δεν έχει γίνει καμία πα­ρα­κρά­τη­ση φόρου, ο φο­ρο­λο­γού­με­νος θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει φόρο επί της αξίας της πα­ρο­χής σε είδος.

Ο φόρος θα υπο­λο­γι­στεί με συ­ντε­λε­στή 22%, 32% ή 42%, ανά­λο­γα με το ύψος του ει­σο­δή­μα­τος, αλλά και της πα­ρο­χής σε είδος. Για το 2015 ανα­μέ­νε­ται να ενερ­γο­ποι­η­θεί η πα­ρα­κρά­τη­ση φόρου για τα ει­σο­δή­μα­τα αυτά.

3. Αγρό­τες

Το 2015, θα φανεί στα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά ο νέος τρό­πος φο­ρο­λό­γη­σης των αγρο­τών.

Το σύ­στη­μα του αντι­κει­με­νι­κού προσ­διο­ρι­σμού του κα­θα­ρού γε­ωρ­γι­κού ει­σο­δή­μα­τος το οποίο ίσχυε μέχρι πρό­τι­νος κα­ταρ­γή­θη­κε.

Για το έτος 2014 και τα επό­με­να έτη, το φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα κάθε αγρό­τη προσ­διο­ρί­ζε­ται πλέον με τη λο­γι­στι­κή μέ­θο­δο, δη­λα­δή με αφαί­ρε­ση των πα­ρα­γω­γι­κών δα­πα­νών του από το συ­νο­λι­κό ποσό των ακα­θα­ρί­στων εσό­δων που ει­σέ­πρα­ξε κατά τη διάρ­κεια του έτους, μέσω των πω­λή­σε­ων των πα­ρα­χθέ­ντων προ­ϊ­ό­ντων του.

Οι υπο­λο­γι­σμοί

Με πιο απλά λόγια, για τον προσ­διο­ρι­σμό του αγρο­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος που θα υπα­χθεί σε φόρο ισχύ­ει ο κα­νό­νας «έσοδα μείον έξοδα».

Τα κα­θα­ρά κέρδη των αγρο­τών θα φο­ρο­λο­γη­θούν με συ­ντε­λε­στή 13% από το πρώτο ευρώ, ενώ εφέ­τος φο­ρο­λο­γή­θη­καν με την κλί­μα­κα των μι­σθω­τών, δη­λα­δή είχαν αφο­ρο­λό­γη­το όριο 9.550 ευρώ και το ει­σό­δη­μά τους προσ­διο­ρί­στη­κε με το αντι­κει­με­νι­κό σύ­στη­μα.

Οι αγρό­τες κιν­δυ­νεύ­ουν να πια­στούν στην πα­γί­δα των τεκ­μη­ρί­ων και να φο­ρο­λο­γη­θούν με συ­ντε­λε­στή 13% από το πρώτο ευρώ του τεκ­μαρ­τού ει­σο­δή­μα­τος, εφό­σον:

Το δη­λω­θέν ει­σό­δη­μά τους είναι μι­κρό­τε­ρο από το ει­σό­δη­μα που προ­κύ­πτει με την εφαρ­μο­γή των τεκ­μη­ρί­ων δια­βί­ω­σης (κα­τοι­κί­ες, αυ­το­κί­νη­τα, ελά­χι­στο τεκ­μή­ριο δια­βί­ω­σης).

Δη­λώ­σουν ζημιά ή μη­δε­νι­κά ει­σο­δή­μα­τα.

4. Ενοί­κια: Ποιοι χά­νουν-ποιοι κερ­δί­ζουν

Λι­γό­τε­ρους φό­ρους θα κλη­θούν να πλη­ρώ­σουν το 2015 οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που απο­κτούν ει­σο­δή­μα­τα απο­κλει­στι­κά από ακί­νη­τα, με την προ­ϋ­πό­θε­ση, όμως ότι δεν θα πια­στούν στην «τσι­μπί­δα» των τεκ­μη­ρί­ων δια­βί­ω­σης.

Μπο­ρεί ο φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής για τα πρώτα 12.000 ευρώ του ει­σο­δή­μα­τα από ενοί­κια να αυ­ξή­θη­κε από το 10% στο 11%, πα­ράλ­λη­λα, όμως, κα­ταρ­γή­θη­κε ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος 1,5% και 3%, εφό­σον η επι­φά­νεια κα­τοι­κί­ας υπερ­βαί­νει τα 300 τ.μ. ή πρό­κει­ται για επαγ­γελ­μα­τι­κή μί­σθω­ση.

Επί­σης, στα ει­σο­δή­μα­τα από ακί­νη­τα δεν υπο­λο­γί­ζε­ται πλέον προ­κα­τα­βο­λή φόρου 55%.

Οι υπο­πε­ρι­πτώ­σεις

Όμως, σε κάθε πε­ρί­πτω­ση φο­ρο­λο­γου­μέ­νου, ο οποί­ος κατά τη διάρ­κεια του τρέ­χο­ντος έτους έχει ει­σπρά­ξει πολύ χα­μη­λά ποσά ενοι­κί­ων και δεν έχει ει­σο­δή­μα­τα από άλλες πηγές, τότε εφό­σον το συ­νο­λι­κό ποσό των ει­σπρα­χθέ­ντων ενοι­κί­ων-δη­λα­δή το πραγ­μα­τι­κό του ει­σό­δη­μα-είναι μι­κρό­τε­ρο από το τεκ­μαρ­τό ει­σό­δη­μα που προ­κύ­πτει με βάση τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης (κα­τοι­κί­ες, αυ­το­κί­νη­τα) ο φόρος ει­σο­δή­μα­τος θα υπο­λο­γί­ζε­ται επί του τεκ­μαρ­τού κι όχι επί του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος.

Στην πε­ρί­πτω­ση αυτή, ο υπο­λο­γι­σμός του φόρου θα γί­νε­ται με συ­ντε­λε­στή 11% μέχρι το ύψος του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος και με συ­ντε­λε­στή 26% επί του ποσού της πρό­σθε­της δια­φο­ράς ει­σο­δή­μα­τος που θα προ­κύ­πτει με βάση τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης.

Κι αυτό γιατί η πρό­σθε­τη αυτή δια­φο­ρά θα θε­ω­ρεί­ται ως «ει­σό­δη­μα από επι­χει­ρη­μα­τι­κή εμπο­ρι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα» και θα φο­ρο­λο­γεί­ται με το συ­ντε­λε­στή 26% που προ­βλέ­πε­ται για το ει­σό­δη­μα αυτής της κα­τη­γο­ρί­ας.

Επι­πρό­σθε­τα, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι αυτοί θα υπο­χρε­ω­θούν να κα­τα­βά­λουν και προ­σαύ­ξη­ση 55% επί του ήδη αυ­ξη­μέ­νου κύ­ριου φόρου ει­σο­δή­μα­τος.

Συ­νο­λι­κά, δη­λα­δή, θα κλη­θούν κι αυτοί να πλη­ρώ­σουν φόρο έως και 40,3% επί ενός τεκ­μαρ­τού-μη πραγ­μα­τι­κού-ει­σο­δή­μα­τος.

5. Απο­δεί­ξεις

Αλ­λα­γές έχουν επέλ­θει και στο μέτρο των απο­δεί­ξε­ων για τα εφε­τι­νά ει­σο­δή­μα­τα.

Οι μι­σθω­τοί και οι συ­ντα­ξιού­χοι, για να εξα­σφα­λί­σουν την έκ­πτω­ση φόρου των 2.100 ευρώ, θα πρέ­πει να έχουν απο­δεί­ξεις που αντι­στοι­χούν σε πο­σο­στό 10% του δη­λού­με­νου και φο­ρο­λο­γού­με­νου ατο­μι­κού ει­σο­δή­μα­τος και μέχρι του ποσού των 10.500 ευρώ.

Πά­ντως, το μέτρο των απο­δεί­ξε­ων, όπως το γνω­ρί­ζου­με μέχρι σή­με­ρα, παύει να ισχύ­ει για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2015.

Το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών σκέ­φτε­ται να εφαρ­μό­σει ένα μο­ντέ­λο «λο­τα­ρί­ας», με στόχο τον πε­ριο­ρι­σμό της φο­ρο­δια­φυ­γής μέσω της μη έκ­δο­σης απο­δεί­ξε­ων και την τό­νω­ση των εσό­δων πε­ρί­που κατά 500 εκατ. ευρώ.

Το σχέ­διο προ­βλέ­πει ότι κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νος θα απο­στέλ­λει στο υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών μέσω του κι­νη­τού τη­λε­φώ­νου του, με μή­νυ­μα sms ή μέσω μίας ηλε­κτρο­νι­κής εφαρ­μο­γής στο Taxisnet τον αριθ­μό κάθε από­δει­ξης που έχει συλ­λέ­ξει.

Η δια­δι­κα­σία της κλή­ρω­σης

Έτσι, θα μπο­ρεί να με­τέ­χει σε κλη­ρώ­σεις χρη­μα­τι­κών ποσών. Ο αριθ­μός της κάθε από­δει­ξης, τον οποίο θα απο­στέλ­λει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος, θα με­τέ­χει στην κλή­ρω­ση ως «λα­χνός».

Οι κλη­ρώ­σεις θα γί­νο­νται κάθε μήνα και οι τυ­χε­ροί στην αρχή του­λά­χι­στον, θα κερ­δί­ζουν ποσά της τάξης των 500 – 1.000 ευρώ.

Ωστό­σο, οι «τυ­χε­ροί» θα είναι αρ­κε­τές χι­λιά­δες, ενώ δεν απο­κλεί­ε­ται να προ­βλε­φθεί και με­γα­λύ­τε­ρο έπα­θλο έως 10.000 ευρώ για κά­ποιους υπερ­τυ­χε­ρούς.

6. Δη­λώ­σεις 2015

Οι απο­δεί­ξεις, ωστό­σο, είναι απα­ραί­τη­τες για τις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις που θα υπο­βλη­θούν το 2015 και οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα πρέ­πει να γνω­ρί­ζουν ότι:

Η υπο­χρέ­ω­ση της συλ­λο­γής απο­δεί­ξε­ων δα­πα­νών ισχύ­ει μόνο για τα ει­σο­δή­μα­τα που προ­έρ­χο­νται από μι­σθω­τές υπη­ρε­σί­ες.

Αυτό ση­μαί­νει ότι οι μι­σθω­τοί ή οι συ­ντα­ξιού­χοι έχουν ει­σο­δή­μα­τα και από άλλες πηγές, για πα­ρά­δειγ­μα ει­σο­δή­μα­τα από ενοί­κια, θα πρέ­πει να έχουν απο­δεί­ξεις μόνο για το τμήμα του ει­σο­δή­μα­τος που προ­έρ­χε­ται από μι­σθω­τές υπη­ρε­σί­ες.

Αν, για πα­ρά­δειγ­μα, ένας συ­ντα­ξιού­χος έχει 6.000 ευρώ από σύ­ντα­ξη και 3.600 ευρώ (300Χ12), από ενοί­κια οι απο­δεί­ξεις που θα πρέ­πει να δη­λώ­σει είναι 600 ευρώ (6.000 Χ 10%).

Αν συλ­λέ­ξουν πε­ρισ­σό­τε­ρες απο­δεί­ξεις, δεν έχουν κα­νέ­να όφε­λος. Αντί­θε­τα, αν το ποσό των προ­σκο­μι­ζό­με­νων απο­δεί­ξε­ων δα­πα­νών του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου είναι μι­κρό­τε­ρο από το ποσό που απαι­τεί­ται, επι­βάλ­λε­ται φόρος με συ­ντε­λε­στή 22% επί της δια­φο­ράς.

Για πα­ρά­δειγ­μα, για ει­σό­δη­μα 40.000 ευρώ απαι­τού­νται 4.000 απο­δεί­ξεις.

Αν ο φο­ρο­λο­γού­με­νος κα­τα­θέ­σει 2.000 απο­δεί­ξεις, δη­λα­δή 2.000 λι­γό­τε­ρες, τότε, πέραν από το φόρο που θα πλη­ρώ­σει, θα επι­βα­ρυν­θεί με πρό­σθε­το φόρο 2.000 Χ22% = 440 ευρώ επι­πλέ­ον.

Οι απο­δεί­ξεις που προ­σκο­μί­ζο­νται, πρέ­πει να αφο­ρούν αγο­ρές αγα­θών και υπη­ρε­σιών και, συ­γκε­κρι­μέ­να:

Δια­τρο­φή και μη αλ­κο­ο­λού­χα ποτά

Αλ­κο­ο­λού­χα ποτά και κα­πνός

Έν­δυ­ση και υπό­δη­ση

Στέ­γα­ση (μόνο οι υπη­ρε­σί­ες και τα είδη επι­σκευ­ής και συ­ντή­ρη­σης κα­τοι­κί­ας)

Διαρ­κή αγαθά, είδη νοι­κο­κυ­ριού και υπη­ρε­σί­ες

Με­τα­φο­ρές (μόνο οι με­τα­φο­ρές πραγ­μά­των, η συ­ντή­ρη­ση και επι­σκευή αυ­το­κι­νή­του/μο­το­σι­κλέ­τας, τα ανταλ­λα­κτι­κά, τα καύ­σι­μα, τα λι­πα­ντι­κά, το αντι­ψυ­κτι­κό και η μί­σθω­ση ταξί)

Ανα­ψυ­χή, πο­λι­τι­στι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες (δεν λαμ­βά­νο­νται υπόψη οι ει­σφο­ρές στη – Δη­μό­σια Τη­λε­ό­ρα­ση και σε συν­δρο­μη­τι­κά κα­νά­λια)

Εκ­παί­δευ­ση (μόνο τα δί­δα­κτρα φρο­ντι­στη­ρί­ων και ξένων γλωσ­σών)

Ξε­νο­δο­χεία, καφέ, εστια­τό­ρια

Αλλά αγαθά και υπη­ρε­σί­ες (δεν λαμ­βά­νο­νται υπόψη οι δα­πά­νες για κάθε εί­δους ασφά­λι­ση).

7. Απαλ­λα­γή από το ΦΠΑ για 415.000 μι­κρές επι­χει­ρή­σεις

Τη δυ­να­τό­τη­τα να απαλ­λα­γούν από το ΦΠΑ θα έχουν από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2015 οι μι­κρές επι­χει­ρή­σεις με ακα­θά­ρι­στα έσοδα έως 10.000 ευρώ.

Το μέτρο αφορά 415.000 επι­χει­ρή­σεις και επι­τη­δευ­μα­τί­ες και, για να απαλ­λα­γούν από τον ΦΠΑ, θα πρέ­πει να υπο­βά­λουν αί­τη­ση στο Μη­τρώο της εφο­ρί­ας.

Όσοι επι­λέ­ξουν την απαλ­λα­γή από τον ΦΠΑ, στην πε­ρί­πτω­ση που σε μία δια­χει­ρι­στι­κή χρήση υπερ­βούν το ποσό των 10.000 ευρώ, αυ­το­μά­τως στην επό­με­νη χρήση εντάσ­σο­νται στο κα­νο­νι­κό κα­θε­στώς από­δο­σης του ΦΠΑ.

Επί­σης, όσοι υπα­χθούν στο απαλ­λασ­σό­με­νο κα­θε­στώς, έχουν υπο­χρέ­ω­ση έκ­δο­σης φο­ρο­λο­γι­κών στοι­χεί­ων στα οποία θα ανα­γρά­φουν την έν­δει­ξη «χωρίς φόρο προ­στι­θέ­με­νης αξίας – απαλ­λα­γή μι­κρών επι­χει­ρή­σε­ων» και δεν δι­καιού­νται να εκ­πέ­σουν τον φόρο εισ­ρο­ών τους.

Πηγή: Ημε­ρη­σία

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.