Τοπικές Ειδήσεις

Αντίστροφη μέτρηση για το κλείσιμο της Νέας Αγοράς

• Την επόμενη Κυριακή είναι η καταληκτική ημερομηνία για να κατεβάσουν ρολά όλα τα καταστήματα • Παναγιώτης Κατσιδώνης: «Είμαστε όλοι έτοιμοι από κάθε άποψη»
• Κώστας Χαλκιάς: «Ευχή όλων να ολοκληρωθεί το έργο και να απολαύσουν όλοι, τα οφέλη από την λειτουργία της Νέας Αγοράς»  • Το χρονοδιάγραμμα αναφέρει ότι η Νέα Αγορά, θα πρέπει να επαναλειτουργήσει από τον Μάιο του 2026

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το κλείσιμο της Νέας Αγοράς. Σύμφωνα με όσα δήλωσε προς την ‘δ’ ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών, κ. Παναγιώτης Κατσιδώνης, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο μνημείο είναι έτοιμοι από κάθε άποψη για να παραδώσουν τα καταστήματά τους και να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της Νέας Αγοράς.
Η καταληκτική ημερομηνία για να κατεβάσουν ρολά οι επιχειρήσεις, είναι η επόμενη Κυριακή, 19 Νοεμβρίου 2025.
«Από τη δική μας πλευρά, είναι όλα έτοιμα για την εκκένωση και το κλείσιμο των καταστημάτων με σκοπό την εγκατάσταση του εργολάβου και την έναρξη των εργασιών. Εμείς παραμένουμε πιστοί στις δεσμεύσεις μας και σε αυτά που έχουμε υπογράψει με τον Δήμο Ρόδου. Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια για να προχωρήσουν οι εργασίες».
Θυμίζουμε ότι λόγω των συνεχών καθυστερήσεων που σημειώθηκαν, το χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε ότι από τις 15 του Οκτωβρίου επρόκειτο να ξεκινήσει το κλείσιμο των αυθαιρέτων, μετατέθηκε. Από την στιγμή που θα κλείσει το μνημείο θα εγκατασταθεί ο εργολάβος, θα αφαιρεθούν τα ηλεκτροφόρα καλώδια κ.λπ. θα απομακρυνθούν διάφορες κατασκευές και φυσικά θα ξεκινήσουν πολλές εργασίες.
Επειδή, ωστόσο, προηγήθηκε τους προηγούμενους μήνες η “περιπέτεια” με το αίτημα για διάλυση της εργολαβίας, οι 55 επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο μνημείο, δεν κρύβουν την ανησυχία τους για το τι μέλλει γενέσθαι.


«Εμείς είμαστε ακόμη επιφυλακτικοί. Μετά από όσα προηγήθηκαν ανάμεσα στον εργολάβο και στη Δημοτική Αρχή, ανησυχούμε μήπως συμβεί πάλι κάποιο απρόοπτο κατά τη διάρκεια της εξέλιξης των εργασιών και μας πάει πίσω στην επιστροφή μας ή εάν συμβεί κάτι ενώ έχουμε κλείσει τις επιχειρήσεις μας. Όπως είπαμε, εμείς έχουμε προετοιμαστεί για το κλείσιμο των καταστημάτων μας, καθώς όλα είναι σχεδιασμένα και προγραμματισμένα. Έχουμε τακτοποιήσει τα εμπορεύματά μας, τη μετακόμιση μας, και βέβαια τους εργαζόμενους. Είμαστε όμως όλοι επιφυλακτικοί για το πότε θα επιστρέψουμε στις επιχειρήσεις μας κι εάν θα είμαστε έτοιμοι για την επόμενη τουριστική περίοδο. Εάν όλα πάνε καλά, χωρίς απρόοπτα και χωρίς καθυστερήσεις, υπολογίζουμε ότι θα επιστρέψουμε μέχρι τον Μάιο του 2026 και βεβαίως, θα προλάβουμε την επόμενη σεζόν. Πιστεύουμε ότι όλες οι πλευρές, έχουν καταλάβει ότι δεν υπάρχει πια περιθώριο για άλλα λάθη και νέες περιπέτειες με τις καθυστερήσεις…»
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το χρονοδιάγραμμα αναφέρει ότι η Νέα Αγορά, θα πρέπει να επαναλειτουργήσει –εάν όλα πάνε καλά- από τον Μάιο του 2026.
Υπενθυμίζουμε ότι το επιχειρηματικό πλάνο που είχε υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές με τον Δήμο Ρόδου, προέβλεπε κατ’ αρχήν την ανανέωση των συμβολαίων για 12 χρόνια ενώ ο κάθε καταστηματάρχης θα συμβάλει με ένα ποσόν της τάξεως των 15.000 – 25.000 ευρώ.
«Η συμφωνία που έχουμε κάνει με τον Δήμο Ρόδου είναι ότι για όσο διάστημα οι επιχειρήσεις μας παραμείνουν κλειστές, δεν θα πληρώνουμε ενοίκιο και δεν θα μετράει ο χρόνος που αφορά στο συμβόλαιο (πάγωμα για όσο χρειαστεί). Από τη στιγμή που θα γυρίσουμε στις επιχειρήσεις μας και θα τηρήσουμε τις δικές μας υποχρεώσεις, θα ξεκινήσουμε να πληρώνουμε και τα ενοίκια –τα οποία θα είναι αυξημένα κατά 15% όπως έχουμε συμφωνήσει- ενώ θα ξεκινήσει να μετράει ο χρόνος των μισθωμάτων. Εμείς θα βάλουμε πλάτη και δεν πρόκειται να δημιουργήσουμε κανένα πρόβλημα» -ανέφερε ο κ. Κατσιδώνης.


«Η Νέα Αγορά θα αλλάξει εντελώς. Θα είναι μία πολύ όμορφη εικόνα και θα είναι πολύ λειτουργική. Και όλοι εμείς οι καταστηματάρχες αυτό θέλουμε! Να δούμε την Νέα Αγορά, εντελώς διαφορετική, αναβαθμισμένη, όμορφη και λειτουργική!», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών.
Κ.Χαλκιάς: «Το μεγάλο στοίχημα θα είναι η λειτουργία του μνημείου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών»
Για το θέμα, σε δηλώσεις του αλλά και στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Κώστας Χαλκιάς ξεκαθάρισε τα εξής: «Η προετοιμασία που γίνεται για την εγκατάσταση του εργολάβου είναι σε καθημερινή βάση. Όλες οι λεπτομέρειες, εξετάζονται με προσοχή ώστε όταν ξεκινήσουν οι εργασίες, να εκτελεστεί το έργο με ασφάλεια αλλά και με ταχείς ρυθμούς. Είναι πολύ σημαντικό να δούμε όλα τα θέματα που αφορούν στην αποκατάσταση της Νέας Αγοράς, συμπεριλαμβανομένων και των ζητημάτων των μισθωτών. Στόχος μας είναι να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε ένα κατάστημα – πιλότο, το οποίο θα αποτελέσει ένα δείγμα για το πώς θα διαμορφωθούν όλα τα καταστήματα. Όταν θα έχει ολοκληρωθεί σε σημαντικό βαθμό η τοποθέτηση των υποδομών στο κτήριο να έχουν όλοι οι καταστηματάρχες την εικόνα για να διαμορφώσουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Διότι το άνοιγμα της Νέας Αγοράς περιλαμβάνει όχι μόνον την ολοκλήρωση του έργου αλλά και την αποκατάσταση του εσωτερικού όλων των καταστημάτων. Μέχρι σήμερα, θεωρούμε ότι η συνεργασία που έχουμε τόσο με το Σύλλογο και τον πρόεδρο κ. Παναγιώτη Κατσιδώνη, είναι καλή. Δεν έχουμε προβλήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν. Από τεχνικής φύσεως, θα υπάρχουν θέματα και στην πορεία –τα οποία μπορούν να επιλύονται κάθε φορά με διάλογο για την εξεύρεση της κατάλληλης λύσης. Τέτοια ζητήματα, θα αντιμετωπίζουμε από εβδομάδα σε εβδομάδα, είμαι σίγουρος. Είναι αυτό που λέμε ‘βλέποντας και κάνοντας’. Κάνουμε τους υπολογισμούς μας, για τους οχτώ μήνες των εργασιών αλλά ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει ποια ζητήματα θα ανακύψουν, μέρα με την μέρα. Θεωρούμε ότι θα είμαστε σε ένα καλό σημείο με την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν. Επιπλέον, να σημειώσω ότι κάθε έργο τέτοιας κλίμακας, απαιτεί θυσίες. Γνωρίζουμε ότι οι καταστηματάρχες, βάζουν πλάτη για το έργο. Προσωπικά, θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο. Ευχή όλων είναι να ολοκληρωθεί το έργο και να απολαύσουν όλοι, τόσο οι καταστηματάρχες όσο και ο ροδιακός λαός, τα οφέλη από την λειτουργία της Νέας Αγοράς που θα δώσει μία άλλη εικόνα στην πόλη αλλά και στην λειτουργία του κέντρου της πόλης της Ρόδου».
Διαβεβαίωσε πάντως, ότι το μεγάλο στοίχημα θα είναι η λειτουργία του μνημείου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών. Σχετικά με τους κενούς χώρους (που είναι σχεδόν 40 καταστήματα 20 εσωτερικά και 20 εξωτερικά) είπε ότι θα δημοπρατηθούν από τον Δήμο Ρόδου, ακολουθώντας τις διατάξεις ενός Προεδρικού Διατάγματος για την ακίνητη περιουσία και με όρους που διέπουν τα συμφωνητικά των καταστηματαρχών: «Οι διαδικασίες της δημοπράτησης, θα γίνουν ανάλογα με την πρόοδο του έργου. Ενδεχομένως τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο να ξεκινήσουμε ώστε να μπορέσουν με την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν, να εγκατασταθούν και οι καινούργιοι επιχειρηματίες» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου