Τοπικές Ειδήσεις

O ταχυδρόμος… δεν θα χτυπάει δύο φορές στη Pόδο – Mειώνονται οι διανομείς στα νησιά, μεγαλώνει ο χρόνος παράδοσης

Από τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το νέο πρόγραμμα διανομής αλληλογραφίας των ΕΛΤΑ το οποίο ήδη λειτουργεί πιλοτικά και προβλέπει την μεγάλη μείωση των διανομέων.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι ταχυδρομικοί τομείς στην πόλη της Ρόδου από 13 μειώνονται σε έξι! Μόλις έξι ταχυδρόμοι θα εξυπηρετούν πλέον 70.000 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2011 σε μία περιοχή που περικλείει την πόλη της Ρόδου, τα Κρητικά μέχρι και τα Κοσκινού! Στην Ιαλυσό θα μείνουν μόνο δύο ταχυδρόμοι να εξυπηρετούν 20.000 και πλέον κατοίκους και μεγάλο αριθμό ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών επιχειρήσεων. Μόνο ένας ταχυδρόμος θα μείνει στην Κρεμαστή. Τρεις μέρες την εβδομάδα θα εξυπηρετεί την Κρεμαστή και δύο το χωριό του Παραδεισίου, όπου σημειωτέον πριν από κάποια χρόνια έκλεισε το ταχυδρομικό υποκατάστημα που λειτουργούσε εκεί. Στην Κω, οι διανομείς των ΕΛΤΑ θα μειωθούν από πέντε σε τρεις, ενώ από ένα θα διαθέτουν η Σύμη, η Κάρπαθος και η Λέρος και τρεις η Κάλυμνος.
Η μείωση των διανομέων αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα στην επίδοση τόσο της αλληλογραφίας όσο και των μικροδεμάτων, τα οποία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Ήδη μετά την πρώτη καραντίνα εκτοξεύθηκαν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες με αποτέλεσμα να αποτελούν πια το μεγαλύτερο μέρος της διανομής τα μικροδέματα. Με τη συρρίκνωση του αριθμού των διανομέων ωστόσο υπάρχει έντονη ανησυχία για σοβαρές καθυστερήσεις στην πληρωμή των συντάξεων και κυρίως στις απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές αλλά και στην επίδοση των λογαριασμών ΔΕΚΟ.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αυξάνει το διάστημα επίδοσης της αλληλογραφίας σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα κατάθεσης της επιστολής, ενώ έως τώρα ήταν μία εργάσιμη ημέρα (για επιστολές Α’ προτεραιότητας). Προβλέπει επίσης μόλις μία εβδομαδιαία επίσκεψη ταχυδρόμου σε ορισμένες περιοχές με λιγότερους από 7.000 κατοίκους, όπως π.χ. στα μικρότερα νησιά της περιοχής μας.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει και το σταδιακό κλείσιμο περίπου 220 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, κάτι που είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν. Στα Δωδεκάνησα λειτουργούν 27 καταστήματα εκ των οποίων τα 11 στη Ρόδο και επικρατεί ανησυχία εάν θα παραμείνουν όλα ανοιχτά.
Η πραγματική διάσταση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ αναμένεται να φανεί στο αμέσως επόμενο διάστημα. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ Δωδεκανήσου, κ. Τσαμπίκος Διακοσταματίου, ήδη οι ανάγκες της πόλης της Ρόδου καλύπτονται οριακά με τους 13 διανομείς (πριν από ενάμιση χρόνο ήταν 16)!
«Ήδη στην πόλη της Ρόδου με τον μέχρι τώρα αριθμό διανομέων καλύπτονται οριακά οι ανάγκες. Το ίδιο ισχύει και για την Ιαλυσό και άλλες περιοχές και νησιά. Μπορεί να έχει μειωθεί η αλληλογραφία, αυξήθηκαν όμως πάρα πολύ τα μικροδέματα, καθώς λόγω της πανδημίας και των lockdown ο κόσμος στράφηκε στις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Σίγουρα θα υπάρξουν καθυστερήσεις στη διανομή αλληλογραφίας, μικροδεμάτων, λογαριασμών ΔΕΚΟ… Από την πλευρά μας θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι πολίτες… Πιθανόν όμως σε κάποιες περιπτώσεις θα κάνουν να δουν ταχυδρόμο επτά έως οκτώ μέρες.
Δυστυχώς, ο καθορισμός των νέων τομέων βασίστηκε σε πληθυσμιακά δεδομένα προ δεκαετίας και δεν λαμβάνει υπόψη την αύξηση του πληθυσμού τη θερινή περίοδο και τη λειτουργία των εποχικών ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Επίσης δεν έχει ληφθεί υπόψη η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών και ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν επιστολές και δέματα από το ένα νησί στο άλλο», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου