Ειδήσεις

ΣΕΛΠΕ: 2 στους 3 καταναλωτές «κυνηγούν» προσφορές και εκπτώσεις

Σε μηνιαίους λογαριασμούς, αγορές προϊόντων και φόρους δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους τα ελληνικά νοικοκυριά, ενώ 6 στους 10 καταναλωτές ενημερώνονται από το διαδίκτυο πριν αγοράσουν, σύμφωνα με νέα έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

ΣΕΛΠΕ ανακοινώνει την έναρξη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος. Η έρευνα πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η πρώτη έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 19-29 Οκτωβρίου μέσω Πανελλήνιας Έρευνας Καταναλωτών με δείγμα 995 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα και καταγράφει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού.

Ακολουθούν τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας:

  • 3 στα 4 νοικοκυριά ξοδεύουν άνω του 80% του εισοδήματος τους
  • Οι μεγαλύτερες δαπάνες αφορούν: μηνιαίους λογαριασμούς (25%), αγορές προϊόντων (25%) και φόρους (19%)
  • Προσφορές και εκπτώσεις το βασικό ζητούμενο των καταναλωτών με 2 στους 3 να τις «κυνηγούν»
  • Αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου στις λιανικές πωλήσεις – 6 στους 10 καταναλωτές ενημερώνονται από το διαδίκτυο πριν αγοράσουν

Καταρχάς, καταγράφεται η οικονομική πίεση που αντιμετωπίζει το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Το 74% του κοινού ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος του σε μηνιαία βάση, ενώ το 10% ξοδεύει πάνω από 100%, πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 25% του εισοδήματος, όσο είναι και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. Αθροιστικά οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους ανέρχονται κατ’ εκτίμηση στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος. Ενώ η τάση και στις δύο αυτές κατηγορίες δαπανών είναι να αυξηθούν, όπως καταγράφεται στον δείκτη τάσης μεταβολής δαπανών, έναντι των δαπανών σε αγορές προϊόντων και υπηρεσίες για τις οποίες η τάση είναι αρνητική.

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου