Ειδήσεις

Επίκαιρη Ερώτηση και Επιστολή για την εξαίρεση της Καρπάθου από το μεταφορικό ισοδύναμο

 Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Δημήτρης Κρεμαστινός απέστειλε επιστολή προς τον Έπαρχο Καρπάθου – Κάσου κ. Γιάννη Μηνατσή με αφορμή τη δημόσια πρόσκληση για συζήτηση σχετικά με την εξαίρεση της Καρπάθου από το μεταφορικό ισοδύναμο. Στην επιστολή τον ενημερώνει ότι κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση για το θέμα προς τον Υπουργό Οικονομικών.
Όπως εξηγεί στην επιστολή του ο Δημήτρης Κρεμαστινός, το μεταφορικό ισοδύναμο συζητείται εδώ και χρόνια, προτού εξισωθεί ο ΦΠΑ των νησιών με της υπόλοιπης χώρας και πριν από την επιβολή τέλους διανυκτέρευσης. Είναι ένα μέτρο που δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να αντισταθμίσει την οικονομική ζημία που έχουν προκαλέσει στους νησιώτες οι κυβερνητικές πολιτικές στον ΦΠΑ και ο φόρος διανυκτέρευσης.
Αν και αναιμικό μέτρο, ο Δημήτρης Κρεμαστινός τονίζει μεταφέροντας και τη θέση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ότι τουλάχιστον η Κάρπαθος δεν θα έπρεπε να εξαιρείται από αυτό.
Ακολουθεί η επιστολή και το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
Αθήνα, 26.03.2018
 
 
Προς τον Έπαρχο Καρπάθου – Κάσου, κ. Ιωάννη Γ. Μηνατσή
 
 Κύριε Έπαρχε,
 
Με αφορμή την δημόσια πρόσκλησή σας για συζήτηση και οργάνωση αντίδρασης για την εξαίρεση της Καρπάθου από το σχεδιαζόμενο από την Κυβέρνηση μεταφορικό ισοδύναμο, θα ήθελα να θέσω υπόψη σας την προσωπική μου άποψη και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης την οποία σας παρακαλώ να μεταφέρετε στους παρευρισκόμενους.
 
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη αντιμετωπίζει το μεταφορικό ισοδύναμο ως θέμα ουσίας και όχι ως θέμα εντυπώσεων. Με αυτό το σκεπτικό καταθέτουμε για το ζήτημα Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή.
Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου έχει στόχο να αποκαταστήσει τη διαρκή αδικία που υφίστανται οι νησιώτες, ειδικά των απομακρυσμένων από την ενδοχώρα περιοχών, όταν πληρώνουν πολύ ακριβότερα τα βασικά αγαθά τους (εισιτήρια, τρόφιμα, καύσιμα κλπ.) με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται πολύ το κόστος ζωής. Αυτό το μέτρο συζητείται επί χρόνια, προτού εξισωθεί ο ΦΠΑ των νησιών με αυτόν της υπόλοιπης Ελλάδας και προτού το τέλος διανυκτέρευσης (1€-4€ τη βραδιά για κάθε τουρίστα) επιβαρύνει κι άλλο την οικονομία των νησιών.
 
Σήμερα, η Κυβέρνηση, αν πραγματικά ήθελε να θεσπίσει ισοδύναμο μέτρο, θα έπρεπε να βρει σοβαρό αντιστάθμισμα για τις τεράστιες οικονομικές απώλειες που υφίστανται όλοι οι νησιώτες από την αύξηση του ΦΠΑ των νησιών και το τέλος διανυκτέρευσης που η ίδια επέβαλε, επιπλέον της απόστασης που πρέπει να ταξιδέψουν άτομα και αγαθά.
 
Όσον αφορά την Κάρπαθο, υπήρξε το χαρακτηριστικό θύμα της όλης ιστορίας διότι εξαιρέθηκε σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου τόσο στην επιβάρυνση του ΦΠΑ όσο και στο λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο». Η Δημοκρατική Συμπαράταξη θεωρεί απαράδεκτη την εξαίρεση της Καρπάθου και πιστεύει ότι η Κυβέρνηση οφείλει να τη διορθώσει. Κυρίως όμως η Κυβέρνηση πρέπει να αποκαταστήσει την οικονομική απώλεια που έχει προκαλέσει στους νησιώτες όσον αφορά την ουσία η οποία δεν αντισταθμίζεται με αναιμικά μέτρα εντυπώσεων που αφορούν λίγους αλλά με την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και την κατάργηση του τέλους διανυκτέρευσης.
Εξυπακούεται ότι στο θέμα του μεταφορικού ισοδυνάμου, έστω και με την αναιμική μορφή που εμφανίζεται, δεν θα πρέπει να εξαιρεθεί η Κάρπαθος. Επισυνάπτω για ενημέρωσή σας την Επίκαιρη Ερώτησή μου για το θέμα.
 
 
 
Με εκτίμηση,
 
Δημήτριος Θ. Κρεμαστινός
 
 
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο
 
Θέμα: «Μεταφορικό ισοδύναμο και εξαίρεση της Καρπάθου»
 
Το μεταφορικό ισοδύναμο που προτίθεται να θεσπίσει η Κυβέρνηση είναι ένα μέτρο που συζητείται επί χρόνια, ως αντιστάθμισμα στα υψηλότατα κόστη των μεταφορών ανθρώπων και βασικών καταναλωτικών αγαθών τα οποία, στο σύνολό τους καθιστούν την καθημερινή ζωή των νησιωτών ιδιαίτερα ακριβή.
Όμως, το μεταφορικό ισοδύναμο εκ των πραγμάτων μπορεί να είναι μόνο ένα συμπληρωματικό μέτρο. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντισταθμίσει την οικονομική ζημία που υπέστησαν οι νησιώτες από την εξίσωση του ΦΠΑ με της υπόλοιπης χώρας ούτε με τις αλυσιδωτές επιβαρύνσεις στην οικονομία τους που θα επιφέρει η επιβολή τέλους διανυκτέρευσης 1 – 4€ τη βραδιά για κάθε τουρίστα.
Η ουσία του προβλήματος είναι ότι η Κυβέρνηση, με δική της αποκλειστικά ευθύνη, έχει επιβαρύνει πάρα πολύ οικονομικά τη ζωή των νησιωτών. Σε αυτήν την κατάσταση, είναι κατανοητό σε κάθε νησιώτη ότι ένα αναιμικό μέτρο επιδότησης δεν μπορεί να επιφέρει ορατά θετικά αποτελέσματα στη ζωή του.
Εντούτοις, για λόγους ισοτιμίας αλλά και πραγματικών προβλημάτων, ακόμα και σε αυτό το ισχνό βοήθημα παραμένει ακατανόητο γιατί η Κυβέρνηση δεν προτίθεται να συμπεριλάβει τουλάχιστον την Κάρπαθο, επαναλαμβάνοντας την άδικη εξαίρεση που έκανε στα ίδια νησιά όταν παρέτεινε τη διάρκεια των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για 12 μήνες.
 
Για τα ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Πώς ακριβώς η εννοεί Κυβέρνηση το μεταφορικό ισοδύναμο προκειμένου να καλύψει τις οικονομικές απώλειες που προκαλούνται από την εξίσωση ΦΠΑ και την επιβολή τέλους διανυκτέρευσης; Με ποια λογική εξαιρείται η Κάρπαθος από το σχεδιαζόμενο μέτρο;
 
Ο ερωτών Βουλευτής
 Δημήτρης Κρεμαστινός

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου