Τις προτεραιότητες του Δήμου Ρόδου για την τουριστική προώθηση και προβολή αναλύει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Κώστας Ταρασλιάς σε συνέντευξή του προς την «δ».
Τονίζει ότι η Διεύθυνση Τουρισμού και όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου έχουν εντατικοποιήσει τις προσπάθειες, έτσι ώστε το άνοιγμα της σεζόν να βρει τον προορισμό στο καλύτερο δυνατό σημείο ετοιμότητας. «Οφείλουμε όλοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, ώστε να στείλουμε έγκαιρα το μήνυμα ότι είμαστε εδώ, έτοιμοι να υποδεχθούμε τους επισκέπτες μας και να τους προσφέρουμε μία αξέχαστη τουριστική εμπειρία», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ταρασλιάς.

• Κύριε Ταρασλιά, πώς διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή η εικόνα για την επικείμενη τουριστική περίοδο; Ποιες είναι οι προοπτικές και ποια είναι τα μηνύματα που δέχεστε από τις αγορές; Πότε θα ανοίξει τελικά η τουριστική περίοδος;
Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μία ροή κρατήσεων, ικανή να μας δώσει μία συγκεκριμένη εικόνα για τη σεζόν. Δουλεύουμε όμως εντατικά, ώστε να είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να υποδεχθούμε τους επισκέπτες του νησιού και να τους προσφέρουμε μία ολοκληρωμένη κι ευχάριστη τουριστική εμπειρία.
Πέρυσι, χωρίς να υπάρχει το εμβόλιο και με μόνα μέσα προστασίας τη χρήση μάσκας, την τήρηση αποστάσεων και όποια άλλα μέτρα περιλαμβάνονταν στα πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας των ξενοδοχείων και των επιχειρήσεων, καταφέραμε να έχουμε τουρισμό. Πλησιάσαμε τις 600.000 αφίξεις ξένων επισκεπτών, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος εν μέσω πανδημίας! Θεωρώ λοιπόν ότι φέτος θα έχουμε τουρισμό και ασφαλώς καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με πέρυσι.
Στα Δωδεκάνησα και στο Νότιο Αιγαίο τα μέτρα προστασίας τηρήθηκαν με ευλάβεια, κάτι που αποδεικνύεται άλλωστε και από το γεγονός ότι η Περιφέρειά μας συγκαταλέγεται στις πράσινες περιοχές της Ευρώπης σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κέντρο ελέγχου λοιμώξεων (ECDC).
Συνεπώς, πιστεύω ότι η Ρόδος θα αποτελέσει μία πρώτη επιλογή για τους επισκέπτες και για λόγους υγειονομικούς. Δεν επαναπαυόμαστε όμως ως Δήμος, καθώς θέλουμε φέτος το νησί μας να κάνει τη διαφορά ως προορισμός. Φιλοδοξούμε να αναδείξουμε τη μεγάλη γκάμα εμπειριών που προσφέρει η Ρόδος στον επισκέπτη και μάλιστα δίνουμε έμφαση στις εμπειρίες εκείνες που δεν απαιτούν… μαζικότητα.

• Το πρόγραμμα διαμόρφωσης τουριστικής εμπειρίας και προβολής του Δήμου, έχει τύχει ευρείας αποδοχής, περιλαμβάνοντας μία σειρά από στοχευμένες δράσεις και χρησιμοποιώντας τα πλέον σύγχρονα επικοινωνιακά εργαλεία. Συμβουλευτήκατε κατά το σχεδιασμό του προγράμματος τους ανθρώπους της αγοράς;
Πάρα πολύ μεγάλη σημασία δίνω στα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους stakeholders, τους εταίρους του Τουρισμού, είτε πρόκειται για οργανισμούς είτε για σωματεία που αντιπροσωπεύουν επαγγελματικές τάξεις… Επίσης, συνεργαζόμαστε με επαγγελματίες με εξειδικευμένες γνώσεις και ακολουθώντας σύγχρονες πρακτικές του marketing. Αντλήσαμε όλα τα μηνύματα που χρειαζόμαστε και τα λάβαμε υπόψη στο σχεδιασμό της τουριστικής μας στρατηγικής.
Συγκεκριμένα από πέρυσι το Μάρτιο, ο Δήμος Ρόδου ξεκίνησε την υλοποίηση μίας μεγάλης μελέτης για την τουριστική κίνηση και τα πορίσματα αυτά αξιοποιήσαμε για τη διαμόρφωση του ετήσιου προγράμματος διαμόρφωσης τουριστικής εμπειρίας και προβολής Δήμου μας, ενός προγράμματος με μία σειρά από στοχευμένες  δράσεις που απαντούν στις νέες τάσεις προβολής και διαφήμισης. Στη συγκεκριμένη μελέτη στηριχθήκαμε για μία ακόμη φορά, προκειμένου να λάβουμε αποφάσεις για τη διαχείριση των ιδιαίτερων συνθηκών που προκάλεσε ο Covid-19 και να καταθέσουμε τις προτάσεις μας σε φορείς και επαγγελματίες στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας που υπήρξε.
Εν ολίγοις, έχουμε στραφεί πλέον στην ψηφιακή προβολή. Δίνουμε έμφαση στην παρουσία του προορισμού στα ψηφιακά μέσα και στην αλληλεπίδραση με τους εν δυνάμει επισκέπτες μας μέσω αυτών των καναλιών επικοινωνίας. Άλλωστε δεν πραγματοποιούνται πλέον εκθέσεις ή άλλες αντίστοιχες δράσεις που να επιτρέπουν τη δια ζώσης επικοινωνία με τους υποψήφιους… πελάτες ή τους τουρ οπερέιτορς. Ο τουρισμός βρίσκεται στο μεταίχμιο ψηφιακού μετασχηματισμού, ζούμε τη μετάβαση σε μία νέα εποχή και η Ρόδος σε αυτό το κομβικό σημείο πρέπει να δηλώσει ισχυρό “παρών”!
• Όταν μιλάτε για την ανάδειξη τουριστικών εμπειριών σε ποιες εμπειρίες αναφέρεστε; Πού ακριβώς στοχεύετε;
Θέλουμε να έχει ο επισκέπτης μία ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία, να ζήσει τον προορισμό χωρίς να αποτελούν πάντα εμπόδιο οι περιορισμοί που ισχύουν λόγω της πανδημίας.
Δίνουμε μεταξύ άλλων έμφαση στην ανάδειξη των αθλητικών δραστηριοτήτων που μπορούν να κάνουν οι επισκέπτες μας στη φύση, χωρίς να συγχρωτίζονται. Ποτέ στο παρελθόν δεν αξιοποιήθηκε επαρκώς ο φυσικός πλούτος της Ρόδου για την ανάπτυξη μίας σειράς εναλλακτικών δραστηριοτήτων-με σεβασμό πάντα στο περιβάλλον-τις οποίες αναζητούν πλέον οι επισκέπτες μας.
Πέρα όμως από τις δραστηριότητες στη φύση, προωθούμε τα location για την τέλεση των πολιτικών γάμων. Η Ρόδος μπορεί να λειτουργήσει ως ένας δημοφιλής προορισμός για ζευγάρια που επιθυμούν ο γάμους τους να αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία. Με μία σειρά από δράσεις, πιστεύω πώς θα καταφέρουμε να αναδείξουμε το νησί μας ως ένα κορυφαίο wedding destination. Το επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται και το σάιτ του Δήμου μας, μέσω του οποίου θα μπορούν τα ενδιαφερόμενα ζευγάρια να προγραμματίζουν το γάμο τους.
Ο ιατρικός τουρισμός, όπως η πραγματοποίηση των οδοντιατρικών επεμβάσεων και ο προσβάσιμος τουρισμός βρίσκονται επίσης ψηλά στην ατζέντα μας. Εννοείται πώς όλες αυτές οι πρωτοβουλίες απαιτούν συνέργειες τις οποίες προωθούμε εντατικά.
Ο κατάλογος των θεματικών-εξειδικευμένων δραστηριοτήτων είναι μακρύς… κι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας… Με το πέρας των διακοπών των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς η Διεύθυνση Τουρισμού και όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου μας εντατικοποίησαν τις προσπάθειες. Όπως μας έχει ζητήσει και ο δήμαρχός μας, θέλουμε να μας βρει το άνοιγμα της σεζόν στο καλύτερο δυνατό σημείο ετοιμότητας!

• Οφείλεται η επιτυχία που σημείωσε πέρυσι η Ρόδος στον τουρισμό και στη συνεργασία μεταξύ των θεσμικών και επαγγελματικών φορέων;
Τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένων των συνθηκών που δημιουργήθηκαν πέρυσι, η Ρόδος σημείωσε εξαιρετική επιτυχία. Ο προορισμός λειτούργησε με υπευθυνότητα και ο τρόπος με τον οποίο συνεργάστηκαν οι φορείς και οι επαγγελματίες του τουρισμού ήταν υποδειγματικός. Μπορεί η πανδημία να μας προκάλεσε τεράστιες εμπλοκές, μας έδωσε όμως την ευκαιρία να συνομιλήσουμε όλοι μαζί, να θέσουμε κοινούς στόχους και να δουλέψουμε συντονισμένα για την επίτευξή τους.
Η Ρόδος βάδιζε στον αυτόματο πιλότο τα τελευταία χρόνια κατά την προσωπική μου άποψη. Ήρθε λοιπόν η πανδημία να μας χτύπησε ένα καμπανάκι… Μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να επαναπροσδιοριστούμε ως προορισμός. Αποτελεί δε μία καλή ευκαιρία η κρίση αυτή να ξεκινήσει μία συζήτηση γύρω από το brand της Ρόδου, να δούμε ποια είναι η παρουσία του στον παγκόσμιο χάρτη, ξεκινώντας από το πώς θα πρέπει να αναφέρεται το όνομα του προορισμού-θα πρέπει να έχει μία και μοναδική μορφή-μέχρι ποιες είναι οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας και τι ακριβώς θα πρέπει να συμβολίζει το νησί. Είναι μία μεγάλη συζήτηση αυτή και πρέπει επιτέλους να κάνουμε την αρχή.
Δεν είμαστε ένας προορισμός που θα πρέπει να αποτελεί hotel destination όπως ενδεχομένως θέλουν οι τουρ οπερέιτορς. Θα ήταν άδικο για τη Ρόδο, ένα νησί με τεράστιες εναλλαγές τοπίων και μεγάλο πλούτο τουριστικών εμπειριών. Έχουμε απίστευτες δυνατότητες και είναι υποχρέωση μας να τις εκμεταλλευτούμε και να τις αναδείξουμε.
Δεν έχουμε καιρό να χάσουμε. Άλλοι ανταγωνιστικοί προορισμοί έχουν κάνει άλματα. Οι Ροδίτες μπορούμε με τις δικές μας δυνάμεις να υπερασπιστούμε το νησί μας, την οικονομία μας, τις οικογένειές μας. Πρέπει να αποτελέσει κοινό τόπο η παραδοχή αυτή, ώστε να πορευτούμε ενωμένοι για την επίτευξη του στόχου.
• Το γεγονός ότι δεν αναδείχθηκε όλα αυτά τα χρόνια η ευρύτατη γκάμα τουριστικών εμπειριών που προσφέρει η Ρόδος, είχε κόστος για τον προορισμό;
Έχασε κομμάτι από την αίγλη της, θα έλεγα… Ακόμη και στη Μεσαιωνική Πόλη, η οποία αποτελεί από μόνη της ένα πόλο έλξης ως αξιοθέατο, δεν θεωρώ ότι φερθήκαμε τα προηγούμενα χρόνια όπως θα έπρεπε. Η εικόνα της όφειλε να είναι σαφώς καλύτερη, ώστε ο τίτλος του Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco που κατέχει, να αποκτά την πραγματική του υπόσταση.
Πλέον, φουλάρουμε τις μηχανές για να φροντίσουμε μία σειρά από πράγματα, από το οδικό δίκτυο και την προσβασιμότητα μέχρι τις παραλίες, ώστε μα δίνουμε την εικόνα ενός καθ’ όλα οργανωμένου νησιού. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι μία πόλη την οποία χαίρονται οι μόνιμοι κάτοικοι, είναι μία πόλη την οποία χαίρονται και την απολαμβάνουν και οι επισκέπτες της.
Μία πόλη οργανωμένη, ένα νησί με επαρκείς και φροντισμένες υποδομές, που αποπνέει ασφάλεια, που ακτινοβολεί συνθέτουν το όραμα της δημοτικής Αρχής του Αντώνη Καμπουράκη και πάνω σε αυτό τον στόχο δουλεύουμε μεθοδικά και εντατικά.

• Η ασφάλεια είναι ο παράγοντας που θα κρίνει εν πολλοίς την σεζόν. Πώς μπορεί ο Δήμος Ρόδου να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας που αποπνέει ο προορισμούς στους δυνητικούς επισκέπτες;
Ο Δήμος Ρόδου δεν διαθέτει όργανα αρμόδια να πραγματοποιούν ελέγχους τήρησης των υγειονομικών μέτρων από τις επιχειρήσεις, τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα ή τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Είναι υποχρέωση που ανήκει σε άλλα συλλογικά όργανα της πολιτείας. Μπορούμε όμως με εξειδικευμένες καμπάνιες να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες και τους επιχειρηματίες να τηρούν τα μέτρα προστασίας.
Δεν σας κρύβω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι πέρυσι οι επιχειρηματίες της Ρόδου, όχι μόνο τήρησαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά έβαλαν πλάτη ώστε να ανοίξει η σεζόν και να παραμείνει ανοιχτός ο προορισμός μέχρι και την τελευταία μέρα. Και αυτό έχει μεγάλη σημασία, διότι στηριχθήκαμε στους ανθρώπους που τόλμησαν. Και όσοι τόλμησαν δεν βγήκαν χαμένοι.
Σαφώς και ήταν μία απαιτητική και δύσκολη χρονιά. Όσοι όμως ήταν παρόντες, δούλεψαν. Οφείλω να παρατηρήσω ότι συγκεκριμένα στον τομέα των υγειονομικών υπηρεσιών, είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα οι πολύ καλές επιχειρήσεις. Αυτό δείχνει ότι σε μία περιοχή η οποία θέλει να έχει υψηλές προσδοκίες, πρέπει και οι επιχειρήσεις να είναι καλά οργανωμένες και να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις-προσδοκίες των επισκεπτών. Επιχειρήσεις οι οποίες στηρίζονται στον …κράχτη, ξενοδοχεία που άλλα πράγματα διαφημίζουν και άλλα πράγματα προσφέρουν, δεν θα έχουν μέλλον. Για να έχουν όλοι κερδοφορία, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οι υψηλού επιπέδου παροχές και υπηρεσίες, μπορούν να τους βγάλουν από το τέλμα.
Εμείς ως Δήμος προσπαθούμε να στείλουμε το μήνυμα του οργανωμένου-προσεγμένου και φιλόξενου τουριστικού προορισμού. Δουλεύουμε εντατικά χωρίς να σταματήσουμε λεπτό, χρησιμοποιώντας όλα τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας και προβολής για να αναδείξουμε τον τουριστικό μας πλούτο, να δημιουργήσουμε ή να ενισχύσουμε την επιθυμία επιλογής της Ρόδου ως προορισμού διακοπών τη φετινή σεζόν. Και βέβαια η επιτυχής διαχείριση της πανδημίας και η αίσια έκβαση της περσινής σεζόν, αποτελούν δυνατά όπλα όσον αφορά στην επικοινωνιακή μας στρατηγική.
• Συμπεραίνω ότι αισιοδοξείτε για τη φετινή σεζόν… Θα καταφέρει να ανακάμψουν στον προσδοκώμενο βαθμό ο τουρισμός και η τοπική μας οικονομία; Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε κλείνοντας αυτή τη συνέντευξη;
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των επαγγελματιών στον τομέα του μάρκετινγκ και του μάνατζμεντ, μπορούμε να φτάσουμε φέτος στο 55% με 60% των τουριστικών αφίξεων που είχαμε το 2019. Εύχομαι μόνο να μην υπάρξει ένα τρίτο κύμα της πανδημίας ή να εξελιχθεί ανεπιτυχώς η διαδικασία των εμβολιασμών στην Ευρώπη, γεγονότα που πιστεύω ότι θα αποφευχθούν.
Για να επιστρέψουμε όμως στο 100% των δεικτών-ρεκόρ του 2019, θα χρειαστούμε και άλλο χρόνο. Τηρουμένων πάντα των αναλογιών, μπορεί να πει κανείς ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Είναι υπαρκτό το ενδιαφέρον για τη Ρόδο. Υπάρχουν δυνητικοί πελάτες από χώρες οι οποίες έδειξαν μεγάλη προσοχή στη διαχείριση της πανδημίας… έτοιμοι να μας επισκεφθούν από την πρώτη στιγμή. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα πρώτα τσάρτερ που πρόκειται να ανοίξουν τη σεζόν, θα είναι από το Ισραήλ όπου ήδη έχει εμβολιαστεί το 15% του πληθυσμού.
Θετικά είναι και τα σχόλια των Γερμανών και των Βρετανών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι ρωτούν πότε θα ανοίξει η σεζόν στη χώρα μας για να προλάβουν να κλείσουν θέση στα πρώτα γκρουπ που θα επισκεφθούν τη Ρόδο. Οι προοπτικές για την καλή πορεία της σεζόν είναι υπαρκτές.
Για μία ακόμη φορά, θα πω ότι οφείλουμε όλοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, ώστε να στείλουμε έγκαιρα το μήνυμα ότι είμαστε εδώ έτοιμοι να υποδεχθούμε τους επισκέπτες μας και να τους προσφέρουμε μία αξέχαστη τουριστική εμπειρία!

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ