Ρεπορτάζ

«Το 2021 ήταν η χρονιά “επανεκκίνησης” για την κρουαζιέρα και το 2022 η χρονιά “σταθεροποίησης”

Με εντυπωσιακό τρόπο εξελίσσεται ο θαλάσσιος τουρισμός στην χώρα μας, συμπεριλαμβανομένης και της Ρόδου.
Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για τον προορισμό της Ρόδου, κ. Ιωάννης Μπρας, ο οποίος δεν κρύβει την αισιοδοξία του για την θετική έκβαση του 2022 αλλά και τις προοπτικές του 2023 που προβλέπεται ακόμη μια καλή χρονιά για την κρουαζιέρα, από την στιγμή που έχουν αλλάξει πλέον τα δεδομένα.
«Η σεζόν εξελίσσεται πάρα πολύ καλά για την κρουαζιέρα. Ήδη οι πληρότητες έχουν ξεπεράσει το 75% τόσο για την περιοχή μας, όσο και για την ανατολική Μεσόγειο ενώ στην Αμερική, στις Μπαχάμες και στην Καραϊβική, οι πληρότητες ξεπερνούν το… 100%. Γι’ αυτό και παρατηρούμε ότι υπάρχει μια ‘μετατόπιση’ πλοίων –τα οποία δεν εκτέλεσαν πλόες στην Ασία και επέλεξαν άλλες περιοχές. Αυτό, έρχεται και επιβεβαιώνει αυτό που είχαμε ξαναπεί: ότι εάν το 2021 ήταν η χρονιά της ‘επανεκκίνησης’ για την κρουαζιέρα, το 2022 είναι η χρονιά της ‘σταθεροποίησης’ και το 2023 θα είναι η χρονιά της ‘ανάπτυξης’. Συνεπώς, στο τέλος του τρέχοντος έτους, η δυναμικότητα σε επίπεδο στόλου θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019. Αυτή την περίοδο, οι εταιρείες ανακοινώνουν τα σχέδιά τους αφού οι φόβοι των προηγούμενων ετών για την πανδημία του Covid, έχουν πλέον ξεπεραστεί –παρά το γεγονός πως τα πρωτόκολλα συνεχίζουν να εφαρμόζονται με αυστηρό τρόπο στα ταξίδια.
Ενθαρρυντικό είναι και το στοιχείο ότι πλέον δεν έχουμε κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα στην λειτουργία της κρουαζιέρας. Ήδη καταγράφεται μεγάλη αύξηση του τουρισμού από τις ΗΠΑ, με πολλούς Αμερικανούς που έρχονται για να κάνουν κρουαζιέρες στην χώρα μας –πράγμα πάρα πολύ σημαντικό, καθώς πολλοί τέτοιοι ταξιδιώτες, έχουν ήδη θέσει σαν προγραμματισμό να επιστρέψουν σαν τουρίστες (όχι μέσω κρουαζιέρας). Αυτό προκύπτει από έρευνες που γίνονται και με καταγεγραμμένα στοιχεία», όπως τόνισε.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΡΟΔΟ
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα μέχρι τώρα δεδομένα, στους επόμενους μήνες θα συνεχιστούν οι κρουαζιέρες με πολύ καλούς ρυθμούς και πληρότητες, τόσο για την χώρα μας όσο και για την Ρόδο. Όπως τόνισε ο κ. Μπρας: «Τα μηνύματα είναι πολύ ενθαρρυντικά με την κατάσταση στον θαλάσσιο τουρισμό να βαίνει βελτιούμενη, όχι μόνον για το 2023 αλλά και για τα επόμενα χρόνια. Στόχος μας είναι να έχουμε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς. Αυτό θα γίνει από τις εταιρείες με τα λιμάνια που έχουν τις υποδομές γι’ αυτό. Η Ρόδος είναι από τους προορισμούς που διαθέτουν τις υποδομές και δίνουν την δυνατότητα για να υπάρχει κρουαζιέρα 12 μήνες τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει και όφελος στην τοπική κοινωνία και αγορά».
Όπως αποκάλυψε ο σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για τον προορισμό της Ρόδου, ήδη το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου έχει έτοιμο το ‘Βιβλίο Εκδρομών’ του νησιού, το οποίο θα διατεθεί στις εταιρείες κρουαζιέρας για ενημέρωση.
«Πρόκειται για τους προορισμούς του νησιού όπου γίνονται οργανωμένες εκδρομές και απευθύνεται στις εταιρείες και τους δυνητικούς επισκέπτες μας.
Την ίδια ώρα, οι προσπάθειες από όλους τους φορείς, μαζί με το υπουργείο, για να προβληθεί η Ελλάδα και οι προορισμοί της στα διεθνή φόρα και τις εκθέσεις (για τον θαλάσσιο τουρισμό, εκδρομές κλπ.) βρίσκονται σε εξέλιξη. Επόμενο βήμα μας είναι η Έκθεση ‘Seatrade Cruise Med’ η οποία θα γίνει στη Μάλαγα της Ισπανίας, 14-15 Σεπτεμβρίου 2022, όπου θα συμμετέχει και η Ρόδος. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι φέτος, τρεις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, θα συνεχίσουν και τον χειμώνα, ενώ τα μηνύματα σχετικά με την ικανοποίηση από τους πελάτες, η Ρόδος βαθμολογείται πολύ ψηλά!».
Όπως ανέφερε ο κ. Μπρας, ο θαλάσσιος τουρισμός, μετά την διετή πανδημική κρίση και τα προβλήματα που σημειώθηκαν, επιστρέφει πλέον στους μακροπρόθεσμους προγραμματισμούς:

«Πάρα πολλές… ‘Κασσάνδρες’, διαψεύστηκαν! Κάποιοι έλεγαν ότι θα ξεκινήσει η ανάκαμψη από το 2025, ενώ όλα ανατράπηκαν. Όσον αφορά στην οικονομία, έχουν αλλάξει πλέον τα ποσοστά των εταιρειών που κάνουν HOΜE PORT στην Ελλάδα (Πειραιάς, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Λαύριο). Αυτή την στιγμή διερευνούμε τις δυνατότητες της Ρόδου να γίνει HOΜE PORT, το οποίο θέλει κάποια δεδομένα τα οποία αφορούν σε υποδομές και άλλες παραμέτρους. Προσωπικά, θεωρώ ότι η Ρόδος μπορεί να ξεκινήσει με το INTER-PORT (ενδιάμεσο σταθμό) και το επόμενο βήμα θα είναι το HOΜE PORT που θα μπει πλέον στην ατζέντα, το φθινόπωρο. Η Ρόδος, πάντως, είναι στο σωστό δρόμο για να τα κάνει αυτά πράξη».
Ενδιαφέρουσα παράμετρος παραμένουν οι τιμές για ένα ταξίδι με κρουαζιερόπλοιο. Αν και ανεβαίνουν σιγά σιγά, δεν αποτελούν αρνητικό στοιχείο, αφού αντικατοπτρίζουν τις αυξημένες πληρότητες και την πολύ μεγάλη ζήτηση.
«Γενικότερα, θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερο βάρος στις επιλογές των εκδρομών που προσφέρει ο κάθε προορισμός. Εκτιμώ πως η τοπική επιχειρηματικότητα σε κάθε προορισμό θα πρέπει να αναζητήσει ξεχωριστές δράσεις (και εμπειρίες) ώστε να βοηθήσει τον εαυτό της, την κίνηση αλλά και την αγορά. Το θέμα της βιωσιμότητας μπαίνει πάλι στο τραπέζι και θα μας απασχολήσει πολύ στα επόμενα χρόνια», κατέληξε ο κ. Ι. Μπρας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου