Επενδύσεις 4,8 δισ. ευρώ για υποδομές, υποστήριξη υφιστάμενων ξενοδοχειακών μονάδων αλλά και τη δημιουργία 45.000 νέων κλινών σε Κρήτη, Ιόνιο και Ν. Αιγαίο, υποδεικνύει η μελέτη του οίκου. Τα αντίμετρα στην υπερπροσφορά κλινών σε άλλες περιοχές.

ην ανάγκη δημιουργίας 45.000 κλινών την προσεχή πενταετία, προκειμένου δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί να απορροφήσουν την υπερβάλλουσα ζήτηση αλλά και να καρπωθούν ποιοτικά έσοδα, υπογραμμίζει σε μελέτη της η PwC, με τον γενικό τίτλο «Από την ύφεση στην ανάκαμψη».

Η μελέτη, που αναλύει διάφορα τμήματα της ελληνικής ιδιωτικής οικονομίας, εκτιμά ότι μέχρι το 2022, χρειάζονται 35.000 κλίνες στην Κρήτη, 7.000 στα Ιόνια Νησιάκαι 3.000 στα νησιά του Νότιου Αιγαίου.

Την ίδια ώρα, επισημαίνει ότι υπάρχει υπερπροσφορά κλινών σε άλλες περιοχές της χώρας, που κατά κανόνα εμφανίζουν μικρότερο ποσοστό κρατήσεων. Για την εκμετάλλευση αυτού του δυναμικού, ο οίκος προτείνει στοχευμένες πολιτικές μάρκετινγκ, ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος, επιμήκυνση των σεζόν και αξιοποίηση κάθε δυνατής μορφής εναλλακτικού τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, υπολογίζει ότι απαιτούνται επενδύσεις ύψους 4,8 δισ. ευρώ την προσεχή πενταετία, οι οποίες επιμερίζονται ως εξής: 1,7 δισ. ευρώ για νέες κλίνες, άλλα 2,3 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των υφιστάμενων ξενοδοχείων και 800 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση των υποδομών των ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με την PwC, θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις επενδύσεις τουριστικής υποδομής, δηλαδή σε εκείνες τις παροχές και υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη των περιοχών υποδοχής τουριστών (διατροφή, μεταφορές, μουσεία και αξιοθέατα).

Ταυτόχρονα οι ενέργειες μάρκετινγκ θα πρέπει να έχουν στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάπτυξη δευτερευόντων προορισμών, ενώ τα φορολογικά και θεσμικά κίνητρα για την αύξηση του μεγέθους των τουριστικών επιχειρήσεων και την επέκταση ή αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων είναι απαραίτητα.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της PwC Ελλάδας Κώστας Μητρόπουλος αναφέρθηκε και στην ανάγκη προώθησης μεγάλης κλίμακας επενδύσεων (π.χ. Ελληνικό, Atalanti Hills), έτσι ώστε η απόδοσή τους να επιστρέψει γρηγορότερα στην οικονομία.

Πέννυ Κούτρα

Πηγή: euro2day.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ