Ναυάγησαν τελικά οι διαπραγματεύσεις των οδηγών τουριστικών λεωφορείων με τους τουριστικούς πράκτορες της Ρόδου για την υπογραφή τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Οι οδηγοί αγανακτισμένοι για τη μη ικανοποίηση των αιτημάτων τους και τον «εμπαιγμό» τους, όπως υποστηρίζουν, συνεχίζουν σήμερα τις κινητοποιήσεις προβαίνοντας σε 24ωρη απεργία. Η απόφασή τους για την συνέχιση των κινητοποιήσεων έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στους τουριστικούς επιχειρηματίες, καθώς σήμερα η κίνηση στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» θα είναι αυξημένη.
Καθώς οι μεταφορές των τουριστών από και προς το αεροδρόμιο δεν θα εκτελούνται, ή θα γίνονται μετ’ εμποδίων με όποια μέσα εξασφαλίσουν οι τουριστικοί πράκτορες, προβλέπεται να δημιουργηθεί για μία ακόμη φορά το απόλυτο κομφούζιο στο αεροδρόμιο. Μόνο ένας συγκεκριμένος τουρ οπερέιτορ στέλνει σήμερα στη Ρόδο 8.500 επισκέπτες!
Και ενώ φαινόταν ότι οι δύο πλευρές βρίσκονταν πολύ κοντά στην επίλυση των διαφορών τους, την τελευταία στιγμή οι τουριστικοί πράκτορες φέρονται να μη δέχθηκαν να υπογράψουν τη σύμβαση. Συγκεκριμένα φέρονται να μην αποδέχονται τους επιμέρους όρους, οι οποίοι μάλιστα προέκυψαν μετά από διαβούλευση.
Σημειώνεται ότι με πρωτοβουλία του δημάρχου Ρόδου πραγματοποιήθηκε στις 8 Αυγούστου στην αίθουσα εθιμοτυπίας στο δημαρχιακό μέγαρο ευρεία σύσκεψη με κύριο θέμα την υπογραφή τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο πρόεδρος του Συλλόγου Οδηγών Λεωφορείων της Ρόδου «Κολοσσός», κ. Στέλιος Καπάνταης, ο πρόεδρος της Ένωσης Πρακτόρων, Κώστας Κατσίβας, ο Γ.Γ. του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Γιώργος Αντώνογλου, ο κ. Θανάσης Στάμος εκπροσωπώντας την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, κ. Γιώργος Ματσίγκος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου, κ. Σάββας Χατζησάββας, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων και βέβαια τουριστικοί πράκτορες.
Πριν τη σύσκεψη στο δήμο οι οδηγοί είχαν ήδη προβεί σε 24ωρη απεργία. Ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις μετά τη διαμεσολάβηση του δημάρχου και τις δεσμεύσεις των πρακτόρων ότι θα δέχονταν να υπογράψουν την τοπική συλλογική σύμβαση. Ακολούθησαν συναντήσεις των οδηγών με τον πρόεδρο των τουριστικών πρακτόρων κ. Κώστα Κατσίβα, με τουριστικούς πράκτορες και με ιδιοκτήτες λεωφορείων και σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε συμφωνία σε πέντε από τα βασικά σημεία που τέθηκαν από τους επαγγελματίες οδηγούς πλην του μισθολογικού, που έμενε να οριστικοποιηθεί.
Όπως αναφέρει στη «δημοκρατική» ο κ. Στέλιος Καπάνταης, πρόεδρος του σωματείου οδηγών τουριστικών λεωφορείων της Ρόδου «Ο Κολοσσός», δεν μένει καμία άλλη επιλογή από τις κινητοποιήσεις, αφού οι πράκτορες κάνουν πίσω και αρνούνται να υπογράψουν. Στο πλευρό των οδηγών φαίνεται να είναι μόνο ο πρόεδρος του Πανδωδεκανησιακού Συλλόγου Ιδιοκτητών Λεωφορείων, κ. Σ. Δρακιού.
Συγκεκριμένα ο κ. Καπάνταης δήλωσε τα εξής: «Δυστυχώς οι συζητήσεις και η συνεργασία μας με τους τουριστικούς πράκτορες δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Θέσαμε ως καταληκτική ημερομηνία για την υπογραφή της σύμβασης την 14η Αυγούστου κάτι που τελικά δεν έγινε. Μετά από συνεδρίαση του διοικητικού μας συμβουλίου στις 16 Αυγούστου αποφασίσαμε λοιπόν να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις ξεκινώντας με μία 24ωρη απεργία το Σάββατο.
Παρόλο που είχαμε καταλήξει από κοινού σε πέντε προτάσεις, η Ένωση τουριστικών πρακτόρων αρνήθηκε να υπογράψει τη σύμβαση την τελευταία στιγμή. Δεν μας μένει πλέον καμία άλλη επιλογή από το να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις».
Οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων καθιστούν σαφές ότι σκοπός των κινητοποιήσεων δεν είναι σε καμία περίπτωση να δημιουργηθεί πρόβλημα στον τουρισμό, αλλά να λυθεί επιτέλους ένα ζήτημα το οποίο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο μέλλον και να εκθέσει τον προορισμό ανεπανόρθωτα. Στόχος τους δεν είναι άλλος από την καθιέρωση ενός συγκεκριμένου πλαισίου το οποίο και θα διέπει την ασφαλή εκτέλεση του μεταφορικού έργου που επιτελούν, κάτι για το οποίο αδιαφορεί η Ένωση τουριστικών πρακτόρων, όπως επισημαίνουν.

Τα βασικά αιτήματα
των οδηγών
Οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων ζητούν να τηρείται η οκτάωρη βάρδια με το μεροκάματο που προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του κλάδου. Σήμερα, οι οδηγοί εργάζονται 20 ώρες την ημέρα με το μεροκάματο του οκταώρου, χωρίς να λαμβάνουν δηλαδή υπερωριακές αμοιβές. Αυτό που ζητούν επί της ουσίας οι επαγγελματίες, είναι να τηρείται ο κανονισμός 561/2006 ως προς το ημερήσιο/εβδομαδιαίο ωράριο ώστε γίνονται με απόλυτη ασφάλεια τα δρομολόγια και οι μεταφορές των τουριστών.
Σημειώνεται ότι κάποια λίγα πρακτορεία στη Ρόδο, εφαρμόζουν τα προβλεπόμενα ωράρια εργασίας για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων και καταβάλλουν τις προβλεπόμενες αμοιβές, αυτό δεν ισχύει βέβαια για τη συντριπτική πλειονότητα των πρακτορείων.

Σχολιασμός άρθρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ