Ειδήσεις

Επιβάλλεται η άμεση αναβάθμιση της ΑΣΤΕΡ – Θα κατατεθεί το αίτημα στην υπουργό Τουρισμού

Με την ευκαιρία της επίσκεψης της υπουργού Τουρισμού στη Ρόδο, αναμένεται να τεθεί για μία ακόμη φορά, το θέμα της ανωτατοποίησης της ΑΣΤΕΡ. Η κ. Κουντουρά, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, πρόκειται να έχει συνάντηση με εκπροσώπους της σχολής με τους οποίους θα συζητήσει για το… μέλλον των ανώτερων σχολών τουριστικής εκπαίδευσης και για τα λειτουργικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Σε δηλώσεις του στη «δημοκρατική», ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΑΣΤΕ, κ. Μανώλης Κασέρης ανέφερε ότι είναι απόλυτη ανάγκη να ενταχθεί η ΑΣΤΕΡ στο 6ο επίπεδο εθνικού πλαισίου προσόντων, ώστε να εξισωθεί το πτυχίο που παίρνουν οι σπουδαστές με αυτό των ΤΕΙ.

«Φέτος είχαμε αύξηση των βάσεων εισαγωγής στα 12.500 μόρια, όταν παιδαγωγικά τμήματα είχαν 9.500 μονάδες. Έχουμε δε σπουδαστές οι οποίοι ξεπέρασαν τα 18.000 μόρια και θα μπορούσαν να μπουν σε ιατρικές και οικονομικές σχολές.

Η τριτοβάθμια τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα, γίνεται μέσω των ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ. Υπάρχουν βέβαια πλέον δύο τμήματα διοίκησης και οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Χίο και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Παρόλα αυτά, η καθεαυτού τουριστική εκπαίδευση σε επίπεδο προπτυχιακού στην Ελλάδα γίνεται στις ΑΣΤΕ. Θα πρέπει όμως να ενταχθούμε στο 6ο επίπεδο εθνικού πλαισίου προσόντων και μάλιστα άμεσα. Δεν μπορείς να μιλάς για τριτοβάθμια τουριστική εκπαίδευση και να παραμένουμε στο 5ο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων που αντιστοιχεί στην καλύτερη των περιπτώσεων σε ΙΕΚ…», τόνισε ο κ. Κασέρης.

Πάντως σε πρόσφατη ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού του Υπουργείου αναφερόταν ότι υπάρχει ολοκληρωμένη πρόταση για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, που είχε εγκαταλειφθεί στο παρελθόν με τις αποφάσεις των προηγουμένων κυβερνήσεων. Συγκεκριμένα σχεδιάζεται η αναβάθμιση της σχολής ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ και των 8 δημοσίων ΙΕΚ Τουρισμού καθώς και η επαναλειτουργία της Σχολής Ξεναγών. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει ολοκληρωθεί και η σχετική νομοθετική ρύθμιση. «Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την ποιότητα του εθνικού τουριστικού μας προϊόντος και των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, και δίνουμε έμφαση στην κατάρτιση του ανθρωπίνου δυναμικού σε έναν τόσο σημαντικό κλάδο, που συνεισφέρει καθοριστικά στην ελληνική οικονομία και που στηρίζει τις τοπικές κοινωνίες», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματέας Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού κα Ευρυδίκη Κουρνέτα.

Πάντως, πέρα από την ανωτατοποίηση, υπάρχει μία σειρά από άλλα ζητήματα που επιβάλλεται να διευθετηθούν για την εύρυθμη λειτουργία της σχολής. Η ΑΣΤΕΡ λειτουργεί με μόνο 4 μόνιμους καθηγητές και 12 επιστημονικούς συνεργάτες. Τα τελευταία χρόνια καθυστερούν οι διαδικασίες για την πρόσληψη των αναπληρωτών διδασκόντων με αποτέλεσμα να καθυστερεί και η έναρξη των μαθημάτων (αυτών που γίνονται από το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς όσα κάνουν οι μόνιμοι καθηγητές, ξεκινούν κανονικά). Επιπρόσθετα, υπάρχει πρόβλημα και με την προμήθεια συγγραμμάτων.

Η εστία προφανώς υποστηρίζει οικονομικά τους σπουδαστές. Πρέπει να υπάρχει αυτή η ωφέλεια την εποχή της κρίσης. Μέχρι τώρα η εκπαίδευση στηριζόταν σε βιωματικό επίπεδο στην εστία. Το φαγητό το προετοίμαζαν και σέρβιραν οι μαθητές, την υποδοχή κ.α.

«Τα περισσότερα μαθήματα ξεκινάνε πολλές φορές και μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. Η σχολή λειτουργεί με τέσσερις μόνιμους καθηγητές και 12 επιστημονικούς συνεργάτες. Η προκήρυξη για την πρόσληψη των αναπληρωτών καθυστερεί κάθε χρόνο με αποτέλεσμα τα μαθήματα που γίνονται από το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό να ξεκινούν τον Ιανουάριο και στην καλύτερη των περιπτώσεων στα μέσα Νοεμβρίου.

Κανονικά, θα έπρεπε η προκήρυξη να δημοσιεύεται μέχρι το Σεπτέμβριο ώστε στα μέσα Οκτωβρίου να ξεκινούν κανονικά όλα τα μαθήματα και να μη χάνεται τόσος χρόνος… Είναι μεγάλο πλήγμα να ξεκινούν τόσο αργά τα μαθήματα. Λάβετε δε υπόψη ότι εκπαιδευτικά συγγράμματα στα τρία τελευταία χρόνια δεν παίρνουν οι σπουδαστές… Πέρυσι λ.χ. πήραν βιβλία μετά το Πάσχα τα οποία χρησιμοποίησαν για ένα μόνο μήνα», είπε ο κ. Κασέρης.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί της ΑΣΤΕΡ, προτείνουν να υπάρχει νέο πρόγραμμα σπουδών με εξειδικεύσεις, σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, αλλά και με διόρθωση των στρεβλώσεων του σημερινού προγράμματος σπουδών. Ο σύλλογος διδασκόντων έχει επίσης επανειλημμένως ζητήσει την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με κάλυψη όλων των βαθμίδων και κριτήρια αντίστοιχα των ΤΕΙ. Ένα από τα πάγια αιτήματα είναι και η σύσταση δεπιστημονικού συμβουλίου διασφάλισης ποιότητας της τουριστικής εκπαίδευσης. Η επαναλειτουργία της φοιτητικής εστίας για τους σπουδαστές με διασφάλιση εκτός της διαμονής και της σίτισης, της πρακτικής άσκησης και της βιωματικής εκπαίδευσης είναι ακόμη ένα από τα θέματα που πρόκειται να τεθούν στην υπουργό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου