Ισχνός αλλά ικανός για να δώσει μια μικρή ανάσα ανακούφισης, είναι ο αέρας που φύσηξε στον τομέα της κρουαζιέρας.
Ύστερα από επτά μήνες που τα κρουαζιερόπλοια έδεσαν στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έγινε από το λιμάνι του Ηρακλείου.
Συγκεκριμένα το κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff 6» της γερμανικής εταιρείας Tui Cruises με αφετηρία (homeport) το λιμάνι του Ηρακλείου πραγματοποίησε την πρώτη κρουαζιέρα του για επιβάτες από γερμανόφωνες χώρες σε ελληνικούς προορισμούς με λιμάνια προσέγγισης τον Πειραιά και την Κέρκυρα.
Μιλώντας στην «δημοκρατική» ο Ceo Five Senses Consulting & Development κ. Ιωάννης Μπρας (που έχει αναλάβει την διεκπεραίωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων στην κρουαζιέρα και για το υπουργείο Τουρισμού) εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή, διαβεβαιώνοντας πως ‘υπάρχει ενδιαφέρον και για την Ρόδο’ ενώ το 2021, ξεκινά πλέον η κρουαζιέρα με άλλα δεδομένα.
«Η επανεκκίνηση έγινε με την TUI. Στο πλαίσιο των επιπλέον προληπτικών μέτρων, η εταιρεία κρουαζιέρας από το Αμβούργο εισήγαγε και την υποχρέωση υποβολής σε τεστ με σκοπό τη διεξαγωγή κρουαζιέρων μεγαλύτερης διάρκειας με εξόδους στη στεριά. Από τις αρχές του Σεπτέμβρη κι έπειτα, όλοι οι επιβάτες πρέπει να υποδείξουν αρνητικό αποτέλεσμα σε πρόσφατο τεστ ανίχνευσης του COVID-19 (τεστ PCR) ενώ το κόστος του τεστ συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του ταξιδιού. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι στο επόμενο διάστημα, αρκετά κρουαζιερόπλοια θα ξεκινήσουν τα ταξίδια τους στις ελληνικές θάλασσες. Θα πρέπει όμως, όλα τα λιμάνια που υποδέχονται πλοία διεθνών πλόων, να ετοιμάσουν έκτακτο σχέδιο ανάγκης για την αντιμετώπιση του COVID-19. Και αυτό είναι υποχρεωτικό βάσει των οδηγιών που έχουν δοθεί. Προσωπικά, βρίσκομαι σε συνεργασία με ορισμένα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία για την άρτια εφαρμογή αυτού του σχεδίου -μεταξύ αυτών της Μυκόνου, της Πάρου και της Ρόδου- ενώ θεωρείται θετικό το γεγονός πως σημειώνεται ένα κύμα επανέναρξης της κρουαζιέρας, ώστε να δοκιμαστούν τα μέτρα, τα πρωτόκολλα κ.λπ. για να τεθούν οι βάσεις ενόψει της έναρξης της επόμενης χρονιάς» όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
Η επανεκκίνηση έστω και… δειλά δειλά της κρουαζιέρας, είναι ένα πολύ θετικό πρώτο βήμα εν μέσω τέτοιας κρίσης που ανάγκασε τις εταιρείες να κρατήσουν δεμένα τα πλοία τους και να χάσουν τεράστια ποσά σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με τον κ. Μπρα, η κάθε εταιρεία έχει τα δικά της πρωτόκολλα και σε πολλές περιπτώσεις είναι αυστηρότερα σε σχέση με άλλα. «Στην πράξη θα φανεί ποιοι (προορισμοί) είναι…. διαβασμένοι και προετοιμασμένοι και ποιοι όχι! Υπάρχει έμπρακτο ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο και χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: το άμεσο και το μακροπρόθεσμο. Το άμεσο είναι από εταιρείες με ευρωπαίους πελάτες (αν και τα ταξίδια γίνονται με δύσκολες συνθήκες) ενώ άλλες εταιρείες έχουν μακροπρόθεσμο ενδιαφέρον. Για να καταλάβετε, τα αμερικανικά πρωτόκολλα ετοιμάζονται τώρα ακόμη, αν και προς το τέλος του έτους θα ξεκινήσουν κι από εκεί οι κρουαζιέρες. Τα δεδομένα που θα αλλάξουν το σκηνικό της κρουαζιέρας είναι κατ’ αρχήν το εμβόλιο όποτε δοθεί και το δεύτερο είναι τα σύντομα τεστ (rapid test) που να είναι όμως, αξιόπιστα. Από αυτά, εξαρτώνται όλα. Χρειαζόμαστε τα γρήγορα, αξιόπιστα και φτηνά τεστ για να δημιουργηθεί το περιβάλλον για το κάθε κρουαζιερόπλοιο –πριν αναχωρήσει από το κάθε λιμάνι.
»Από εκεί και πέρα, πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι ο τομέας της κρουαζιέρας έχει βγάλει πρωτόκολλα πολύ πιο αυστηρά από άλλους τουριστικούς τομείς και πιστεύω πως θα είναι σε θέση να προχωρήσει. Ωστόσο, οι προορισμοί και κυρίως τα κατά τόπους Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία να ενεργοποιηθούν άμεσα και να έρθουν σε επαφές με τις εταιρείες για τον επαναπρογραμματισμό των προσεγγίσεων. Δεν είναι δεδομένη η κατάσταση, πλέον. Πρέπει να διεκδικήσουν οι προορισμοί, τις προσεγγίσεις» ξεκαθάρισε ο κ. Μπρας.
Η… αρχή παραμένει το ήμισυ του παντός και η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, δημιουργεί προσδοκίες που κινούνται έστω και με συγκρατημένη αισιοδοξία.
«Πρέπει να είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι για όλα. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι θα γίνουν προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε κάποιους προορισμούς μέχρι το τέλος του 2020 –μεταξύ κι αυτών η Ρόδος. Ελπίζουμε και αισιοδοξούμε ότι τα σχέδια για την Ν.Α. Μεσόγειο θα δημιουργήσει όλες τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να την κρουαζιέρα ενώ αναμένουμε την επαναλειτουργία της εταιρείας Celestyal τον Μάρτιο του 2021. Από εκεί και πέρα, μην ξεχνάτε ότι η Ρόδος έχει τα φόντα να διεκδικήσει Home Port και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της…» κατέληξε ο κ. Μπρας.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ