Ειδήσεις

Ευτ.Βασιλάκης: Επικίνδυνο για τον τουρισμό το τέλος διανυκτέρευσης

Επιζήμιες επιπτώσεις στο εγχώριο τουριστικό προϊόν θα επέφερε η σχεδιαζόμενη επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία άνω των δύο αστέρων, όπως ανέφερε χθες, κατά τη γενική συνέλευση μετόχων, ο αντιπρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.

Όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, που κατέχει και τη θέση του αντιπροέδρου στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), μία τέτοια επιβάρυνση θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών καταλυμάτων ιδίως σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς.

“Οι παρεμβάσεις στο ζήτημα του ΦΠΑ στον τουρισμό, ήδη έχουν αρκετή επίδραση στην τουριστική αγορά. Η επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία θα ήταν μία αρνητική ως και επικίνδυνη εξέλιξη για τον τουρισμό. Ελπίζω ότι θα γίνει αντιληπτό από τους κυβερνώντες ότι δεν είναι δυνατόν- όταν είμαστε ήδη ακριβότεροι συγκριτικά με ανταγωνιστικούς προορισμούς- να δοθεί ένας ακόμη λόγος στους δυνητικούς τουρίστες να μην επισκεπτούν τη χώρα μας” σημείωσε.

Ταυτόχρονα, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Δημήτρης Γερογιάννης ανέφερε ότι είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό σε σχέση με το προσφυγικό ζήτημα και προς την κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να υπάρξει λύση με τους προσφυγικούς καταυλισμούς σε Πειραιά, Ελληνικό και Ειδομένη.

Αύξηση χωρητικότητας

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, το 2015 υπήρξε η τρίτη συνεχόμενη χρονια αύξησης των μεγεθών και των κερδών της Aegean.

Φέτος θα υπάρξει λελογισμένη αύξηση της τάξης του 7%, με την αεροπορική να προσφέρει 1 εκατομμύριο περισσότερες θέσεις, συγκριτικά με πέρυσι. Έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη της δραστηριότητας στο εξωτερικό με κέντρο βάρους την Αθήνα, αλλά και με ενίσχυση, σε δεύτερο επίπεδο, των προορισμών του Ηρακλείου και της Ρόδου. Η αεροπορική θα επιχειρεί το φετινό καλοκαίρι με 61 αεροσκάφη, έχοντας προσθέσει 14 νέους προορισμούς σε 6 νέες πόλεις.

Όπως ακόμη σχολίασε ο κ. Βασιλάκης, ο ανταγωνισμός εντείνεται τόσο με τη Ryanair όσο και με ελληνικές εταιρείες, όπως η Ellinair ή Astra.

“Υπάρχει ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον που είναι αποτέλεσμα της συγχώνευσης (σ.σ.: δια εξαγοράς) της Aegean με την Olympic Air” ανέφερε.
Αναγκαία η αναβάθμιση των υποδομών

Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, κατά τον κ.Βασιλάκη είναι ωφέλιμη για το Δημόσιο και τον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς η σύμβαση παραχώρησης διασφαλίζει την υλοποίηση επενδύσεων, αλλά και συγκεκριμένο πλαφόν χρεώσεων.

Εκτίμησε ακόμη ότι οι διαπραγματεύσεις για τη χρονική επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Αθηνών θα πρέπει να οδηγήσουν στην μείωση των τελών.

Σχετικά με τα υδατοδρόμια, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Aegean, έχουν συμπληρωματικό ρόλο, επιτρέποντας τη σύνδεση νησιών με αεροδρόμια ή ακόμη και την Αθήνα.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα διανείμει καθαρό μέρισμα 0,595 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2015 του οποίου ως ημερομηνία αποκοπής έχει οριστεί η 13η Μαΐου.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου