Ρεπορτάζ

Λιμενικό Ταμείο: Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη διάβρωση των ακτών

Μια σειρά από σημαντικά θέματα απασχόλησαν την χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, με σημείο αιχμής το μεγάλο ζήτημα της διάβρωσης των ακτών στην δυτική πλευρά του νησιού της Ρόδου –και κυρίως στην Κρεμαστή, όπου η θάλασσα έχει εισχωρήσει στην στεριά, 117 ολόκληρα μέτρα τις τελευταίες δεκαετίες.

Όπως δήλωσε χτες στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Λ.Τ. κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, το πρωί έγινε συνάντηση με δύο καθηγητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου που ειδικεύονται στο θέμα της διάβρωσης των ακτών: «Συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε στην εκπόνηση μιας μελέτης για το πρόβλημα που ταλανίζει κυρίως την δυτική πλευρά του νησιού, ενώ επεκτείνεται σιγά σιγά σε όλο το νησί. Επειδή η μελέτη ανέρχεται σε 600.000 ευρώ και το Λ.Τ. δεν μπορεί να την χρηματοδοτήσει από ίδιους πόρους, αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητες στις περιοχές που έχουν άμεση ανάγκη για παρεμβάσεις, όπως η Κρεμαστή, όπου από το 1973 μέχρι σήμερα, έχει εισχωρήσει στη στεριά περίπου στα 117 μέτρα. Το φαινόμενο είναι έντονο και απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις. Συμφωνήσαμε με τους καθηγητές κ.κ. Καραμπά και Μεσοχωρίτη να προχωρήσουμε στην μελέτη η οποία έχει χρονικό ορίζοντα έως 15 μήνες και αν τα καταφέρουμε με την γραφειοκρατία, θα προσπαθήσουμε να το επισπεύσουμε».
Άλλο θέμα με το οποίο ασχολήθηκε το Λ.Τ. ήταν τα έργα της Ακαντιάς, με προτεραιότητα την μελέτη ανάπλασης στην δεξιά πλευρά (από την οδό Αυστραλίας προς το λιμάνι). «Βρισκόμαστε στην προετοιμασία της σχετικής μελέτης. Μέσα στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Λ.Τ. έχουμε εγγράψει γυρω στις 300.000 ευρώ για την μελέτη και υπολογίζουμε πως θα εγκριθεί, ώστε να προχωρήσουμε με ιδίους πόρους και να προλάβουμε την τουριστική σεζόν» ανέφερε ο κ. Χριστοδούλου.
Ο κ. Χριστοδούλου επέμεινε ότι σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπλαση του δεξιού μετώπου της Ακαντιάς, τα σχέδια της δημοτικής αρχής και του Λ.Τ. προβλέπουν την δημιουργία 750 θέσεων στάθμευσης (για ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ώστε να μπορέσει να αποσυμφορηθεί η πόλη της Ρόδου και κυρίως το κέντρο) ενώ στο γενικότερο master plan προβλέπεται η δημιουργία διώροφου στεγασμένου πάρκινγκ. «Αυτό προσπαθούμε να το εντάξουμε σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2018. Εάν γίνει αυτό το έργο θα αναβαθμίσει την περιοχή. Μάλιστα, η σχετική πρόταση για το διώροφο στεγασμένο πάρκινγκ, έχει δοθεί η σχετική έγκριση από το ΚΑΣ, εκ παραλλήλου με τον ξύλινο πεζόδρομο» όπως είπε.

Στην συνεδρίαση συζητήθηκαν και οι ζημιές που σημειώθηκαν από την θεομηνία στην Σύμη, όπου ο κ. Χριστοδούλου ενημέρωσε το σώμα ότι ύστερα από συνάντηση και συνεννόηση με τον υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, έλαβε το πράσινο φως τόσο για τις αποκαταστάσεις στο λιμένα όσο και για τις εργασίες στον ξύλινο πεζόδρομο.
Όσον αφορά το λιμανάκι των Φανών, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών καθαρισμού, και ενώ προηγήθηκε διαβούλευση με τους αλιείς της περιοχής και με το Λιμεναρχείο, θα καθοριστούν οι θέσεις πρόσδεσης σκαφών.

Να σημειωθεί ακόμη, πως εγκρίθηκε η οριστική παραλαβή του έργου «Κατασκευή κτηρίου επιβατών στον Λιμένα Ακαντιάς Ρόδου» προϋπολογισμού 347.983,75 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ εγκρίθηκε και η μελέτη και διάθεση πίστωσης του έργου «Κατασκευή και τοποθέτηση σκιάστρων στον Λιμένα Κολώνας Ρόδου» προϋπολογισμού 36.000 ευρώ (με ΦΠΑ).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου