Ειδήσεις

Sepura: Ένα ακόμη σύστημα που χρυσοπληρώσαμε και δεν λειτούργησε

Απίστευτες παθογένειες στο νευραλγικό κομμάτι των επικοινωνιών και του συντονισμού ανέδειξε η φονική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική. Αστυνομικοί που επικοινωνούσαν με Viber και τηλεφωνικές κλήσεις από τα κινητά τους και πυροσβέστες και αστυνομικοί που μάταια προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν με τα κέντρα επιχειρήσεων.

Οι επικοινωνίες ήταν το πρώτο νευραλγικό κομμάτι της επιχείρησης στη φονική πυρκαγιά της Ανατολικής Αττικής που κατέρρευσε παταγωδώς και ως είναι γνωστό σε όλους, αν πέσουν οι διαβιβάσεις, αν καταρρεύσει η επικοινωνία της ώρα της μάχης, απλά χάνεται ο πόλεμος…

Οι υπεύθυνοι γνώριζαν πολύ καλά τις καταγγελίες του κατώτερου προσωπικού ότι το σύστημα τηλεπικοινωνιών «Sepura», δεν λειτούργησε πολλές φορές ούτε σε ιδανικές συνθήκες…

Το τηλεφωνικό κέντρο στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής δεχόταν χιλιάδες ταυτόχρονα τηλεφωνήματα από την περιοχή και αυτό σε ένα βαθμό ήταν λογικό να μην μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις κλήσεις την δεδομένη χρονική στιγμή αφού αυτό θα προϋπέθετε εκατοντάδες τηλεφωνητές ακόμα και αν ήταν διαθέσιμοι.

Σαφώς είναι οξύμωρο να καταλήγουν στις τηλεφωνικές κλήσεις μεταξύ τους τα κέντρα ειδικά εκείνη την στιγμή, αλλά αυτό που προκαλεί ερωτηματικά είναι τι πληροφόρηση είχε η ΕΛ.ΑΣ. από τον αξιωματικό της σύνδεσμο που εκείνη την ώρα βρισκόταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής και ως όφειλε μετέφερε την εικόνα στους προϊσταμένους του στην ΕΛ.ΑΣ. και πως αυτή η πληροφορία κατέληγε στον δρόμο και με τι τρόπο.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ένας αξιωματικός της Αστυνομίας, εγκατέλειψε την θέση του για να μετακινηθεί 200 μέτρα έως ότου πιάσει σήμα το κινητό του τηλέφωνο για να επικοινωνήσει την στιγμή που είχε καταρρεύσει το σύστημα “Sepura” όπως και ο αναλογικός ασύρματος λόγω των αδυναμιών του συγκεκριμένου γεωγραφικού σημείου…

Στη ουσία, όταν έλαβε πληροφόρηση από την Πυροσβεστική η Αστυνομία για την Μαραθώνος, ήταν πολύ αργά και δεν έγινε έγκαιρη πρόβλεψη του κινδύνου, αφού στο ΣΕΚΥΠΣ υπάρχει τέτοια δυνατότητα, ειδικά με δεδομένο ότι σε αυτόν τον χώρο, σε τόσο κρίσιμες καταστάσεις υπάρχει και μετεωρολόγος που βλέπει σε πραγματικό χρόνο την ένταση και την κατεύθυνση των ανέμων άρα και το που θα κινηθεί το πύρινο μέτωπο.

Αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια της φονικής πυρκαγιάς, που ανέδειξε με τον χειρότερο τρόπο όλες τις αδυναμίες πανάκριβων συστημάτων που διαφημίστηκαν στον ελληνικό λαό και τα χρυσοπλήρωσε για πολλοστή φορά για να μην λειτουργήσουν όχι μόνο την κρίσιμη στιγμή.

Στην ουσία όσοι ήταν στο πεδίο πήραν αποφάσεις με τα μάτια τους όταν ήδη ήταν αργά και θα μπορούσαν αν υπήρχε έγκαιρη ενημέρωση να σώσουν περισσότερο κόσμο και σίγουρα λειτούργησε η πρωτοβουλία, αφού είναι γνωστό ότι τέσσερις Ομάδες ΔΙ.ΑΣ. εισήλθαν από πρωτοβουλία στο Μάτι και διέσωσαν κόσμο με κίνδυνο και την δική τους ζωή, αφού η επικοινωνία με τους επικεφαλής ήταν ανύπαρκτη εξαιτίας αυτών των απίστευτων αδυναμιών και μάλιστα εντός της Αττικής…

Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν δεν είναι αν δεν μπορεί να σηκώσει το τηλέφωνο ένα κέντρο που αυτό δύναται να συμβεί σε ακραίες καταστάσεις, λόγω υπερβολικού φόρτου, το μεγάλο πρόβλημα είναι η παντελής αδυναμία διαβιβάσεων των κέντρων που έχουν εικόνα, στο προσωπικό που βρίσκεται στο πεδίο, που δεν έχει την συνολική εικόνα.

“Sepura”, ένα κρυπτογραφημένο σύστημα τηλεπικοινωνιών που έχει την ίδια τύχη με το C4I

Την ιστορία του αμαρτωλού C4I που πλήρωσε όσο τίποτε άλλο ο ελληνικός λαός την γνωρίζουν όλοι για ένα σύστημα τηλεπικοινωνιών που μπήκε η πολιτεία τότε στην διαδικασία να παραγγείλει πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μετά από αυτούς, απλά αφέθηκε στην τύχη του μέχρι που ατόνησε, κατέρρευσε, έληξε η σύμβασή του και οι αστυνομικοί επέστρεψαν στο αναλογικό σύστημα των ασυρμάτων έως και πολύ πρόσφατα, όπου οι κακοποιοί απλά αγόρασαν ένα γουόκι-τόκι και τους έκαναν πλάκα.

Επί υπουργίας Κικίλια ξεκίνησε η διαδικασία για την άφιξη του εγγλέζικου συστήματος “Sepura”, την σύμβαση του οποίου επαναδιαπραγματεύθηκε η πολιτεία επί υπουργίας Τόσκα, που κατάφερε να ρίξει το ετήσιο κόστος συντήρησης στο 1.600.000 ευρώ από το προσυμφωνηθέν ποσό των 2.200.000 ευρώ, ενώ η εταιρία δώρισε και 30 περιπολικά στην ΕΛΑΣ.

Το νέο σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους επιτελείς που βρίσκονται στο κέντρο επιχειρήσεων να βλέπουν πού ακριβώς βρίσκεται στην Αττική κάθε περιπολικό και άρα να έχουν πλήρη και σαφή εικόνα των αστυνομικών δυνάμεων.

Η σύμβαση που υπεγράφη από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα, έχει ισχύ για έξι χρόνια και το δημόσιο γλίτωσε με την επαναδιαπραγμάτευση περίπου 3.600.000 ευρώ από τα συνολικά 13.200.000 που προέβλεπε η αρχική συμφωνία για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Το ερώτημα είναι όμως αν λειτούργησε όσο θα έπρεπε να λειτουργήσει και εκεί την απάντηση την δίνουν οι αστυνομικοί που έχουν προχωρήσει σε άπειρες καταγγελίες μη λειτουργίας του συστήματος ακόμα σε καταστάσεις φυσιολογικές.

Βέβαια, ένα σύστημα τηλεπικοινωνιών που χρυσοπληρώνει για πολλοστή φορά ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης δεν το πληρώνει για να λειτουργεί σε μία πορεία συνταξιούχων στην Πλατεία Κλαυθμώνος αλλά πρωτίστως για τις ακραίες καταστάσεις που θα κινδυνεύσει η ζωή του και το αν θα ζήσει ή θα πεθάνει κρίνεται εν πολλοίς στο πόσο σύντομα θα ενημερωθεί ο αστυνομικός που βρίσκεται στο πεδίο γι αυτόν τον κίνδυνο…

Εδώ λοιπόν πρέπει η πολιτεία και η Δικαιοσύνη να δουν τις πραγματικές αδυναμίες και σε αυτό το ζήτημα των επικοινωνιών γιατί όπως είναι λογικό, είναι μείζονος σημασίας και πρέπει επιτέλους να λυθεί οριστικά μετά από 20 χρόνια.

Τα drone που αγοράσαμε για να δίνουν εικόνα σε πραγματικό χρόνο και πετάνε κατόπιν καταστροφής.

Ακόμα ένα εργαλείο που χρυσοπλήρωσε ο μονίμως πολύπαθος ελληνικός λαός είναι τα περίφημα Drone της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας, τα οποία δεν πέταξαν στο Μάτι και θα μπορούσαν να δώσουν έγκαιρη εικόνα του κινδύνου και στις προηγούμενες φορές που χρειάστηκαν πέταξαν κατόπιν ολικής καταστροφής για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, αφού η επιχειρησιακή τους χρησιμότητα είχε «πετάξει» πριν καν σηκωθούν όπως στις περσινές καταστροφικές πυρκαγιές στη Ζάκυνθο, που πέταξαν για περιπολία στα Δερβενοχώρια και μετά την καταστροφή πήγαν στη Ζάκυνθο.

Βεβαίως εικόνα είχαν στο ΣΕΚΥΠΣ της κατάστασης από τα πρώτα εναέρια μέσα που έφτασαν στην περιοχή και εξετράπησαν από την Κινέττα, ωστόσο το θέμα είναι πως η πληροφορία των κέντρων επιχειρήσεων μεταφέρθηκε στα πεδίο και εκεί επανερχόμαστε στα προαναφερόμενα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι απλοί πολίτες έπαιρναν τηλέφωνα ακόμα σε ΜΜΕ εκείνη την στιγμή από το Μάτι και φώναζαν ότι είναι εγκλωβισμένοι στις παραλίες, την ίδια ώρα που αυτή την εικόνα δεν την είχε η Πυροσβεστική και έριχνε το βάρος της στον Νέο Βουτζά.

Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν στην έλλειψη συντονισμού και αποφάσεων μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φάνηκε να υπάρχει στη έγκαιρη συλλογή της πληροφορίας και στην γρήγορη και αξιόπιστη μεταφορά της στο ανθρώπους που βρίσκονταν στο πεδίο.

Όταν η πληροφορία «μοιράστηκε» και διαβιβάστηκε στην Λ. Μαραθώνος ήταν μόλις 11 λεπτά πριν καταπιεί η πύρινη λαίλαπα τους εγκλωβισμένους κατοίκους και παραθεριστές στο Μάτι…

Ήταν δηλαδή, ήδη πολύ αργά…

πηγή news247.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου