Ειδήσεις

Α. Ανδρεάδης: Περισσότερα «πράσινα» ξενοδοχεία και στην Ελλάδα

Της Στεφανίας Σούκη

Οι ”πράσινες” επενδύσεις στα ξενοδοχεία μπορούν να φέρουν θετικότερα αποτελέσματα στον τουριστικό κλάδο αφού η τάση αναζήτησης τουριστικών μονάδων για πιστοποιημένα αειφόρα ξενοδοχεία ολοένα και αυξάνει.

“Σε πρόσφατη έρευνα της Booking.com, το 52% των ερωτηθέντων ταξιδιωτών απάντησαν ότι θα επηρεάζονταν για την τελική επιλογή ξενοδοχείου από τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές του επιδόσεις”, ανέφερε χθές ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στο συνέδριο του Economist για την αειφορία κ. Α. Ανδρεάδης, προσθέτοντας ότι η συζήτηση διεθνώς έχει πλέον προχωρήσει από το «περιβαλλοντικό», στον ευρύτερο όρο και την έννοια της «αειφορίας», που σημαίνει ότι οι επισκέπτες ενδιαφέρονται για τις περιβαλλοντικές δράσεις του ξενοδοχείου, όπως και για τις κοινωνικές, ενώ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει επίσης για τις δράσεις με την τοπική κοινωνία, την τοπική γαστρονομία, τα ήθη και τα έθιμα, κτλ.

“Κατά συνέπεια, μιλάμε για μια ολοκληρωμένη διάσταση που πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω και ουσιαστικά από τους επιχειρηματίες, σε όλα τα στάδια και τα τμήματα λειτουργίας της επιχείρησης. Με τα περιβαλλοντικά θέματα να βρίσκονται ολοένα και υψηλότερα στην ατζέντα της επιχειρηματικότητας, η ένταξη της αειφορίας στην ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι μονόδρομος.

Ακόμα και αν κάποιος πει ότι δεν βλέπει στην πράξη κάποια άμεση διασύνδεση των προγραμμάτων αειφορίας με την αύξηση στις κρατήσεις του, όλα δείχνουν πως η εφαρμογή τους έχει θετικό αντίκτυπο. Μελέτες και αναφορές μεγάλων χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων, αναφέρουν ότι σε περιόδους κρίσης, επιχειρήσεις που ακολουθούν πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, είναι δυνατόν να λάβουν υψηλότερες βαθμολογίες επίδοσης, να μειωθεί το κόστος των δανείων τους και να ενισχυθεί η μετοχή τους.

Στο επιχείρημα ότι αυτά συμβαίνουν στις μεγάλες εταιρείες και συνήθως εκτός της χώρας μας κι ότι αυτά δεν έχουν άμεση εφαρμογή στις ελληνικές επιχειρήσεις και στο σημερινό περιβάλλον που είμαστε αναγκασμένοι να επιχειρούμε, η πράξη δείχνει τον δρόμο και για τη χώρα μας: Τα νέα κριτήρια αστεροποίησης, που λαμβάνουν υπόψη περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις είναι μια ευκαιρία για τους επαγγελματίες του κλάδου να αναπτύξουν σχετικούς δείκτες και προγράμματα, όπως και να δουν περιθώρια βελτίωσης και εξοικονόμησης κόστους. Στην ίδια λογική, υπάρχουν πιστοποιήσεις οι οποίες έχουν ενσωματώσει και αρχές αειφορίας με θέματα που αφορούν στην εργασία και την κοινωνική συνεισφορά”.

Ο κ. Ανδρεάδης ανέφερε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει ένα ξεκάθαρο επενδυτικό πλαίσιο και την ίδια ώρα να ενισχυθούν τα προγράμματα για μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, με έμφαση στην πράσινη επιχειρηματικότητα. Παράλληλα, θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα νέο αδειοδοτικό πλαίσιο το οποίο θα υποστηρίζει σχετικές επενδύσεις και δεν θα προκαλεί καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων.

Το 2017

“Το 2017 μας δίνει μια εξαιρετική αφορμή για να ενεργοποιήσουμε τη στρατηγική μας. Υιοθετούμε το Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και ξεκινάμε σειρά ενεργειών προς την κατεύθυνση της αειφορίας. Είναι σημαντικό για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού, να σχεδιάσουμε τη στρατηγική εκείνη η οποία θα αναδεικνύει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.

Ως Κοινωνικός Εταίρος, ο ΣΕΤΕ αφουγκράζεται τις τοπικές κοινωνίες, τις ανάγκες τους και σε ότι μας αφορά, προσπαθούμε να αναδεικνύουμε τα ζητήματα αυτά στις αρμόδιες αρχές, να παίρνουμε συγκεκριμένες θέσεις και να σχεδιάζουμε στοχευμένες δράσεις. Ως παράδειγμα τέτοιας δράσης θα ήθελα να αναφέρω τη σύμπραξη του ΣΕΤΕ με το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών και συγκεκριμένα την ομάδα έρευνας του Δρ. Χρήστου Ζερεφού για την εκπόνηση μελέτης σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στις διαφορετικές περιοχές της Ελλάδα στον τομέα της υγείας και της ευφορίας των τουριστών. Η μελέτη επικεντρώνεται στο γεγονός ότι καθώς η Παγκόσμια Κοινότητα καταβάλλει προσπάθειες να μην επέλθει αύξηση στη θερμοκρασία του πλανήτη μεγαλύτερη των 2 βαθμών Κελσίου, η Ελλάδα – ανάλογα με τα προβλεπόμενα σενάρια αύξησης θερμοκρασίας – θα είναι σε θέση να διατηρήσει το μοναδικό της τουριστικό προϊόν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι θα μπορέσει άμεσα να προσαρμοστεί, ακολουθώντας συγκεκριμένη στρατηγική και υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή. Τα πολύ σημαντικά αναλυτικά αποτελέσματα της μελέτης αυτής τα αναμένουμε πολύ σύντομα.

Κεντρικό ζητούμενο και ταυτόχρονα η μεγάλη δυσκολία, πέραν του να κάνει ο καθένας με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά του, είναι να επιτευχθούν εκείνες οι συνέργειες που θα μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα και θα ελαχιστοποιήσουν τη σπατάλη δυνάμεων των επιμέρους πλευρών”, ανέφερε ο κ. Ανδρεάδης.

newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου