Ρεπορτάζ

Το δημοτικό συμβούλιο καλείται να εγκρίνει τον ισολογισμό του Δήμου Ρόδου

Να εγκρίνει τις οικονομικές καταστάσεις, τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα του Δήμου Ρόδου για τη χρήση οικονομικού έτους 2018, καλείται την Δευτέρα, το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Πιο συγκεκριμένα την 5η Αυγούστου 2019 και ώρα 13.00 τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου κλήθηκαν να συμμετέχουν στην 14η Ειδική Τακτική Συνεδρίαση του Σώματος , σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65 παρ. 5 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ.2 του Ν.4257/2014, 67 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87/2010), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 74 παρ.5 του Ν.4555/2018 (ΦΕΚ Α΄133/2018) , του άρθρου 95 , 96 παρ. 2 & 3 και 163 παρ.4 του Ν.3463/2006 και του άρθρου 7 παρ. 3 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου.
Σε περίπτωση μη απαρτίας η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί την 6η Αυγούστου 2019 ημέρα Τρίτη και ώρα 12.00. Αν και πάλι το Σώμα δεν συγκεντρώσει την απαιτούμενη απαρτία η τρίτη συνεδρίαση με απαρτία του 1/3 τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του, θα πραγματοποιηθεί την 6η Αυγούστου 2019 ημέρα Τρίτη και ώρα 13.00.
Για πρώτη φορά ο ισολογισμός του Δήμου Ρόδου εμφανίζεται στη χρήση κερδοφόρος κατά 3,9 εκατ. ευρώ.
Μεταξύ άλλων στο προσάρτημα του ιστολογισμού ο Ορκωτός Λογιστής αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
– Στο κονδύλι του ενεργητικού Γ.ΙΙ.7 «Ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση και προκαταβολές παγίων» συνολικού ποσού € 42.408.411 περιλαμβάνονται έργα, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί αλλά εξακολουθούν να απεικονίζονται σε λογαριασμούς συνεχιζόμενων έργων υπό εκτέλεση με αποτέλεσμα να μην υπόκεινται σε αποσβέσεις (τόσο η αξία κτήσης τους όσο και οι σχετικές επιχορηγήσεις που λήφθηκαν για την κατασκευή τους). Στα πλαίσια του ελέγχου μας αποστείλαμε επιστολή στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου για επιβεβαίωση συνεχιζόμενων έργων υπό εκτέλεση ποσού € 30.112.488 (που αντιστοιχεί σε ποσοστό 71% επί του συνολικού υπολοίπου του ανωτέρω κονδυλίου). Από τη σχετική ενημέρωση της Τεχνικής Υπηρεσίας, προκύπτει ότι έργα που αντιστοιχούν σε ποσό € 21.507.766 έχουν ολοκληρωθεί, ενώ για έργα που αντιστοιχούν σε ποσό € 6.189.853 (και αφορούν κατά κύριο λόγο έργα των πρώην συγχωνευόμενων Δήμων) δεν μας δόθηκαν στοιχεία αναφορικά με την κατάστασή τους.
– Στο κονδύλι του Παθητικού Α.ΙΙ 4. «Επιχορηγήσεις επενδύσεων» ύψους € 191.449.569 περιλαμβάνονται επιχορηγήσεις ποσού περίπου € 100.000.000 οι οποίες δεν αντιπαραβάλλονται πλήρως με πάγια στοιχεία, καθώς δεν υφίστανται αξιόπιστο σύστημα παρακολούθησης, αντιπαραβολής και ταξινόμησης των διαφόρων ειδών επιχορηγήσεων. Συνεπώς, δεν κατέστη δυνατό να αποκτήσουμε επαρκή και κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια αναφορικά με τον υπολογισμό των αναλογουσών αποσβέσεων επιχορηγήσεων επενδύσεων της κλειόμενης και των προηγούμενων χρήσεων και του αναπόσβεστου υπολοίπου του ανωτέρω κονδυλίου.
– Η παρακολούθηση των τμημάτων αποθήκης του Δήμου δε δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης του αποθέματος και των αναλώσεων ανά πάσα στιγμή και συνεπώς δεν δίνει αξιόπιστη χρηματοοικονομική πληροφόρηση για το ύψος των αποθεμάτων τέλους χρήσης και των αναλώσεων της κάθε χρήσης οι οποίες παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις. Λόγω των ανωτέρω, δεν κατέστη δυνατό να επαληθεύσουμε με εναλλακτικές ή άλλες διαδικασίες την απογραφή τέλους χρήσης της 31ης Δεκεμβρίου 2018 και το κόστος αναλώσεων υλικών και ανταλλακτικών της κλειόμενης χρήσης.
Συνεπώς, διατηρούμε επιφύλαξη για το ύψος του κονδυλίου του Ενεργητικού Δ.Ι. «Αποθέματα» ποσού € 12.848 και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στα αποτελέσματα της κλειόμενης χρήσης, της προηγούμενης χρήσης καθώς και στα Ίδια Κεφάλαια του Δήμου.
– α) Στο κονδύλι του Ενεργητικού Γ.ΙΙΙ.1 «Τίτλοι πάγιας επένδυσης» περιλαμβάνονται συμμετοχές του Δήμου, οι οποίες κατά την 31η Δεκεμβρίου 2018 τελούσαν υπό εκκαθάριση. Έως την ημερομηνία της παρούσης έκθεσης ελέγχου μας δεν έχουμε λάβει ενημέρωση για το στάδιο της εκκαθάρισής τους και το εκτιμώμενο αποτέλεσμά τους και συνεπώς για το εναπομένων ύψος τυχόν υποχρεώσεων (μετά τη ρευστοποίηση τυχόν παγίων περιουσιακών στοιχείων και απαιτήσεων) των συμμετοχών αυτών που ενδεχομένως να κληθεί να αναλάβει ο Δήμος, ως καθολικός διάδοχος αυτών. Συνεπώς, διατηρούμε επιφύλαξη για την ενδεχόμενη ή πιθανή επίπτωση από την τελική έκβαση των ανωτέρω εκκαθαρίσεων των συμμετοχών, στους λογαριασμούς προβλέψεων, στα αποτελέσματα της κλειόμενης και των προηγούμενων χρήσεων, στα Ίδια Κεφάλαια και στην περιουσιακή κατάσταση του Δήμου κατά την 31η Δεκεμβρίου 2018.
β) Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από το Π.Δ. 315/1999 «Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης», στην κλειόμενη χρήση δεν καταχωρήθηκε αναστροφή πρόβλεψης υποτίμησης συμμετοχών από του Δήμου κατά την 31η Δεκεμβρίου 2018.
β) Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από το Π.Δ. 315/1999 «Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης», στην κλειόμενη χρήση δεν καταχωρήθηκε αναστροφή πρόβλεψης υποτίμησης συμμετοχών από προηγούμενες χρήσεις ποσού € 1.913.924 (σύμφωνα με τους τελευταίους νόμιμα συντεταγμένους ισολογισμούς) για τις συμμετοχές του Δήμου «ΝΕΑ Ρ.Ο.Δ.Α. ΑΕ» και «Δ.Ε.Ρ.Μ. Α.Ε». Συνεπώς, το κονδύλι του Ενεργητικού Γ.ΙΙΙ.1. «Τίτλοι πάγιας επένδυσης», τα αποτελέσματα της κλειόμενης χρήσης και τα Ίδια Κεφάλαια εμφανίζονται μειωμένα κατά € 1.913.924.

– α) Στο πλαίσιο του ελέγχου μας και κατά τη διαδικασία επιβεβαίωσης υπολοίπων λογαριασμών απαιτήσεων, εστάλησαν επιστολές επιβεβαίωσης σε οφειλέτες του Δήμου συνολικού ύψους € 20.875.085 επί του συνόλου απαιτήσεων € 65.514.875 που περιλαμβάνονται στο κονδύλι του Ενεργητικού
Δ.ΙΙ.1 «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών και υπηρεσιών». Μέχρι την ημερομηνία χορήγησης της παρούσης έκθεσης ελέγχου μας δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση για την επιβεβαίωση του ανωτέρω ποσού. Οι εναλλακτικές ελεγκτικές διαδικασίες που εφαρμόσαμε για την επιβεβαίωση των υπολοίπων αυτών, μας παρείχαν εύλογη διασφάλιση μόνο για το ποσό των € 323.922. Για τα υπόλοιπα των απαιτήσεων που επελέγησαν και δεν επιβεβαιώθηκαν με απευθείας επιστολές ή άλλες εναλλακτικές διαδικασίες και αντιστοιχούν σε ποσό € 20.551.163, δεν κατέστη δυνατόν να λάβουμε επαρκή ελεγκτικά τεκμήρια, συνεπώς διατηρούμε επιφύλαξη σχετικά με την αξία των εν λόγω απαιτήσεων. β) Στο ίδιο κονδύλι του Ενεργητικού Δ.ΙΙ.1 «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών και υπηρεσιών» περιλαμβάνονται και απαιτήσεις του Δήμου ποσού € 41.080.574, οι οποίες στην πλειοψηφία τους παραμένουν ακίνητες για συνολική περίοδο τουλάχιστο πέντε ετών και για τις οποίες ενδεχομένως να έχουν παρέλθει λόγω παραγραφής, οι αξιώσεις του Δήμου κατά των οφειλετών. Έναντι των απαιτήσεων αυτών, ο Δήμος έχει διενεργήσει πρόβλεψη για επισφαλείς απαιτήσεις στην κλειόμενη και σε προηγούμενες χρήσεις ποσού € 10.722.505 η οποία κατά την εκτίμησή μας δεν επαρκεί για την κάλυψη ζημίας από τη μη είσπραξη μέρους των απαιτήσεων αυτών. Ο Δήμος δεν έχει διενεργήσει σχετική ανάλυση της ανακτησιμότητας των απαιτήσεων αυτών και συνεπώς δεν κατέστη δυνατό να αποκτήσουμε επαρκή και κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια για το ύψος της επιπλέον απαιτούμενης πρόβλεψης. Συνεπώς, διατηρούμε επιφύλαξη για το ύψος του κονδυλίου του Ενεργητικού Δ.ΙΙ.1 «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών και υπηρεσιών», και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στα αποτελέσματα της κλειόμενης και των προηγούμενων χρήσεων και στα Ίδια Κεφάλαια του Δήμου. γ) Στο κονδύλι του Ενεργητικού Γ.ΙΙ.5. «Χρεώστες διάφοροι» περιλαμβάνεται ποσό € 1.775.750, το οποίο αφορά σε διαφορές ταμειακής διαχείρισης του πρώην συνενωθέντος Δήμου Αρχαγγέλου. Από τα στοιχεία που λάβαμε στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2009 του πρώην Δήμου, η σύνταξη και η έγκριση των οποίων από την οικονομική επιτροπή του Δήμου ολοκληρώθηκε με την απόφαση 105/2014, εμφανίζεται ότι το ταμειακό υπόλοιπο ανέρχεται σε ποσό € 1.215.776 μειωμένο κατά € 559.974 σε σχέση με το ποσό που εμφανίζεται στις οικονομικές καταστάσεις του Δήμου. Στην κλειόμενη χρήση με την απόφαση 1360/2018 του Δημοτικού Συμβουλίου οι ανωτέρω οικονομικές καταστάσεις δεν εγκρίθηκαν, αλλά παραπέμφθηκαν για περαιτέρω έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Λόγω της παλαιότητας του υπολοίπου αυτού και της μη οριστικοποίησης των οικονομικών καταστάσεων του συνενωθέντος Δήμου από τον οποίο προέρχεται, υφίστανται σημαντικές ενδείξεις μη ανακτησιμότητας της απαίτησης αυτής. Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από το Π.Δ. 315/1999 «Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης», δεν έχει σχηματιστεί σχετική πρόβλεψη. Λόγω του μη σχηματισμού της πρόβλεψης αυτής, η αξία των απαιτήσεων του κονδυλίου του Ενεργητικού Γ.ΙΙ.5. «Χρεώστες διάφοροι», τα αποτελέσματα των προηγούμενων χρήσεων και τα Ίδια Κεφάλαια εμφανίζονται αυξημένα κατά € 1.775.750. δ) Θα πρέπει να σημειωθεί ότι υφίσταται διαφορά ποσού € 2.042.952 μεταξύ του κονδυλίου του Ενεργητικού Δ.ΙΙ.1 «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών και υπηρεσιών» και των εισπρακτέων υπολοίπων του εγκεκριμένου απολογισμού του έτους 2018 (λιγότερα στον απολογισμό). Από τον έλεγχό μας δεν κατέστη δυνατό να αποκτήσουμε επαρκή και κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια για τη φύση της διαφοράς αυτής.
6. Στην κλειόμενη χρήση 2018, ο Δήμος αναγνώρισε πρόβλεψη για εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις ποσού € 3.118.868. Ωστόσο, μέχρι την ημερομηνία της έκθεσης ελέγχου δεν έχουμε λάβει πλήρη ενημέρωση (λάβαμε μια επιστολή εκ των τεσσάρων Νομικών Συμβούλων του Δήμου) για το σύνολο των εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ή τελεσίδικων πράξεων του Δήμου από τις οποίες ενδέχεται να προκύψουν υποχρεώσεις καταβολής ποσών ή αποζημιώσεων και ως εκ τούτου δεν κατέστη δυνατό να αποκτήσουμε επαρκή και κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια αναφορικά με την επάρκεια ή μη της ανωτέρω πρόβλεψης για τη διευθέτηση των εκκρεμοδικιών. Συνεπώς, λόγω των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη την απουσία διαδικασιών καταγραφής και παρακολούθησης των δικαστικών αξιώσεων κατά του Δήμου, διατηρούμε επιφύλαξη για την ενδεχόμενη ή πιθανή επίπτωση από την τελική διευθέτηση των εκκρεμών αγωγών, στους λογαριασμούς προβλέψεων, στα αποτελέσματα της κλειόμενης και των προηγούμενων χρήσεων, στα Ίδια Κεφάλαια και στην περιουσιακή κατάσταση του Δήμου κατά την 31η Δεκεμβρίου 2018.

7. Στο πλαίσιο του ελέγχου μας και προς επιβεβαίωση του υπολοίπου του κονδυλίου του παθητικού Γ.ΙΙ.1 «Προμηθευτές» ποσού € 3.894.746 αποστείλαμε επιβεβαιωτικές επιστολές προς προμηθευτές για σύνολο υποχρεώσεων ύψους € 2.026.936 (ποσοστό 52%). Έως την ημερομηνία της παρούσης έκθεσης ελέγχου επιβεβαιώθηκαν με απευθείας επιστολές από τους προμηθευτές και με εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων, υπόλοιπα προμηθευτών που αντιστοιχούν σε ποσοστό 25% επί του δείγματος που επελέγη και 12% περίπου επί του συνολικού υπολοίπου του κονδυλίου. Για τα υπόλοιπα των προμηθευτών που επελγησαν και δεν επιβεβαιώθηκαν με απευθείας επιστολές ή με εναλλακτικές διαδικασίες συνολικού ποσού € 1.519.541, δεν κατέστη δυνατό να λάβουμε επαρκή ελεγκτικά τεκμήρια και συνεπώς διατηρούμε σχετική επιφύλαξη ως προς ορθότητα των υποχρεώσεων αυτών και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στα αποτελέσματα της κλειόμενης και των προηγούμενων χρήσεων και στα Ίδια Κεφάλαια του Δήμου κατά την 31η Δεκεμβρίου 2018».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου